Mija rok od uruchomienia Threads Zuckerberga. Czy platforma dorówna?a X.com Muska?

Klaudia Ciesielska
2 Min
?ród?o: Unplash

W ?rod? dyrektor generalny Meta Platforms, Mark Zuckerberg, og?osi?, ?e Threads, najnowsza platforma spo?eczno?ciowa firmy, osi?gn??a imponuj?cy wynik ponad 175 milionów aktywnych u?ytkowników miesi?cznie. Og?oszenie to mia?o miejsce tu? przed pierwsz? rocznic? uruchomienia aplikacji.

Threads, która wystartowa?a 5 lipca zesz?ego roku, szybko zyska?a na popularno?ci jako konkurent dla X, wcze?niej znanego jako Twitter. Aplikacja pojawi?a si? na rynku w momencie, gdy Twitter przechodzi? przez przej?cie przez miliardera Elona Muska.

Ju? w pierwszym tygodniu od uruchomienia Threads zgromadzi?a 100 milionów u?ytkowników. Tak szybki wzrost by? cz??ciowo spowodowany ?atw? integracj? z popularnym Instagramem, równie? nale??cym do Meta, co pozwala?o u?ytkownikom szybko skonfigurowa? swoje profile na nowej platformie. Mimo to, niektórzy z pierwszych u?ytkowników opu?cili aplikacj? po pocz?tkowej fazie entuzjazmu.

“Co za rok,” napisa? Zuckerberg w po?cie na Threads, podsumowuj?c dynamiczny okres rozwoju platformy. W kwietniu tego roku Zuckerberg informowa? o 150 milionach aktywnych u?ytkowników miesi?cznie, co oznacza, ?e w ci?gu kolejnych miesi?cy Threads zdo?a?o przyci?gn?? dodatkowe 25 milionów u?ytkowników.

Jednak?e, liczba miesi?cznych aktywnych u?ytkowników (MAU) to tylko cz??? obrazu popularno?ci Threads. Firma nie ujawnia kluczowych wska?ników, takich jak dzienna liczba aktywnych u?ytkowników (DAU) czy ?redni czas sp?dzany przez u?ytkowników na platformie, które mog?yby lepiej odda? poziom zaanga?owania.

Pomimo mi?dzynarodowej ekspansji i wprowadzenia nowych funkcji, Threads wci?? boryka si? z wyzwaniami zwi?zanymi ze zwi?kszeniem zaanga?owania u?ytkowników. Wed?ug firmy analitycznej Sensor Tower, platforma ma trudno?ci z utrzymaniem wysokiego poziomu interakcji, co mo?e stanowi? przeszkod? w jej dalszym rozwoju.

Threads, w swojej rocznicowej refleksji, stoi wi?c przed dylematem: jak nie tylko przyci?ga? nowych u?ytkowników, ale tak?e utrzyma? ich zaanga?owanie na d?u?sz? met?. W obliczu rosn?cej konkurencji i zmieniaj?cych si? oczekiwa? u?ytkowników, Meta Platforms b?dzie musia?a znale?? skuteczne strategie, aby zapewni? Threads trwa?e miejsce na rynku mediów spo?eczno?ciowych.

Udostępnij
Redaktor Brandsit