Nvidia og?osi?a opó?nienie w produkcji nowych chipów AI. Jak wp?ynie to na bran?? IT?

Klaudia Ciesielska
2 Min
Jensen Huang, CEO Nvidia / ?ród?o: Nvidia

Nvidia poinformowa?a o potencjalnych opó?nieniach w wypuszczeniu swojej najnowszej serii chipów Blackwell, które mog? przekroczy? trzy miesi?ce. Te opó?nienia mog? mie? znacz?cy wp?yw na sektor technologiczny, szczególnie dla kluczowych klientów takich jak Meta Platforms, Google i Microsoft, którzy zainwestowali dziesi?tki miliardów dolarów w te technologie – podaje The Information.

Seria Blackwell, zaprezentowana w marcu tego roku, jest nast?pc? flagowego chipu Grace Hopper Superchip, zaprojektowanego do przyspieszania generatywnych aplikacji AI. Ostatnie doniesienia wskazuj?, ?e firma ju? rozpocz??a szerokie pobieranie próbek i produkcj? nowych chipów, maj?c na uwadze wzrost w drugiej po?owie roku.

Nvidia przekaza?a informacje o opó?nieniach w produkcji swojego najbardziej zaawansowanego chipa AI z serii Blackwell g?ównym dostawcom us?ug w chmurze, w tym Microsoftowi, który potwierdzi? otrzymanie takich informacji, cho? nie doda? nic wi?cej do sprawy. Tymczasem Meta i Google nie zareagowa?y natychmiast na pro?by o komentarz.

Opó?nienia w produkcji mog? wp?yn?? na dost?pno?? nowych technologii i przesun?? harmonogramy wdro?enia zaawansowanych rozwi?za? AI, co z kolei mo?e wp?ywa? na rynek us?ug w chmurze oraz na zdolno?? firm do przetwarzania ogromnych ilo?ci danych w czasie rzeczywistym.

Przedstawiciele bran?y chipów AI podkre?laj?, ?e popyt na tego typu produkty jest niezmiennie silny, a wszelkie opó?nienia s? zwi?zane z wyzwaniami produkcyjnymi i doskonaleniem technologii. Nvidia kontynuuje prac? nad zwi?kszeniem mo?liwo?ci produkcyjnych, aby sprosta? rosn?cemu popytowi rynkowemu i zapewni?, ?e ich nowe chipy b?d? dost?pne na rynku zgodnie z oczekiwaniami klientów.

W kontek?cie globalnego rynku technologicznego, firmy musz? by? przygotowane na nieuniknione przeszkody, takie jak opó?nienia w dostawach kluczowych komponentów. To, jak szybko i skutecznie firmy zareaguj? na te wyzwania, zdefiniuje ich przysz?o?? w coraz bardziej konkurencyjnym i zmiennym ?wiecie technologii.

Udostępnij
Redaktor Brandsit