Oszustwa cyfrowe to ju? olbrzymi, ci?gle rosn?cy rynek. Jakie technologie pozwalaj? z nimi walczy??

Newsroom BrandsIT
3 Min
Internet e-commerce p?atno?ci

Pandemia COVID-19 nieoczekiwanie sta?a si? przyspieszaczem dla przemys?u p?atno?ci cyfrowych, co wp?yn??o na dramatyczne zmiany w oczekiwaniach konsumentów. Nowe, bardziej elastyczne metody p?atno?ci pojawi?y si? na rynku w odpowiedzi na potrzeby konsumentów, jednak?e ich pojawienie si? stworzy?o te? szereg nowych luk i s?abo?ci, które zauwa?yli i zacz?li wykorzystywa? cyberprzest?pcy. Jak mo?emy mierzy? skutki tych nadu?y? i jak mo?emy im przeciwdzia?a??

Zgodnie z badaniem “Global Digital Fraud Trends: Evaluating the Past, Present, and Future” przeprowadzonym przez Javelin we wspó?pracy z SAS, liderem rynku analityki i AI, nast?pi?a rewolucja zarówno w p?atno?ciach cyfrowych, jak i w oszustwach. Badanie to analizuje te zmiany na skal? globaln? i proponuje strategie na przysz?o??.

Oszustwa cyfrowe: nowa globalna gospodarka

Podczas pandemii, gospodarka cyfrowa nabra?a tempa. Jednak?e, dla oszustów, nag?y wzrost liczby transakcji cyfrowych i nowe metody p?atno?ci online to wiele nowych mo?liwo?ci do wy?udze? i kradzie?y. Tymczasem, konsumenci na ca?ym ?wiecie stali si? bardziej podatni na manipulacje i dezinformacj? w wyniku zmiany swoich nawyków na bardziej cyfrowe. Na przestrzeni 2023 roku, eksperci Javelin przewiduj?, ?e gospodarka cyfrowa i “globalna gospodarka oszustw” b?d? ewoluowa? równolegle.

Zmiany geopolityczne i klimatyczne a przest?pczo?? zorganizowana

Konflikty geopolityczne, takie jak wojna na Ukrainie, oraz zmiany klimatyczne, takie jak susze w Europie i obu Amerykach, wp?ywaj? na wzrost przest?pczo?ci zorganizowanej. Napi?cia geopolityczne i zmieniaj?ce si? warunki pogodowe tworz? nowe mo?liwo?ci dla przest?pczo?ci, od przemytu pieni?dzy do oszustw w handlu elektronicznym, wp?ywaj?c negatywnie na gospodark?.

Ad imageAd image

Strategie walki z oszustwami cyfrowymi: rekomendacje ekspertów

Raport zawiera kilka zalece? dotycz?cych zwalczania oszustw w erze cyfrowej. Jednym z nich jest wdro?enie silnych mechanizmów uwierzytelniania klientów we wszystkich punktach dost?pu cyfrowych oraz kompleksowego protoko?u oceny zagro?e?. Eksperci zwracaj? uwag? na wykorzystanie AI i uczenia maszynowego do zwi?kszenia bezpiecze?stwa transakcji.

Wed?ug Stu Bradleya, starszego wiceprezesa ds. nadu?y? i bezpiecze?stwa w SAS, “zaufanie konsumentów do rozwijaj?cego si? globalnego ekosystemu p?atno?ci cyfrowych jest konieczno?ci?. Bezpiecze?stwo wymaga zaawansowanych technologii uwierzytelniania klientów i zapobiegania oszustwom, w tym zastosowania sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz biometrii, w celu wyprzedzenia cyberprzest?pców i zapobiegania atakom we wszystkich kana?ach”.

Rozwi?zania oparte na AI staj? si? kluczowe dla przysz?o?ci zarówno p?atno?ci cyfrowych, jak i walki z cyberprzest?pczo?ci?. Jeste?my ?wiadkami nie tylko przemiany p?atno?ci, ale tak?e ewolucji metodyk zabezpiecze?, które s? niezb?dne do ochrony konsumentów i utrzymania zaufania do cyfrowego ekosystemu p?atno?ci.

SOURCES:SAS
Udostępnij