W czasach cyfrowej transformacji dostawcy oprogramowana biznesowego pe?ni? rol? doradców wspieraj?cych realizacj? celów biznesowych. Jak wynika z badania opracowanego przez Futurum Research na zlecenie SAS pt. „Do?wiadczenie w 2030 roku: Przysz?o?? budowania do?wiadcze? klienta”, przedsi?biorstwa musz? na nowo okre?li? ekosystem klientów, aby nad??y? za ich zmieniaj?cymi si? potrzebami i rozwojem technologii. Chc?c pomóc biznesowi zrealizowa? ten cel, SAS zmienia struktury wewn?trzne w regionie EMEA i mianuje na jego szefa Riada Gydiena, starszego wiceprezesa.
Priorytetem nowego szefa regionu EMEA jest umieszczenie klienta w centrum uwagi poprzez kompleksow? obs?ug? – pocz?wszy od procesu sprzeda?y, przez wdro?enie i szkolenie, a? po wygenerowanie warto?ci w oparciu o systemy analityczne. Strategia obejmuje stworzenie dzia?u Customer Experience, który b?dzie odpowiada? za koordynacj? wszystkich dzia?a? dotycz?cych klientów. W innych regionach firma planuje podobne kroki.
Kluczem do sukcesu naszych klientów jest po??czenie technologii, edukacji, wsparcia, a tak?e us?ug SAS oraz naszej sieci partnerskiej – mówi Riad Gydien.
Innowacje oparte o dane zmieniaj? ?wiat, a my stoimy na czele tych zmian, pomagaj?c klientom we wdro?eniu systemów analitycznych, które pozwalaj? podejmowa? lepsze decyzje biznesowe – t?umaczy David Macdonald, wiceprezes wykonawczy i dyrektor sprzeda?y w SAS. – Nasz? misj? jest wspieranie klientów w procesie cyfrowej transformacji, a ka?dy ich sukces jest dla Riada niezwykle wa?ny. Riad koncentruje si? na pomaganiu organizacjom w implementacji najbardziej zaawansowanej analityki, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby rozwi?zywa? ich najwa?niejsze problemy biznesowe.
Gdy organizacje stawiaj? kolejne kroki na drodze do cyfrowej transformacji, coraz cz??ciej zdaj? sobie spraw? z tego, ?e inwestycje w systemy analityczne musz? by? nastawione na generowanie zysku, a nie sam? technologi?. Przyk?adowo, zespo?y data science by?y kiedy? rozliczane z liczby stworzonych algorytmów lub modeli analitycznych. Obecnie ich wp?yw na rozwój organizacji jest oceniany z perspektywy wyników biznesowych.
Nasi klienci stoj? w obliczu niesamowitych wyzwa?: rosn?cej ilo?? danych, potrzeby podejmowania natychmiastowych decyzji na masow? skal?, mnogo?ci nowych technologii czy braku odpowiednich umiej?tno?ci – mówi Gydien. – Je?eli organizacje chc? zachowa? znacz?c? pozycj? na rynku, musz? rozwija? umiej?tno?? szybkiego wyczuwania, zrozumienia i odpowiadania na zmieniaj?ce si? warunki rynkowe oraz oczekiwania klientów.
Do?wiadczenie zdobyte w ci?gu ponad 20 lat zarz?dzania rozwojem biznesu w bran?y technologicznej przygotowa?y Riada Gydiena do obj?cia przywództwa nad zró?nicowanym ekonomicznie i kulturowo regionem EMEA. Gydien na co dzie? pracuje w Cape Town w Republice Po?udniowej Afryki. Z SAS jest zwi?zany od 2007 roku. Ostatnio zajmowa? stanowisko starszego wiceprezesa po?udniowej cz??ci regionu EMEA.
Zmiany w SAS s? poparte do?wiadczeniem zebranym podczas pracy dla klientów z ca?ego ?wiata przy wspieraniu ich organizacji w przechodzeniu od danych do decyzji podejmowanych w oparciu o analityk?. W 2019 roku SAS og?osi? inwestycj? w wysoko?ci miliarda dolarów w sztuczn? inteligencj?, w??czaj?c w to dzia?ania edukacyjne i us?ugi eksperckie, które pozwalaj? odpowiednio przygotowa? liderów biznesu i specjalistów na stanowiskach data scientist na nadchodz?ce zmiany. Ta inwestycja opiera si? na silnych fundamentach SAS w obszarze sztucznej inteligencji, w??czaj?c w to zaawansowan? analityk?, uczenie maszynowe, deep learning, analiz? j?zyka naturalnego oraz rozpoznawanie obrazów.
Decyzja o zmianach, jakie SAS wprowadza w obs?udze klienta, zosta?y podj?te na podstawie analizy kilku kategorii w??czaj?c w to dane dotycz?ce rynku big data i oprogramowania analitycznego, platform data science i machine learning oraz oprogramowania marketingowego.