Netflix i reklamy, czyli wszystko, ?eby tylko uszcz??liwi? inwestorów

Izabela Myszkowska
4 Min

Ostatnio Netflix zapowiedzia?, ?e wprowadza w listopadzie „Basic with Ads”, ta?szy plan subskrypcji z reklamami na 12 rynkach na ca?ym ?wiecie.

Zdaniem Tammy’ego Parkera, G?ównego Analityka w GlobalData:

„Netflix stosuje wywa?one podej?cie do swojej nowej us?ugi wideo na ??danie (AVOD) z obs?ug? reklam, z wersj? ameryka?sk? wycenion? na 6,99 USD miesi?cznie, czyli o 3 USD mniej ni? poziom podstawowy bez reklam, o 8,50 USD mniej ni? jego standardowa i 13 USD mniej ni? najwy?szy poziom Premium. Nie ujawniaj?c denerwuj?co niskiej ceny lub frustruj?co sk?pego rabatu AVOD, Netflix uszcz??liwia swoich inwestorów i pozostawia sobie miejsce na dostosowanie cen w przysz?o?ci, oczywi?cie w zale?no?ci od tego, co konkurenci zrobi? z ich w?asnymi punktami cenowymi.

„Netflix Basic with Ads b?dzie kosztowa? o 1 USD mniej ni? poziom reklam Hulu i nadchodz?cy poziom Disney+ AVOD, z których ka?dy kosztuje 7,99 USD miesi?cznie. Basic z reklamami równie? kosztuje 3 USD miesi?cznie mniej ni? poziom HBO Max z reklamami o warto?ci 9,99 USD, który zosta? pozycjonowany jako us?uga ogl?dania rozrywki premium. Jednak cena uruchomienia AVOD Netfliksa jest o 2 USD wy?sza ni? w przypadku poziomów Paramount+ lub AVOD firmy Peacock, z których ka?dy kosztuje 4,99 USD miesi?cznie, co odzwierciedla przekonanie Netflix, ?e bogaty asortyment seriali i filmów zapewnia bardziej atrakcyjne wra?enia podczas ogl?dania ni? te nieco ta?sze. us?ugi.

„Netflix og?osi? w lipcu, ?e wprowadzi AVOD na pocz?tku 2023 roku, ale zamiast tego pospieszy? z uruchomieniem nowego poziomu w listopadzie, chwytaj?c rozmach marketingowy i nag?ówki za pokonanie Disney +, który uruchamia w?asny poziom AVOD 8 grudnia. Ponadto, poniewa? Netflix zamierza opublikowa? swoje wyniki za III kwarta? 18 pa?dziernika, firma mog?a zd??y? z informacj? o zbli?aj?cej si? us?udze AVOD, aby os?abi? wszelkie rozczarowuj?ce wyniki kwartalne. Prezentacja wersji Basic z reklamami mo?e uspokoi? inwestorów, ?e Netflix podejmuje dynamiczne ruchy, aby o?ywi? wzrost liczby subskrybentów pomimo pogarszaj?cego si? otoczenia makroekonomicznego. W lipcu Netflix przewidywa?, ?e zyska ponad milion p?atnych reklam netto w trzecim kwartale 2022 r., co oznacza spowolnienie w porównaniu z 4,4 mln dodanych w trzecim kwartale 2021 r.

„Netflix rozs?dnie stosuje pow?ci?gliwe podej?cie do boksów reklamowych, spodziewaj?c si? ?rednio od czterech do pi?ciu minut reklam na godzin?, a reklamy b?d? mia?y tylko 15-30 sekund na wi?kszo?ci rynków. Reklamy b?d? jednak wy?wietlane podczas programów i filmów, co dla niektórych widzów mo?e by? uci??liwe, zw?aszcza je?li wcze?niej subskrybowali Netflix i s? przyzwyczajeni do ogl?dania jego tre?ci bez reklam. Niemniej jednak, poniewa? koszty ?ycia wci?? rosn?, ?wiadomi bud?etu konsumenci poszukuj?cy ta?szego poziomu Netflix z przyjemno?ci? zaakceptuj? reklamy zak?ócaj?ce ich ogl?danie w zamian za ni?szy miesi?czny koszt subskrypcji.

„Netflix powiedzia?, ?e prawie wyprzeda? swój pocz?tkowy zapas boksów reklamowych na globaln? premier?, co wcale nie jest zaskakuj?ce, bior?c pod uwag?, ?e reklamodawcy s? coraz bardziej zainteresowani us?ugami telewizji internetowej jako widzowie ogl?daj?cy telewizj?, zw?aszcza m?odsi widzowie, którzy unikaj? telewizji linearnej. sk?ania si? ku serwisom streamingowym”.

Udostępnij