Nvidia chce co roku wprowadzać nowe chipy AI

Nvidia ogłosiła zmianę strategii, przyspieszając wprowadzanie nowych produktów do corocznego cyklu, aby utrzymać swoją dominację na rynku.

Kuba Kowalczyk
Jensens Huang, CEO Nvidia / źródło: Nvidia

W ostatnich latach Nvidia nieprzerwanie dominowała w branży AI i procesorów graficznych, a najnowsze ogłoszenie prezesa Jensena Huanga zdecydowanie podnosi poprzeczkę. Podczas prezentacji wyników kwartalnych, które zaskoczyły świat finansowy rekordowym zyskiem netto wynoszącym 14,4 miliarda dolarów, Huang zapowiedział znaczące przyspieszenie w tempo wprowadzania nowych produktów przez firmę.

Tradycyjnie Nvidia odnawiała swoją architekturę GPU co dwa lata – od debiutu Rubio w 2020 roku, przez bardzo udaną generację Hopperów w 2022 roku, po najnowszy, przełomowy model Blackwell. Teraz firma przechodzi na roczny cykl odnowy, co oznacza, że już w 2025 roku możemy spodziewać się kolejnej innowacji, która prawdopodobnie zostanie nazwana na cześć Very Rubin.

To podejście, według Huanga, pozwoli Nvidia jeszcze skuteczniej wyprzedzać konkurencję, która nie ustaje w próbach deklasowania lidera rynku AI. “Mogę ogłosić, że po Blackwell będzie kolejny chip. Jesteśmy w rocznym rytmie,” mówił z dumą Huang, podkreślając zaangażowanie firmy w nieustanny rozwój.

Nie tylko nowe GPU będą wprowadzane w szybszym tempie. Nvidia zamierza również przyspieszyć rozwój i wprowadzanie na rynek innych rodzajów chipów, w tym procesorów, kart sieciowych i przełączników. “Nadchodzi góra chipów,” zapowiada Huang, co może zwiastować kolejną rewolucję w technologii.

Ad imageAd image

Nvidia jasno stawia sobie za cel nie tylko utrzymanie, ale i umacnianie swojej pozycji na szczycie łańcucha pokarmowego AI. W obliczu takiego podejścia, konkurenci będą musieli zdecydowanie podnieść swoje standardy, aby móc skutecznie rywalizować na tym szybko zmieniającym się rynku.

Jak to ujął filozoficznie Huang: „Spółka może ogłosić coś przełomowego, a druga firma po tym jest czymś, co wciąż jest o 0,3 procenta lepsze. Kim chcesz być: przełomową firmą, czy firmą, która dostarcza o 0,3 procent lepiej?” Wydaje się, że Nvidia nie ma zamiaru zwalniać tempa, stawiając na innowacje jako klucz do dalszego sukcesu.

Udostępnij
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *