Eksperci badaj? moc sztucznej inteligencji w zwi?kszaniu mo?liwo?ci sprzedawców podczas konferencji Gartner CSO & Sales Leader Conference 2023, 16-17 maja w Las Vegas
Wed?ug firmy Gartner, organizacje sprzeda?owe, które aktywnie pozycjonuj? technologi? jako „cz?onka zespo?u” sprzedawców, a nie tylko jako kolejne narz?dzie, odblokuj? produktywno?? sprzedawców i umo?liwi? zawieranie transakcji wysokiej jako?ci.
Podczas przemówienia inauguruj?cego konferencj? Gartner CSO & Sales Leader Conference , która odbywa si? tutaj do ?rody, eksperci firmy Gartner badali, w jaki sposób technologia – a zw?aszcza sztuczna inteligencja – odgrywa kluczow? rol? w zwi?kszaniu wyj?tkowej warto?ci, jak? sprzedawcy zapewniaj? kupuj?cym w stale destrukcyjnym ?rodowisku.
„Nowe podej?cie, które ??czy post?p technologiczny z wyj?tkowymi zdolno?ciami, jakie sprzedawcy wnosz? do transakcji, jest niezb?dne do dostosowania si? do zmieniaj?cych si? potrzeb klientów i osi?gania rzeczywistych wyników handlowych.Rewolucja technologiczna nie polega na zapewnieniu sprzedawcom wi?kszej ilo?ci technologii, ale na przekazaniu technologii wi?kszej odpowiedzialno?ci.
Robert Blaisdell, starszy dyrektor ds. analityki w praktyce sprzeda?y firmy Gartner
„Nowe technologie, takie jak generatywna sztuczna inteligencja i cyfrowi ludzie, mog? zmieni? rol? sprzedawcy. Liderzy sprzeda?y b?d? musieli ponownie przemy?le?, jak sprosta? zawy?onym cyfrowym oczekiwaniom kupuj?cych. Ci, którzy nie ryzykuj? zdystansowania si? od kupuj?cych i pozostawienia prawdziwych pieni?dzy na stole.”
Sprzeda? znajduje si? w punkcie zwrotnym
Podczas gdy sprzedawcy s? cz?sto najbardziej oczywist? opcj? CSO, aby pomóc kupuj?cym w osi?gni?ciu ich celów przez dysfunkcj?, s? równie? najdro?si. Napi?ty rynek pracy, obci??enia administracyjne zwi?zane z nadmiernym inwestowaniem w niew?a?ciwe technologie oraz utrzymuj?ca si? luka w umiej?tno?ciach sprawiaj?, ?e podej?cie to jest nieskuteczne.
Organizacje mog? wreszcie przej?? od prostej automatyzacji i sprzeda?y wspomaganej do prawdziwej sprzeda?y rozszerzonej, w której technologia odgrywa aktywn? rol? w projektowaniu i realizacji procesu sprzeda?y. W miar? jak technologia staje si? z czasem w pe?ni osadzona, sprzedawcy mog? polega? na technologii jako swoim koledze zespo?owym do delegowania zada? zwi?zanych z generowaniem potencjalnych klientów lub podstawowymi interakcjami z klientami. W szczególno?ci Generative AI ma mo?liwo?? automatycznego generowania i personalizowania tre?ci sprzeda?owych w oparciu o klienta i jego bie??ce potrzeby, przy czym sprzedawcy musz? jedynie przegl?da? dane wyj?ciowe.
Podkre?laj ludzkie supermoce, aby zdobywa? kontrakty i robi? to, czego technologia nie mo?e
Chocia? wysoki odsetek kupuj?cych deklaruje, ?e preferuje do?wiadczenie wolne od powtórze?, preferencje te stoj? w sprzeczno?ci z tym, co sk?ada si? na ofert? wysokiej jako?ci. Kupuj?cy, którzy otrzymaj? potwierdzenie, ?e zakup jest dla nich odpowiedni, maj? o 30% wi?ksze szanse na dokonanie ambitnego lub premium zakupu, który spe?ni? oczekiwania. Gartner nazywa to afirmacj? warto?ci, a kupuj?cy, którzy wchodz? w kontakt z cz?owiekiem podczas procesu zakupu, s? 2,3 razy bardziej nara?eni na to.
„Znaczenie afirmacji warto?ci w umo?liwianiu zawierania transakcji wysokiej jako?ci pokazuje, jak uczucia maj? takie samo znaczenie jak fakty dla dzisiejszych nabywców B2B”
Alice Walmesley , dyrektor ds. doradztwa w praktyce sprzeda?y firmy Gartner
Bestsellery intuicyjnie maj? zdolno?? wnioskowania o niewypowiedzianych przekonaniach, uczuciach i intencjach kupuj?cych, aby przewidywa? zachowanie kupuj?cych i wp?ywa? na nie. Pojawia si? technologia, aby zwolni? czas sprzedawców, aby mogli lepiej uchwyci? te wrodzone ludzkie uczucia.
„CSO mog? odpowiednio szkoli? kluczowych wykonawców i zapewni?, ?e technologia uwolni potencja? ich sprzedawców, aby byli bardziej ludzcy ni? kiedykolwiek. Post?powe organizacje sprzeda?owe zmieniaj? sposób my?lenia z podej?cia opartego na technologii kontra cz?owiek na podej?cie oparte na technologii i cz?owieku, w którym ka?dy podmiot wydobywa z siebie to, co najlepsze, aby sfinalizowa? transakcje wysokiej jako?ci”
Alice Walmesley