Oszcz?dno?? czasu i spokój ducha. Jakie s? zalety monitoringu wideo dla sektora M?P?

Izabela Myszkowska
6 Min

Na w?a?cicielach ma?ych i ?rednich firm spoczywa wielka odpowiedzialno??. Zapewnienie ci?g?o?ci dzia?ania biznesu, kontrola stanu faktycznego i ryzyko zaj?cia niechcianego incydentu to jedne z wielu elementów zarz?dzania przedsi?biorstwem. Wprowadzenie inteligentnych rozwi?za? mo?e w pewien sposób przyczyni? si? do zachowania ci?g?o?ci rozwoju firmy. Przyk?adem s? wszechstronne systemy monitoringu wideo, które pozwol? na zwi?kszenie poziomu bezpiecze?stwa w ca?ej firmie oraz sta?y dozór.

Ma?e i ?rednie firmy s? kluczowym sektorem dla polskiej gospodarki. Wed?ug raportu PARP jest to a? 99,8% wszystkich przedsi?biorstw w Polsce. Ponad 70% z nich to przedstawiciele bran?y us?ugowej i handlowej. Istotne wi?c jest dbanie o bezpiecze?stwo tych biznesów. W du?ej mierze to g?ównie na w?a?cicielu ci??y ogromna odpowiedzialno?? za funkcjonowanie firmy, która naznaczona jest sta?? obaw? o to, czy wszystko jest na „swoim miejscu”. Ewentualna kradzie? mo?e mie? katastrofalne skutki dla przedstawicieli, zw?aszcza handlu detalicznego, którzy mog? bezpowrotnie straci? cz??? ?ród?a swoich dochodów. Inwestycja w dobrej jako?ci system monitoringu mo?e zapewni? w?a?cicielom „spokojn? g?ow?”, nawet je?eli nie s? w danym momencie w firmie, a np. na d?ugo wyczekiwanych wakacjach.

Analiza incydentów

Wysokiej jako?ci system monitoringu wideo pozwala na dok?adny przegl?d zarejestrowanego wcze?niej materia?u wizyjnego celem sprawdzenia, jaki incydent zaistnia? na terenie firmy. Przyk?adowo, je?eli zauwa?ymy nag?e braki w sklepie, przejrzenie nagrania mo?e dostarczy? odpowiedzi czy dosz?o do kradzie?y i kto jej dokona?. Takie rozwi?zanie jest cenne tak?e z punktu oceny odpowiedzialno?ci i rozwi?zywania sporów. 

„Istnieje wiele sytuacji, które mog? wzbudzi? potencjalny konflikt. Na przyk?ad, klient, który twierdzi, ?e zosta? ?le obs?u?ony i nienale?ycie potraktowany lub dostawca, mówi?cy, ?e dostarczy? planowan? ilo?? towaru, a w magazynie jest go znacznie mniej. Zamiast traci? czas na przeliczanie kasy, b?d? sprawdzanie co dok?adnie zosta?o dostarczone, w?a?ciciel mo?e obejrze? nagrania z monitoringu, by dowie?? prawdy” – mówi Dagmara Pomirska z Axis Communications.

Takie rozwi?zanie wa?ne jest tak?e w kontek?cie pandemii i zwi?zanych z ni? obostrze?. Dzi?ki systemowi kamer monitoringu mo?na na bie??co kontrolowa? liczb? osób w sklepie b?d? restauracji oraz to czy klienci przestrzegaj? aktualnych wytycznych, np. obowi?zku noszenia maseczek. 

Sta?y dozór bez wzgl?du na to, gdzie si? znajdujesz

Wakacje naznaczone sta?? obaw? o stan przedsi?biorstwa to nie najlepszy sposób na wypoczynek. Aby móc si? cieszy? urlopem w pe?ni i zachowa? spokój ducha, w?a?ciciel firmy mo?e zdalnie, z poziomu swojego smartfona, skorzysta? z podgl?du na ?ywo lub przejrze? nagrania z kamer, by mie? pewno??, ?e wszystko znajduje si? na swoim miejscu. Nawet je?li mia?by miejsce jakikolwiek incydent, mo?liwe jest skonfigurowanie okre?lonych alertów.

Szczególnie istotne jest to w przypadku firm zajmuj?cych si? handlem detalicznym. Mo?liwe jest ustawienie odpowiedniej funkcji w godzinach, gdy sklep jest zamkni?ty i nikt nie powinien przebywa? na miejscu. Podejrzana obecno?? spowodowa?aby wys?anie specjalnego powiadomienia na urz?dzenie mobilne w?a?ciciela firmy, który móg?by natychmiast sprawdzi?, czy faktycznie dosz?o do naruszenia i w por? zareagowa?. Co wi?cej, osób upowa?nionych do otrzymywania alertów mo?e by? wi?cej, np. kierownicy wy?szego szczebla. 

W przypadku ma?ych sieci biznesowych, gdzie jedna firma posiada kilka lokalizacji, przydatnym rozwi?zaniem mo?e by? mo?liwo?? przyznawania uprawnie? dost?pu do kamer wielu u?ytkownikom. Dzi?ki temu, zwi?kszenie poziomu ochrony, bezpiecze?stwa i wydajno?ci mo?e by? du?o ?atwiejsze. Oprócz w?a?cicieli i managerów sklepów, punktów us?ugowych czy restauracji, dost?p do urz?dze? mog? mie? tak?e instalatorzy, aby w odpowiednim czasie przeprowadzi? prace konserwacyjne, takie jak aktualizacja systemu. Jest to cenna oszcz?dno?? czasu i pieni?dzy, poniewa? nie ma konieczno?ci wysy?ania na miejsce technika – tego typu prace mog? zosta? wykonane zdalnie. 

Szerokie mo?liwo?ci audio i analityki IoT

Kamery sieciowe, oprócz dbania o bezpiecze?stwo w firmie, maj? wp?yw na kszta?towanie do?wiadcze? klientów wykorzystuj?c inteligentne rozwi?zania audio i analityki IoT. Systemy audio mog? nie tylko wspiera? personel sprzeda?y, wysy?aj?c alerty g?osowe,  np. o aktualnym ob?o?eniu sklepu i obszarach wymagaj?cych wi?kszego wsparcia, ale tak?e mo?e by? to ?wietne rozwi?zane skierowane doklientów. Muzyka w tle i g?osowe komunikaty o okazjach, buduj? atmosfer? pomagaj?c? w podejmowaniu decyzji zakupowych. Analityka IoT natomiast stwarza ca?e spektrum inteligentnych mo?liwo?ci wykorzystywanych do precyzyjnej identyfikacji osób przychodz?cych do sklepu czy zapewniania optymalnych warunków do zakupów, takich jak odpowiednie o?wietlenie danej cz??ci sklepu czy ustawienia temperatury. 

”Rozwój technologii audio i IoT z pewno?ci? przyspieszy zmiany w ca?ej bran?y retail, zw?aszcza w sektorze ma?ych i ?rednich przedsi?biorstw. Optymalizacja pracy na wielu polach, pocz?wszy od monitorowania ruchu w sklepie, ko?cz?c na kszta?towaniu do?wiadcze? klienta, mo?e zwi?kszy? konkurencyjno?? przedsi?biorstwa. To te? rozwi?zanie perspektywiczne i przysz?o?ciowe – to w?a?nie analityka IoT mo?e by? wa?nym komponentem furturystycznych sklepów bezobs?ugowych” – dodaje Dagmara Pomirska z Axis Communications.

Trwa?e i elastyczne rozwi?zanie

Wymienione mo?liwo?ci s? efektywne kosztowo, ?atwe w u?yciu oraz pozwalaj? na du?? elastyczno?? w dost?pie do obrazu z monitoringu z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie. 

Wszechstronne systemy monitoringu daj? w?a?cicielom ma?ych i ?rednich firm mo?liwo?? inteligentniejszej i spokojniejszej pracy, co mo?e prze?o?y? si? na zwi?kszone zyski przedsi?biorstwa. Tak elastyczne rozwi?zania umo?liwiaj? zachowanie ci?g?o?ci rozwoju i bezpiecze?stwa firmy, bez wzgl?du na zmieniaj?ce si? potrzeby biznesowe. Elastyczne dostosowanie liczby kamer, wieloosobowy dost?p, mo?liwo?ci audio i analityki IoT oraz du?a przestrze? dyskowa to u?atwienia pozwalaj?ce w?a?cicielom firm skupienie si? na podstawowej dzia?alno?ci” – podkre?la Dagmara Pomirska z Axis Communications.

Udostępnij