Ogólnopolskie badanie: Poznaj mocne i s?abe strony swojego Software House’u i zyskaj ?wiadomych klientów

Newsroom BrandsIT
4 Min

Ogólnopolskie Badanie Dojrza?o?ci Product Designu jest bezp?atne i trwa tylko 60 minut. Unikalna metodyka badania powsta?a przy wspó?pracy zespo?u Ekspertów Symetrii UX z mi?dzynarodowym stowarzyszeniem UX Alliance. Diagnoza wskazuje obszary, które wymagaj? zoptymalizowania, co finalnie pozwoli na zmniejszenie kosztów, zwi?kszenie konkurencyjno?ci i sprawdzenie jak firma radzi sobie z monetyzacj? prac.

Designdiagnose.pl to pierwsze przeprowadzone na tak? skal? badanie, które nie tylko pozwoli Ci zdiagnozowa? mocne i s?abe strony Product Designu, ale i równie? porówna? wynik Software House’u na tle ?redniej rynkowej.

Wspó?twórcami badania s? Wojciech Chojnacki Strategy Director Symetrii UX, Joelle Stemp, General Manager w Yu Centrik oraz Florian Egger, Managing Director w Telono UX, którzy wspó?pracuj? w ramach mi?dzynarodowego stowarzyszenia UX Alliance, które prowadzi globalne badania i projekty dla klientów na ca?ym ?wiecie w bran?y UX.

Designdiagnose.pl  – „must have” ka?dego Softwere House’u

 – To badanie jest odpowiedzi? na potrzeby software house’ów, które zidentyfikowali?my na podstawie wielu rozmów z ich przedstawicielami. Dzi?ki temu mo?emy zaproponowa? wskazówki rozwoju oparte na metodyce odpowiadaj?cej na wyzwania w tej bran?ywyja?nia Wojciech Chojnacki z Symetrii UX. 

Joelle Stemp z Yu Centrik dodaje, ?e dzi?ki badaniu firmy szybko b?d? mog?y zdiagnozowa? problemy biznesowe, a nast?pnie tak przekierowa? dzia?ania na osi?ganie okre?lonych wyników. – B?dzie to mo?liwe m.in. poprzez zwi?kszenie efektywno?ci prac designu, wzrost zadowolenia pracowników oraz zmniejszenie liczby nieporozumie? z klientamit?umaczy Joelle Stemp.

Wymierne korzy?ci w zaledwie godzin?

Na trwaj?cej 60 minut rozmowie sprawdzane s? trzy obszary – mierniki, ludzie i design. Efektem badania jest diagram, który obrazuje mocne i s?abe strony product designu. Po zebraniu wszystkich wyników uczestnicy badania otrzymaj? raport, który pozwoli porówna?, jak wypadaj? na tle konkurencji. Projekt ko?czy si? te? webinarem, na którym specjali?ci Symetrii podsumuj? raport i przeka?? uczestnicz?cym firmom najwa?niejsze wnioski.

– Jednym z najwi?kszych problemów software house’ów jest bardzo du?a rotacja pracowników. W rozmowie sprawdzamy cho?by to, jak odbywa si? rekrutacja na stanowiska, jakie projekty realizuj? pracownicy i czy s? z nich zadowoleni. Wa?ny jest te? czynnik zarz?dzania zasobami. Na podstawie tych i dodatkowych pyta? mo?emy okre?li? mocne i s?abe strony w tym segmencie – jak i w pozosta?ych badanych – oraz zaproponowa? zmiany, które przys?u?? si? rozwojowi organizacjiopisuje Wojciech Chojnacki z Symetrii UX.

Florian Egger dodaje:Dzi?ki ocenie wynikaj?cej z badania firmy b?d? w stanie lepiej definiowa? cele w projektach, optymalizowa? procesy i maksymalizowa? zyski czy rozwija? si? w zrównowa?ony sposób.

W obszarze mierników sprawdzana jest np. efektywno?? prac czy okre?lane s? etapy rozwoju produktów. Natomiast dzi?ki wprowadzeniu zmian z obszaru designu, badana firma mo?e zwi?kszy? ROI projektowania, lepiej ustali? cele i wymagania czy zyska? wi?ksz? swobod? przy projektowaniu.

– Po przeprowadzeniu bada? organizacja b?dzie mia?a dost?p do u?rednionych wyników firm z jej bran?y, wi?c z ?atwo?ci? pozna obszary, które nale?y wzmocni? lub co najmniej utrzyma? na dotychczasowym poziomie. Warto bowiem pami?ta?, ?e raz zaprojektowane i wdro?one rozwi?zania wcze?niej czy pó?niej staj? si? przestarza?e, zbyt wolne, a ich standardy odbiegaj? od tego, co oferuje konkurencjazaznacza Wojciech Chojnacki, wspó?autor Ogólnopolskiego Badania Dojrza?o?ci Product Designu.

Jak zg?osi? si? na designdiagnose.pl?

Badanie jest ogólnodost?pne i przedstawiciele software house’ów mog? zadeklarowa? udzia? poprzez formularz na stronie designdiagnose.pl. Co wa?ne analiza jest bezp?atna i nie ma granicznej daty przyst?pienia do niej.

Udostępnij