Paczkomaty i dobre praktyki wspó?pracy z sieciami handlowymi

Newsroom BrandsIT
3 Min
kurier

Wspó?praca z sieciami handlowymi stanowi wiod?cy obszar dzia?alno?ci ka?dego operatora, który etapowo rozwija w?asne mo?liwo?ci biznesowe, a tak?e otwiera si? na nowe lokalizacje, umo?liwiaj?ce jeszcze skuteczniejsze dotarcie z us?ug? do klientów zarówno w wi?kszych, jak i mniejszych miejscowo?ciach.

Rozbudowa infrastruktury automatów do odbioru przesy?ek wi??e si? bezpo?rednio z partnerstwem z sieciami, które niesie za sob? szereg korzy?ci, ale jednocze?nie wymaga du?ego zaanga?owania w zakresie weryfikacji atrakcyjno?ci poszczególnych lokalizacji. Dynamika rozwoju rynku e-commerce sprawia, ?e sieci dostosowuj? si? do nowych wyzwa?. Popyt na zautomatyzowane punkty odbioru bezpo?rednio wi??e si? z oczekiwaniami konsumentów, które nale?y zaspokoi?. Z drugiej strony jest to tak?e okazja na implementacj? us?ug dodatkowych, maj?cych na celu zaproponowanie uczestnikom rynku mo?liwo?ci wyboru najlepszego dla nich rozwi?zania.

Droga do rozwoju oferty

Nowoczesne rozwi?zania, które u?atwiaj? i przyspieszaj? odbiór przesy?ek to równie? naturalna droga do rozwoju oferty oraz optymalizacja pierwszej i ostatniej mili kurierskiej. Nowe urz?dzenia w kolejnych kluczowych lokalizacjach daj? jeszcze wi?kszej liczbie klientów sieci handlowych mo?liwo?? skorzystania z us?ugi odbioru paczek podczas codziennych zakupów. Rozwi?zanie jest wygodne i komfortowe, poniewa? pozwala zaoszcz?dzi? czas. Wystarczy wspomnie?, ?e konsument podczas wizyty w sklepie zrobi zakupy, a przy okazji odbierze przesy?k?.

Z perspektywy hiper lub supermarketów istotnym elementem jest równie? otwarta sie? agnostyczna, dost?pna dla wielu firm kurierskich. Stanowi ona kolejne udogodnienie dla klientów, którzy mog? podejmowa? przesy?ki dostarczane przez ró?nych operatorów. Ka?dej sieci handlowej zale?y na kreowaniu pozytywnych do?wiadcze? zakupowych i zaspokajaniu potrzeb nowoczesnych konsumentów. Z perspektywy dostawcy urz?dze?, celem jest dobór takich lokalizacji, które s? mo?liwie najbardziej dogodne dla odbiorców.

Profil konsumenta

?ukasz ?ukasiewicz, Operations Manager w SwipBox Polska
?ukasz ?ukasiewicz, Operations Manager w SwipBox Polska

Kluczem do sukcesu jest skuteczne wdro?enie dzia?a? z szeroko poj?tego obszaru convenience. Wygoda klientów jest niew?tpliwie najwa?niejsza,  ale zawsze nale?y pami?ta? te? o komforcie kuriera, który zasila urz?dzenia paczkami. Ponadto, ka?da lokalizacja dla automatów jest dobierana i omawiana przy ?cis?ej wspó?pracy z pracownikami sieci – kierownikami nieruchomo?ci, managerami sprzeda?y czy dyrektorami sklepów. Oni najlepiej znaj? swojego klienta i wiedz?, jaki profil konsumenta robi w ich sklepie zakupy. Maj? równie? wiedz?, jak przearan?owa? placówk?, aby automat wewn?trzny zosta? zainstalowany w mo?liwie najbardziej dogodny sposób i nie zaburza? przestrzeni wspólnej.

Ad imageAd image

Innym istotnym parametrem wspó?pracy jest transparentno??. Otwarta komunikacja z partnerami biznesowymi u?atwia prowadzenie negocjacji, a w dalszej perspektywie przek?ada si? na nowe obszary dzia?a? oraz inne inspiruj?ce projekty. Partnerskie relacje nie mog? jednak zaburza? terminowej egzekucji wzajemnych zobowi?za?. Sieci ceni? solidne i stabilne podmioty, z którymi wspó?praca nie jest obarczona ?adnym dodatkowym ryzykiem.

?ukasz ?ukasiewicz, Operations Manager, SwipBox Polska

Udostępnij