Meta robi krok w ty? w zakresie VR. Czy to koniec forsowania idei metaverse przez twórców Facebooka?

Klaudia Ciesielska
2 Min

Meta, wcze?niej znana jako Facebook, znalaz?a si? na skrzy?owaniu innowacji technologicznych, próbuj?c zaspokoi? rosn?cy apetyt na zaawansowane urz?dzenia wirtualnej i rozszerzonej rzeczywisto?ci. Niektóre decyzje firmy wywo?a?y jednak mieszane reakcje, zarówno w?ród konsumentów, jak i specjalistów.

Raporty z The Information sugeruj?, ?e Meta podj??a kontrowersyjn? decyzj? o wstrzymaniu produkcji swojego flagowego zestawu s?uchawkowego – Meta Quest Pro. Quest Pro, który jest w produkcji tylko tak d?ugo, jak na to pozwala obecny stan zapasów, to sprz?t skierowany do bardziej profesjonalnych u?ytkowników ni? do graczy.

Pomimo wysokich oczekiwa? spo?eczno?ci rzeczywisto?ci mieszanej, Meta Quest Pro spotka? si? z krytyk? za niedopracowany design, du?y ci??ar, niezr?czne dopasowanie na czole i rozczarowuj?ce oprogramowanie. Wielu u?ytkowników bylo tak?e zszokowanych, gdy cena Quest Pro zosta?a og?oszona na 1500 USD, zanim Meta ostatecznie obni?y?a j? do 1000 USD.

Firma ma na horyzoncie nowe urz?dzenie – Meta Quest 3, które ma zaoferowa? lepsze do?wiadczenia XR ni? Quest Pro. Podobno b?dzie wyposa?one w wy?sz? rozdzielczo??, czujnik g??boko?ci i dwie kamery 4 MP zamiast jednej. W?ród zmian znajduje si? te? rezygnacja z nowych wysokiej klasy wy?wietlaczy w nowej linii okularów AR firmy Meta, znan? jako Artemis.

W miejscu wysokiej klasy wy?wietlaczy Meta postanowi?a zastosowa? starsz? technologi? wy?wietlania – ciek?y kryszta? na krzemie (LCoS). Decyzja ta rodzi pytania dotycz?ce jasno?ci wy?wietlaczy, co jest niezb?dne dla okularów AR, aby mog?y wy?wietla? grafik? na obiektach w jasnym otoczeniu.

Innym potencjalnym punktem kontrowersji jest pole widzenia okularów Artemis AR, które wynosi tylko 50 stopni, w porównaniu do pierwotnie planowanego pola widzenia 70 stopni. Firma równie? usun??a czujnik lidarowy z zestawu, co mog?oby pomóc w lepszej integracji urz?dzenia z cyfrowym ?wiatem.

Pomimo tych wyzwa?, Meta ma wielki potencja?, aby odgrywa? kluczow? rol? w przysz?o?ci technologii XR. Ale czy Meta b?dzie w stanie ponownie przyci?gn?? profesjonaln? publiczno?? i rynek high-end, czy zdecyduje si? skupi? na bardziej dost?pnych technologiach – czas poka?e. Wszystko zale?y od tego, jak firma zareaguje na te wyzwania i jak dostosuje si? do zmieniaj?cej si? dynamiki rynku.

Udostępnij
Redaktor Brandsit