MBE Worldwide (“MBE”) i PrestaShop z rado?ci? informuj? o zakupie pe?nego pakietu udzia?ów PrestaShop, czo?owej platformy e-commerce w Europie i Ameryce Po?udniowej przez firm? MBE.
MBE umo?liwia klientom rozwijanie ich dzia?alno?ci biznesowej przez platform? gotowych do u?ytku cyfrowego rozwi?za? kurierskich, poligraficznych i marketingowych. W 2020, MBE obs?u?y?o ponad 700 tys. Klientów biznesowych na ca?ym ?wiecie za po?rednictwem sieci ponad 2800 centrów serwisowych w 53 krajach. Warto?? sprzeda?y w ca?ym systemie w 2020 roku przekroczy?a 1 miliard USD.
PrestaShop umo?liwia ka?demu w?a?cicielowi sklepu wykorzystanie swojego kana?u e-commerce na ca?ym ?wiecie, korzystaj?c z pe?ni konfigurowalnej platformy, któr? mo?na ?atwo zaadaptowa? do wymogów ka?dego rynku. W 2020 roku, ponad 300,000 w?a?cicieli sklepów na platformie PrestaShop wygenerowa?o ponad 22 miliardy euro sprzeda?y.
U podstaw motywacji akwizycji PrestaShop przez MBE le?y wspólny dla obu firm zestaw podstawowych warto?ci takich jak pasja, nieust?pliwo??, ambicja, zespo?owo?? oraz wizja po??czenia mocnych stron obu przedsi?biorstw: cyfrowej sprzeda?y oraz fizycznych platform opartych na lokalizacji. Rozwi?zania uzupe?ni? si? wzajemnie w ramach jednego globalnego ?a?cucha us?ug dla handlu. W efekcie powstanie w pe?ni zintegrowany i p?ynny model obs?ugi klienta, umo?liwiaj?cy rozwój przedsi?biorstw.
Zarówno MBE, jak i PrestaShop skupiaj? si? segmencie M?P. Po??czone si?y obu firm stworz? potencja? dalszego rozwoju w strategicznych lokalizacjach. Wspólna baza obejmie ponad 600 000 klientów w Europie (przede wszystkim we W?oszech, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Wielka Brytanii i Polsce) oraz ponad milion na ca?ym ?wiecie.
PrestaShop i jego ludzie du?o wnios? do MBE. ??cz?c „atomy i bity” jeszcze bardziej ró?nicujemy nasze us?ugi i umacniamy unikaln? pozycj? na rynku. MBE staje si? tym samym jedn? z wiod?cych globalnych platform e-commerce i logistycznych dla firm – podkre?la Paolo Fiorelli, prezes i dyrektor generalny MBE Worldwide.
Do??czenie do MBE jest szans? dla PrestaShop na przyspieszenie rozwoju przy wsparciu wiod?cego gracza w bran?y. Pozwoli nam to umocni? pozycj? lidera w Europie i Ameryce ?aci?skiej, zdoby? nowych klientów i zapewni? w pe?ni zintegrowan?, najlepsz? w swojej klasie ofert?. Komplementarno?? obu rozwi?za? pozwoli nam sta? si? wiod?c? globaln? platform? handlow? dla rozwoju biznesu – wskazuje Alexandre Eruimy, Dyrektor Zarz?dzaj?cy PrestaShop, który dalej b?dzie zarz?dza? zespo?em i biznesem marki.
MBE skorzysta?o z us?ug consultingowych PriceWaterhouseCoopers w kwestii due diligence oraz z prawnego doradztwa firm Sidley Austin LLC, Gide Loyrette Nouel oraz Chiomenti. Intesa Sanpaolo oraz Banco PBM by?y upowa?nionymi g?ównymi organizatorami, prowadz?cymi ksi?g? pobytu oraz gwarantami w procesie wsparcia finansowania transakcji.
PrestaShop i jego udzia?owcy skorzystali z us?ug consultingowych Lincoln International – bankowo?? inwestycyjna, EY Strategy and Transaction w kwestii Vendor Due Diligence oraz Jones Day and Volt Associés w aspekcie prawnego doradztwa w przy transakcji.