Outsourcing to popularne w ostatnich latach rozwi?zanie, z którego korzysta coraz wi?cej firm. Dotyczy on równie? bran?y IT i koncentruje si? na us?ugach informatycznych. Outsourcing IT obejmuje wiele dzia?a?, które daj? korzy?ci osobom prowadz?cym przedsi?biorstwa. Na czym wi?c polega outsourcing IT, komu si? op?aca i jakie s? jego zalety?
Czym jest outsourcing IT?
Outsourcing IT to inaczej mówi?c wsparcie informatyczne. Jest ono zlecane zewn?trznym firmom, które s? do?wiadczone w obs?udze IT. Outsourcing IT to oddanie zada? wykonywanych dotychczas w firmie w r?ce specjalistów, którzy mog? zrobi? to lepiej. Dla firmy zlecaj?cej to szereg korzy?ci, nie tylko zwi?zanych z oszcz?dno?ci? czasu, ale i pieni?dzy. Outsourcing IT pozwala skupi? si? na dzia?alno?ci firmy (ittouch.pl) i jej rozwoju, bez konieczno?ci zatrudniania kadry informatycznej.
Co obejmuje outsourcing IT?
Outsourcing IT obejmuje wiele dzia?a?. Ich ilo?? i rodzaj zale?ne s? od danej firmy. Zazwyczaj w ofercie znale?? mo?na tworzenie, usprawnianie i rozbudowywanie sieci komputerowej, administrowanie urz?dzeniami sieciowymi, serwisowanie sprz?tu komputerowego, zabezpieczanie danych przed utrat? (poprzez np. tworzenie kopii zapasowych), rozwi?zywanie bie??cych problemów z oprogramowaniem komputerów, usuwanie usterek i awarii, przygotowywanie nowych komputerów do u?ytku przez pracowników, usuwanie wirusów, instalacje systemów operacyjnych itp.
Korzy?ci outsourcingu IT dla firmy
Firma decyduj?ca si? na outsourcing IT otrzymuje wiele korzy?ci. Przede wszystkim ograniczone zostaj? koszty. Nie ma konieczno?ci zatrudniania w firmie na pe?ny etat informatyka, który ca?y czas by?by obecny (pracodawca musia?by ponosi? koszty zwi?zane z wynagrodzeniem i ubezpieczeniami). To spory zysk, szczególnie dla mniejszych firm. Outsourcing IT to sta?e wsparcie firmy w sytuacjach, kiedy potrzebni s? specjali?ci. Zewn?trzna firma zapewnia us?ugi najlepszych fachowców w zakresie IT, którzy szybko i sprawnie rozwi??? problemy informatyczne w przedsi?biorstwie.
Outsourcing IT to spora oszcz?dno?? nie tylko pieni?dzy, ale i czasu. Specjali?ci IT maksymalnie wykorzystaj? swój czas na niezb?dne dzia?ania informatyczne. W tym czasie firma b?dzie mog?a skupi? si? na innych dzia?aniach, nie martwi?c si? o problemy zwi?zane z IT. Dzi?ki takim us?ugom mo?liwe jest równie? konsultowanie wszelkich w?tpliwo?ci ze specjalistami, którzy s? wykszta?ceni w kierunki IT i maj? w tym zakresie wieloletnie do?wiadczenie. To pozwoli na szybkie udzielenie wsparcia i zdobycie wiedzy know-how niezb?dnej do pracy w sieci lub na danym sprz?cie IT.
Outsourcing IT – komu si? op?aca?
Outsourcing IT obni?a koszty w firmie. Oznacza to, ?e mo?e si? to op?aci? zarówno ma?ym, jak i du?ym firmom. Na wsparcie informatyczne mog? zdecydowa? si? ?rednie przedsi?biorstwa, osoby prowadz?ce dzia?alno?? gospodarcz?, czy korporacje. Posiadanie zewn?trznej firmy informatycznej, która zajmie si? sprawami IT to spore odci??enie od dodatkowych obowi?zków, ale i dodatkowa oszcz?dno??.