Nvidia wprowadza rewolucj? w uczeniu robotów dzi?ki systemowi AI Eureka

Newsroom BrandsIT
4 Min

W ostatnich latach bran?a sztucznej inteligencji i robotyki dokona?a znacz?cych post?pów. Jednym z najnowszych prze?omów jest projekt Eureka, stworzony przez zespó? badawczy Nvidia Research. To system sztucznej inteligencji, który pozwala robotom uczy? si? bardziej z?o?onych zada?, a jego potencja? jest naprawd? imponuj?cy.

Nvidia Research prezentuje – Eureka

Eureka, jak go nazwano, to produkt intensywnych bada? przeprowadzonych przez Nvidi?, jednego z liderów w dziedzinie technologii graficznych i sztucznej inteligencji. System ten umo?liwia uczenie robotów wykonywania ró?norodnych, czasem trudnych dla ludzi, zada? za pomoc? algorytmów opartych na uczeniu maszynowym. Ale to nie wszystko, co jest godne uwagi w tym projekcie.

Najwi?kszym osi?gni?ciem Eureka jest zdolno?? tworzenia w?asnych algorytmów nagrody, które wykorzystuje do trenowania robotów. To oznacza, ?e ??roboty ucz? si?, poprawiaj?c swoje dzia?ania na podstawie nagród i kar, bez konieczno?ci programowania ich w sposób tradycyjny przez ludzi. Rezultaty s? zadziwiaj?ce – roboty nauczono wykonywa? prawie trzydzie?ci ró?nych, bardzo z?o?onych zada?.

Warto zwróci? uwag?, ?e niektóre z tych zada?, które Eureka nauczy?a roboty wykonywa?, wydaj? si? prostymi czynno?ciami dla ludzi, takie jak otwieranie szuflad czy rzucanie i ?apanie pi?ki. Jednak dla robotów by?y to wyzwania, które uda?o si? im pokona? dzi?ki temu innowacyjnemu systemowi.

Fokus na robotyk?

Nvidia Research jest szczególnie dumna z osi?gni?? w dziedzinie robotycznych r?k. Roboty nauczy?y si? wykonywa? zr?czno?ci, takie jak pisanie piórem, z niesamowit? szybko?ci?, porównywaln? z umiej?tno?ciami cz?owieka. To pokazuje potencja? Eureka do doskonalenia nie tylko prostych czynno?ci, ale równie? bardziej wymagaj?cych zada?.

Co ciekawe, Nvidia udost?pni?a algorytmy, które Eureka u?ywa, aby programi?ci mogli rozpocz?? prace nad tworzeniem w?asnych aplikacji wykorzystuj?cych t? technologi?. Dodatkowo, firma stworzy?a ?rodowisko symulacyjne o nazwie Isaac Gym, oparte na platformie Omniverse, które pozwala na testowanie i rozwijanie algorytmów w warunkach wirtualnych.

Eureka jest kontrolowana przez zaawansowanego modelu GPT-4, opracowanego przez OpenAI, co daje jej dost?p do zaawansowanych umiej?tno?ci przetwarzania j?zyka naturalnego i komunikacji z lud?mi. To pozwala na jeszcze bardziej zaawansowane interakcje z robotami, co jest kolejnym krokiem w rozwoju tej technologii.

Jednym z najwa?niejszych osi?gni?? Eureka jest fakt, ?e jej algorytmy dzia?aj? znacznie lepiej ni? te napisane przez ludzi – a? o 80 procent. To oznacza, ?e ??roboty wyposa?one w Eureka s? w stanie wykonywa? zadania znacznie bardziej efektywnie, co ma ogromny potencja? w wielu dziedzinach, takich jak przemys? czy medycyna.

Nowe projekty, nowe mo?liwo?ci

Innowacje w dziedzinie sztucznej inteligencji i robotyki, takie jak projekt Eureka od Nvidia, otwieraj? przed nami nowe mo?liwo?ci. Dzi?ki generatywnej sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu, roboty mog? teraz uczy? si? bardziej skomplikowanych zada? bez konieczno?ci precyzyjnego programowania. To krok w kierunku przysz?o?ci, w której inteligentne maszyny b?d? mog?y doskonali? swoje umiej?tno?ci samodzielnie.

Warto równie? wspomnie? o znaczeniu akcelerowanej przez GPU symulacji w ?rodowisku Isaac Gym, które pozwala Eureka na szybkie ocenianie efektywno?ci treningów. Dzi?ki temu system mo?e stale si? doskonali?, kompiluj?c statystyki i dostosowuj?c algorytmy nagrody, co przyczynia si? do sta?ego polepszania wyników.

Udostępnij