Apple znowu zaskoczy?o rynek swoj? najnowsz? generacj? iPadów Pro, zaprezentowan? na wydarzeniu “Pencil”. To co wyró?nia najnowsze modele, to wprowadzenie ekranu OLED, ale z maksymaln? jasno?ci? osi?gaj?c? 1000 nitów i szczytowym poziomem w HDR wynosz?cym 1600 nitów.
Nowe wymiary, nowe technologie
Nowe iPady Pro dost?pne s? w dwóch rozmiarach: 11-calowym i 13-calowym. Urz?dzenia maj? cie?sz? obudow? — 5,1 mm dla modelu 13-calowego i 5,3 mm dla modelu 11-calowego. Oprócz tradycyjnych, b?yszcz?cych ekranów, Apple oferuje równie? ekran z matow? nanotekstur?, który mo?e zredukowa? odbicia, dost?pny jedynie w dro?szych wariantach 1 TB i 2 TB.
Przeskok technologiczny z chipem M4
Kolejn? wa?n? zmian? jest wprowadzenie chipu Apple M4, który zast?puje chip M2, pomijaj?c numeracj? M3. Wed?ug danych Apple, chip M4 jest o 50% szybszy ni? jego poprzednik i oferuje tak? sam? wydajno?? przy po?owie zu?ycia energii, co jest efektem zastosowania mniejszego procesu produkcyjnego chipów.
Zmiany te nios? ze sob? równie? wzrost cen. Nowe modele iPad Pro s? ju? dost?pne, z dostawami zaplanowanymi na 15 maja. Ceny wzros?y i wynosz? obecnie od 5299 z? z 256 GB pami?ci do 6299 z? za 11-calowy model i od 6999 z? do 7999 z? z 2 TB pami?ci za 13-calowy.
Cho? nowe iPady Pro oferuj? zwi?kszon? wydajno?? i lepsze funkcje, wy?sza cena mo?e stanowi? barier? dla niektórych konsumentów, szczególnie w kontek?cie globalnych wyzwa? ekonomicznych. Co wi?cej, wp?yw cie?szej obudowy na jako?? g?o?ników pozostaje nieznany, co mo?e by? istotnym czynnikiem dla profesjonalistów wykorzystuj?cych te urz?dzenia do pracy z d?wi?kiem i wideo.