IBM zaprezentowa? IBM Partner Plus – nowy program, który zmienia sposób wspó?pracy IBM z partnerami biznesowymi poprzez dost?p do zasobów IBM, rabatów partnerskich oraz wsparcia szytego na miar?. Wszystko to, aby pog??bi? wiedz? techniczn? partnerów i skróci? czas wprowadzania produktów na rynek. Nowy program ma by? motorem wzrostu dla nowych i istniej?cych partnerów, w tym resellerów, hiperskalerów, dostawców technologii, niezale?nych sprzedawców oprogramowania oraz integratorów systemów, którzy zyskaj? lepsz? kontrol? nad swoim potencja?em biznesowym. IBM Partner Plus, jako centralny element strategii firmy w zakresie chmury hybrydowej i AI, ma na celu wzmocnienie pozycji partnerów w procesach automatyzacji, zabezpieczania i modernizacji biznesów ich klientów.
IBM Partner Plus oznacza dla partnerów klarowne, proste i nowoczesne do?wiadczenie u?ytkownika. Poprzez pog??bienie wiedzy technicznej i wykazanie sukcesu sprzeda?owego, uczestnicy programu mog? uzyska? dost?p do trzech poziomów – Srebrnego, Z?otego i Platynowego – które zapewniaj? korzy?ci w wymiarze finansowym, wchodzenia na rynek oraz edukacji. W nowym programie certyfikaty techniczne b?d? standaryzowanym miernikiem umiej?tno?ci, a walidowane rozwi?zania b?d? ?wiadczy? o fachowo?ci. Ulepszony Portal Partnerski IBM konsoliduje i uwzgl?dnia ca?? wiedz? eksperck?, przychody i transakcje, a ka?dy partner zyskuje jasny obraz swoich post?pów w programie.
„IBM Partner Plus wprowadza nowy sposób dostarczania przez IBM warto?ci nowym i dotychczasowym partnerom, pomaga im zdobywa? umiej?tno?ci, szybciej rozwija? si? i wi?cej zarabia?” – mówi Kate Woolley, dyrektor generalna IBM Ecosystem. „Us?yszeli?my od partnerów, ?e chcieliby uproszczonego do?wiadczenia u?ytkownika, które pomog?oby odnosi? sukcesy z ich klientami. Jestem przekonana, ?e wprowadzone zmiany po??czone z inwestowaniem w nasz ekosystem sprawi?, ?e IBM stanie si? najch?tniej wybieranym partnerem w bran?y. Pragniemy wspólnie nap?dza? wzrost partnerów, klientów oraz IBM”.
IBM Partner Plus jest wynikiem obranej przez firm? ?cie?ki, polegaj?cej na postawieniu partnerów w centrum realizowanej przez IBM strategii wej?cia na rynek. Rozwi?zanie ma by? motorem wzrostu, wykorzystuj?cym mo?liwo?ci wartego bilion dolarów rynku chmury hybrydowej i AI. IBM zainwestowa? w zwi?kszenie roli partnerów i przyspieszenie generowanej przez nich sprzeda?y. Jednocze?nie firma d??y do tego, aby nowy ekosystem sta? si? preferowan? drog? wej?cia na rynek, poprzez optymalne po??czenie technologii, us?ug i wiedzy konsultingowej. W celu zagwarantowania ci?g?ego wzrostu, IBM zwi?kszy swoje mo?liwo?ci wspierania partnerów poprzez podwojenie liczby specjalistów ds. obs?ugi marki i specjalistów technicznych, zajmuj?cych si? partnerami, aby wesprze? ich w poszukiwaniu i pozyskiwaniu dodatkowych klientów.
„Program partnerski IBM Partner Plus otwiera nowe mo?liwo?ci, które pozwol? jeszcze wydajniej podnosi? kwalifikacje. Uczestnictwo w programie przek?ada si? przede wszystkim na bardziej kompleksowe wsparcie techniczne naszych klientów. Dzi?ki temu mo?emy oferowa? rozwi?zania wykorzystuj?ce technologi? IBM, skutecznie wspieraj?c dzia?alno?? poszczególnych przedsi?biorstw. Widzimy, ?e IBM podchodzi w sposób odpowiedzialny do sygna?ów p?yn?cych z rynku i stale dostosowuje swoje narz?dzia, tak aby maksymalnie wspiera? swoich partnerów, pozwalaj?c im osi?ga? sukces, równocze?nie nagradzaj?c inwestycje, które nap?dzaj? wzrost” -podkre?la Jaros?aw ?ukasiewicz, CEO Vetasi.
