Meta zmienia strategi? reklamow? w UE – mniej personalizacji i ni?sze ceny

Klaudia Ciesielska
1 Min

Meta, w?a?ciciel Facebooka i Instagrama, dostosowuje swoje praktyki reklamowe do wymogów unijnej ustawy o rynkach cyfrowych (DMA). Firma wprowadzi?a opcj? “mniej spersonalizowanych reklam”, zmniejszaj?c jednocze?nie ceny subskrypcji bez reklam. To odpowied? na naciski Komisji Europejskiej, która zakwestionowa?a dotychczasowy model „zap?a? lub zgód? si?”.

DMA wymaga, aby u?ytkownicy mieli swobod? decydowania o zakresie udost?pniania swoich danych. Dotychczasowy model Meta narzuca? wybór mi?dzy udost?pnianiem danych a op?at? abonamentow?, co zdaniem Komisji narusza?o przepisy.

Zgodnie z now? polityk? u?ytkownicy w UE mog? korzysta? z Facebooka i Instagrama bezp?atnie z mniej spersonalizowanymi reklamami, które bazuj? na ograniczonym zakresie danych. Alternatywnie dost?pna jest subskrypcja bez reklam w cenie od 5,99 euro miesi?cznie na komputerach i 7,99 euro na urz?dzeniach mobilnych, z dodatkow? op?at? za kolejne konta.

Chocia? zmiany te zosta?y wdro?one, nie jest jasne, czy spe?ni? one wszystkie wymogi DMA i uchroni? firm? przed ewentualnymi sankcjami. Dochodzenie Komisji Europejskiej w sprawie praktyk Meta nadal trwa.

Udostępnij
Redaktor Brandsit