Meta i Microsoft ogłosiły partnerstwo. To mocny sygnał dotyczący metverse

Izabela Myszkowska

Po ogłoszeniu, że Meta i Microsoft współpracują w zakresie metaverse, przyszłości pracy i gier, Rachel Foster Jones, analityk w zespole Thematic Intelligence w GlobalData, wiodącej firmie zajmującej się danymi i analityką, komentuje:

„ Napędzają to wspólne ambicje Meta i Microsoft dotyczące metaverse korporacyjnego. Meta ma silną pozycję dzięki zestawom słuchawkowym do wirtualnej rzeczywistości (VR), ale brakuje jej atrakcyjnego oprogramowania. Z drugiej strony Microsoft jest liderem w dziedzinie oprogramowania — zajmuje pierwsze miejsce z 58 firm w sektorze oprogramowania aplikacji GlobalData, która ocenia firmy pod względem obszarów, które mają największe znaczenie dla ich branży. Meta zajmuje dwudzieste drugie miejsce.

„Zarówno Meta, jak i Microsoft postrzegają metaverse jako kolejny etap współpracy w miejscu pracy. Partnerstwo poszerza ich ofertę i powinno zwiększać adopcję. Meta może wykorzystać lojalnych użytkowników Windows 365 i Teams firmy Microsoft i ustanowić przyczółek w segmencie współpracy w miejscu pracy. Microsoft z kolei czerpie korzyści ze sprzętu VR firmy Meta, aby zwiększyć ambicje związane z metawersem w przedsiębiorstwach i grami VR”.

Według Rupantara Guha, głównego analityk w zespole Thematic Intelligence firmy GlobalData:

Ad imageAd image

„VR jest ważną technologią w przyszłości pracy, a rozwój platform Metaverse klasy korporacyjnej jeszcze bardziej zwiększy jej atrakcyjność. Niektóre z tych zmian obejmują tworzenie narzędzi specyficznych dla domeny dla funkcji takich jak szkolenie pracowników, współpraca, wizualizacja danych i doświadczenie klienta. Przedsiębiorstwa staną się kluczowym rynkiem dla VR w ciągu najbliższych trzech lat, wyprzedzając segment konsumencki, a globalny rynek osiągnie 51 mld USD do 2030 r. Segment konsumenckiej VR jest obecnie większy pod względem przychodów, ale segment korporacyjny zacznie dominować, stanowiąc 62% całkowitych przychodów do 2030 roku.

„Od samego początku VR była mocno zorientowana na gry. Meta nabyła kilka studiów gier VR, podczas gdy Microsoft zyskał na dodaniu gier VR firmy Bethesda do swojego portfolio. Jednak pomimo optymizmu producentów gogli VR wokół gier immersyjnych, gry VR pozostają niewielką częścią rynku gier wideo, zarówno pod względem sprzedaży jednostkowej, jak i przychodów. Gry VR trafiają do niszowych odbiorców, głównie wczesnych użytkowników. Partnerstwo Meta-Microsoft będzie próbowało opracować hardkorowe gry VR, które jeszcze się nie pojawiły”.

Udostępnij
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *