Microsoft ju? prawie mia? pe?ny wachlarz zgód na fuzj? Activision Blizzard. Ale “prawie” robi ró?nic?

Izabela Myszkowska
2 Min
?ród?o: Unplash/Alexander Cifuentes

We wtorek, brytyjski Urz?d ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zaskoczy? ?wiat technologii, og?aszaj?c nowe dochodzenie w sprawie odnowionej oferty Microsoftu na zakup firmy z bran?y gier wideo Activision Blizzard. Jest to ostatnia powa?na przeszkoda w zamkni?ciu jednej z najwi?kszych transakcji w historii technologii, wartej 69 miliardów dolarów. Co to oznacza dla przysz?o?ci gier wideo i technologii chmurowej?

Microsoft, znany przede wszystkim jako twórca systemu operacyjnego Windows i konsoli Xbox, og?osi? w styczniu 2022 roku zamiar przej?cia Activision Blizzard, firmy stoj?cej za popularn? seri? gier Call of Duty. Transakcja zosta?a ju? zatwierdzona przez organy antymonopolowe w 40 krajach, w tym w Unii Europejskiej. Jednak w Wielkiej Brytanii proces zosta? wstrzymany z powodu obaw o konkurencj?, zw?aszcza na wschodz?cym rynku gier w chmurze.

Dlaczego Wielka Brytania wstrzymuje transakcj??

CMA wyrazi?o obawy, ?e przej?cie mo?e st?umi? konkurencj? na rynku gier w chmurze, gdzie gracze mog? unika? zakupu drogich konsol i gra? na tabletach lub telefonach. W odpowiedzi na to, Microsoft zaoferowa? sprzeda? praw do przesy?ania strumieniowego w chmurze poza Europejskim Obszarem Gospodarczym francuskiemu studiu gier Ubisoft Entertainment.

Co dalej?

CMA ma czas do 18 pa?dziernika, aby zdecydowa?, czy zatwierdzi? transakcj?. Sarah Cardell, dyrektor generalna CMA, stwierdzi?a, ?e nowa propozycja Microsoftu “znacz?co ró?ni si? od tego, co zosta?o wcze?niej przedstawione” i ?e urz?d “uwa?nie i obiektywnie oceni szczegó?y zrestrukturyzowanej umowy”.

Cho? Microsoft i Activision Blizzard zdoby?y ju? zgod? wielu organów antymonopolowych na ?wiecie, brytyjski regulator stanowi ostatni?, ale znacz?c? przeszkod?. Decyzja CMA w tej sprawie b?dzie mia?a wp?yw nie tylko na te dwie firmy, ale równie? na kszta?t przysz?o?ci gier wideo i technologii chmurowej na globalnym rynku.

Udostępnij