Program IBM Partner Plus ??czy w jeden zintegrowany ekosystem wszystkie typy i programy partnerskie – niezale?nie od tego, czy sprzedaj?, buduj? na technologii IBM, czy z ni? wspó?pracuj? lub ?wiadcz? us?ugi dla technologii IBM. Na przyk?ad, aby pomóc rozszerzy? mo?liwo?ci rynkowe i stworzy? nowe ?ród?a przychodów dla swojego ekosystemu, IBM niedawno umo?liwi? partnerom w Ameryce Pó?nocnej odsprzeda? produktów IBM za po?rednictwem innych platform chmurowych. Pozwala to niezale?nym producentom oprogramowania wykorzystywa? IBM Software we w?asnych rozwi?zaniach. Natomiast sprzeda? prowadzona przez partnerów i realizowana za po?rednictwem platformy handlowej przek?ada si? na ich post?py w programie IBM Partner Plus.
Konkurencyjne rabaty partnerskie
Partnerzy mog? awansowa? na wy?sze poziomy, aby odblokowa? korzy?ci i programy generowania popytu. Te z kolei mog? prowadzi? do nawet trzykrotnego wzrostu ca?kowitej inwestycji ze strony IBM. IBM Partner Portal daje partnerom wgl?d w czasie rzeczywistym w rabaty partnerskie, do których s? uprawnieni, pozwala przewidzie? potencjalne zyski oraz zawiera zautomatyzowany mechanizm dost?pu do umów, który pomaga im w generowaniu wysokiej jako?ci leadów. Rozwi?zanie to usprawni?o rejestracj? transakcji i da?o partnerom dost?p do ponad 7000 potencjalnych transakcji o warto?ci ponad pó? miliarda dolarów na ca?ym ?wiecie*. Inwestycje IBM w kampanie co-marketingowe i wsparcie co-sellingowe z partnerami mog? by? kolejnym czynnikiem pomocnym we wprowadzaniu rozwi?za? na rynek i generowaniu popytu.
Dost?p do informacji poufnych
Wdro?enie IBM Partner Plus zacz??o si? od wydania pa?dziernikowych certyfikatów technicznych i materia?ów sprzeda?owych, które wygenerowa?y ponad 15000 zapisów na certyfikaty, sprzeda?owe i techniczne. Oferowanie partnerom szkole?, mo?liwo?ci i zasobów w zakresie sprzeda?y, które s? dost?pne dla pracowników IBM bezp?atnie, mo?e pomóc lepiej przygotowa? ich do odnoszenia sukcesów z klientami. Dodatkowo, dost?p do narz?dzi IBM dla sprzedawców mo?e pomóc w oferowaniu konkurencyjnych i przejrzystych cen. Partnerzy mog? równie? uczestniczy? w kwartalnych spotkaniach IBM Sales Kickoffs razem ze sprzedawcami IBM, a tak?e bra? udzia? w sesjach szkoleniowych na ?ywo oraz w innych globalnych wydarzeniach zwi?zanych z doradztwem technicznym, aby podnosi? kwalifikacje, zwi?ksza? renom? i nawi?zywa? kontakty z ekspertami technicznymi. Dla nowych partnerów IBM uruchamia program IBM New Partner Accelerator, który zapewnia onboarding, szkolenia i inne korzy?ci podczas pierwszych sze?ciu miesi?cy udzia?u w programie, aby pomóc przyspieszy? osi?gni?cie rentowno?ci.
Zwi?kszone wsparcie i korzy?ci
Partnerzy mog? rozwija? umiej?tno?ci, tworzy? rozwi?zania i budowa? kompetencje sprzeda?owe w zakresie technologii takich jak AI, bezpiecze?stwo i chmura na otwartej platformie chmury hybrydowej dzi?ki wykorzystaniu ekspertów technicznych z IBM. IBM b?dzie równie? pomaga? partnerom w opracowywaniu produktów o kluczowej funkcjonalno?ci (MVP), proof of concept i niestandardowych demo, aby pomóc im w zdobyciu klientów i przyspieszeniu wzrostu. Ponadto, w miar? rozwoju firm partnerskich z IBM, mog? one uzyska? dodatkowe korzy?ci, które pomog? im rozszerzy? mo?liwo?ci i znale?? nowych klientów.
Od 4 stycznia 2023 roku PartnerWorld zostanie w??czony do IBM Partner Plus, natomiast nowy program motywacyjny zacznie obowi?zywa? od 1 kwietnia 2023 roku. Zarejestrowani cz?onkowie PartnerWorld zachowaj? swój obecny poziom do 1 lipca 2023 r. i mog? w tym czasie przej?? do nowego systemu stopniowania, je?li spe?ni? odpowiednie kryteria.