Organizacje korzystaj? ?rednio z 1000 aplikacji

Izabela Myszkowska
6 Min

Nowe dane pokazuj?, ?e liczba aplikacji biznesowych w firmach wzros?a o prawie 10% w ci?gu ostatniego roku, przekraczaj?c przeci?tnie 1 000 aplikacji w ka?dej firmie. Jednak zaledwie mniej ni? 30% z nich jest ze sob? zintegrowanych, co prowadzi do wzrostu kosztów, dublowania pracy, obni?enia produktywno?ci i roz??cznych do?wiadcze?.

W ramach corocznego raportu MuleSoft Connectivity Benchmark Report przebadano 1050 dyrektorów IT (CIOs) oraz decydentów IT, aby lepiej zrozumie? nadchodz?ce wyzwania i kroki, jakie mog? podj?? organizacje, aby odnie?? sukces w warunkach niepewno?ci gospodarczej.

Wyzwania zwi?zane z integracj? spowalniaj? wysi?ki w zakresie transformacji cyfrowej  

Integracja le?y w centrum transformacji cyfrowej i do?wiadcze? u?ytkowników. Jednak 80% respondentów twierdzi, ?e wyzwania integracyjne spowalniaj? ich wysi?ki, prowadz?c do tworzenia silosów danych i roz??cznych zbiorów. G?ówne wnioski pokazuj?:

  • Ro?nie liczba aplikacji: Przedsi?biorstwa u?ywaj? ?rednio 1 061 ró?nych aplikacji, co stanowi 10% wzrost z 976 zidentyfikowanych aplikacji w raporcie z 2022 roku. 
  • Brak integracji jest rosn?cym wyzwaniem: Tylko ?rednio 29% aplikacji jest obecnie zintegrowanych.
    Rosn? koszty integracji niestandardowej: W ci?gu ostatnich 12 miesi?cy, firmy wyda?y ?rednio 4,7 mln USD na wdro?enie niestandardowych integracji, co stanowi 21% wzrost z 3,7 mln USD zg?oszonych w ubieg?ym roku. 
  • 36% respondentów twierdzi, ?e integracja silosowych aplikacji i danych jest ich najwi?kszym wyzwaniem zwi?zanym z transformacj? cyfrow?. 

S? jednak sposoby, aby temu zapobiec – nowe technologie rozwi?zuj? wspomniane problemy i u?atwiaj? integracj?. Coraz wi?cej z najwi?kszych firm na ?wiecie wykorzystuj? technologie danych w czasie rzeczywistym do integracji, pobierania i przechowywania strumieni danych na ogromn? skal?. 

??czno?? oparta na interfejsach API pomaga firmom integrowa? aplikacje i dane 

Z czasem, gdy organizacje staj? si? coraz bardziej zaawansowane cyfrowo i koncentruj? si? na kosztach, zdecydowana wi?kszo?? (99%) wykorzystuje interfejsy API do integracji aplikacji i danych w celu tworzenia unikalnych do?wiadcze? klientów i generowania przychodów. 

  • 68% organizacji, które wyprzedzaj? planowany post?p transformacji cyfrowej, posiada w pe?ni rozwini?t? strategi? upowa?niania niewykwalifikowanych technicznie u?ytkowników do ?atwej integracji aplikacji i ?róde? danych za pomoc? interfejsów API. Udowadnia to, ?e narz?dzia low-code mog? poprawi? sprawno?? biznesu. 
  • 38% generuj?cych przychody zasobów cyfrowych organizacji, takich jak mo?liwo?ci handlu elektronicznego i portale partnerskie, wykorzystuje interfejsy API. Rok wcze?niej z funkcji korzysta?o 35%. Natomiast a? 75% organizacji stosuje obecnie strategi? integracji API typu top-down.

Wraz z rosn?cymi wymaganiami, dzia?y IT szukaj? automatyzacji, by wspiera? przep?ywy pracy niezwi?zane z technologi? 

Zarz?dzaj?ce operacjami technicznymi organizacji zespo?y IT coraz cz??ciej si?gaj? po automatyzacj? w celu zwi?kszenia wydajno?ci i produktywno?ci ca?ej firmy. RPA – umo?liwiaj?ca zespo?om automatyzacj? procesów biznesowych i zada? za pomoc? botów – jest to jedna z technologii automatyzacji, która szybko przyjmuje si? w przedsi?biorstwach, a 33% organizacji stale inwestuje w t? technologi?. 

  • 92% pracowników przedsi?biorstw stwierdzi?o, ?e co najmniej jeden dzia? w ich firmie wymaga zarówno integracji, jak i automatyzacji.
  • Dzia? IT nadal dominuje w kwestii automatyzacji w warunkach cyfrowego prze?omu: Programi?ci (72%), operacje IT (65%) i administratorzy aplikacji (49%) s? najcz??ciej odpowiedzialni za automatyzacj? procesów biznesowych.
  • Profesje/obszary, które nie s? niezwi?zane z technologi?,  takie jak data science (64%), produkt (62%), analitycy biznesowi (61%), obs?uga klienta (58%), finanse (57%), marketing (56%), in?ynieria (56%) i HR (52%) najcz??ciej zg?aszaj? potrzeb? automatyzacji w swoich dzia?ach.
  • Integracje wielokrotnego u?ytku oferuj? mo?liwo?ci oszcz?dzania kosztów: ?rednio 47% wewn?trznych aktywów i komponentów oprogramowania organizacji jest dost?pnych dla programistów do ponownego wykorzystania. Stanowi to okazj? do zwi?kszenia efektywno?ci integracji.

Poprzez korzystanie z narz?dzi automatyzacji, przedsi?biorstwa zaoszcz?dzi?y do 109 miliardów godzin ka?dego miesi?ca, a zatrudnieni mogli skupi? si? na wa?niejszych aspektach swojej pracy. Przyjmuj?c jednolite podej?cie do integracji, zarz?dzania interfejsami API i automatyzacji, firmy s? w stanie nap?dza? wydajno??, sprawno?? i ci?g?e innowacje.

Wraz z post?puj?c? transformacj? cyfrow? rosn? koszty niepowodze?

Pomimo wzrostu liczby projektów IT (41% wzrost rok do roku), wi?kszo?? (69%) organizacji wyprzedza harmonogramy realizacji transformacji cyfrowej. Wynika to mi?dzy innymi z poprawy infrastruktury. Jednak wzros?y tak?e koszty niepowodze? w realizacji projektów, co zwi?ksza ryzyko dla wyników finansowych przedsi?biorstw.

  • 48% zespo?ów twierdzi, ?e uko?czy?o wszystkie projekty IT, o które je poproszono w ubieg?ym roku, w porównaniu z 44% w 2022 roku. Ponadto, opó?nienia w realizacji projektów spad?y z 52% do 30% rok do roku. Potencjalnie wynika to z faktu, ?e przedsi?biorstwa nadal zwi?kszaj? inwestycje w zespo?y IT, których ?rednia warto?? wynosi 11,7 mln USD. 
  • Inwestycje w infrastruktur? u?atwiaj? zmian? systemów: Zaledwie 54% organizacji uwa?a, ?e wprowadzanie zmian w danym systemie lub aplikacjach jest trudne ze wzgl?du na infrastruktur? IT, co stanowi spadek z 74% rok temu.
  • Rosn? koszty nieudanych transformacji cyfrowych: ?redni koszt nieudanej realizacji inicjatyw w zakresie transformacji cyfrowej wynosi obecnie 9,5 mln USD rocznie, co stanowi znaczny wzrost w stosunku do zesz?orocznych szacunków na poziomie 6,8 mln USD.
Udostępnij