Polskie M?P zg?osi?y 432 wnioski o dofinansowanie na ??czn? kwot? ponad 110 mln z? w tegorocznej edycji „Go to Brand – EXPO 2020”. To jeszcze nie ostateczna liczba ch?tnych na wsparcie – kilkunastu przedsi?biorców zwróci?o si? do PARP z pro?b? o wyd?u?enie terminu na z?o?enie wniosku z powodu trudno?ci wywo?anych sytuacj? pandemiczn?. Ka?da z firm mo?e otrzyma? ponad 455 tys. z? na promocj? swoich marek podczas Wystawy ?wiatowej w Dubaju. Do zdobycia jest ??cznie 50 mln z? z funduszy europejskich Programu Inteligentny Rozwój.
– Do tej edycji „Go to Brand” zg?osi?o si? ponad 430 firm. Tylko z województwa mazowieckiego by?o ich 125, czyli tyle ile w ca?ej poprzedniej edycji. Tak du?e zainteresowanie konkursem „Go to Brand – EXPO 2020” to znak, ?e polscy przedsi?biorcy nie przestaj? szuka? szans na rozwój, s? pewni jako?ci swoich produktów i gotowi na konkurencj? na najbardziej wymagaj?cych rynkach. To te? dobry prognostyk na wyczekiwany moment restartu gospodarczego po wyczekiwanym zako?czeniu pandemii – podkre?la Marcin Czy?a, zast?pca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsi?biorczo?ci.
Po wsparcie z programu si?gn??y 432 firmy, w tym 125 z województwa mazowieckiego. Dodatkowo 26 przedsi?biorców zwróci?o si? do PARP o wyd?u?enie terminu na z?o?enie wniosku o dwa tygodnie z powodu trudno?ci wywo?anych pandemi?. ??czna warto?? wnioskowanego wsparcia to 110 317 567,70 z?, z czego o 30 461 122,41 z? ubiegaj? si? mazowieccy przedsi?biorcy.
Bud?et konkursu wynosi 50 000 000 z?, przy czym dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim przeznaczone jest 15 000 000 z?.
– Bez w?tpienia program „Go to Brand – EXPO 2020” to jedna z najbardziej spektakularnych inicjatyw ca?ego programu gospodarczego, towarzysz?cego udzia?owi Polski w Wystawie ?wiatowej. Cieszy nas tak ogromne zainteresowanie tegoroczn? edycj? programu. My?l?, ?e przedsi?biorcy mocno do?wiadczeni pandemi?, doceni? mo?liwo?? powrotu do udzia?u w wydarzeniach targowych w tradycyjnej formie oraz do udzia?u w stacjonarnych spotkaniach B2B. ZEA to pa?stwo stosunkowo dobrze radz?ce sobie ze zwalczaniem pandemii i efektywnym wdra?aniem obostrze?. Mamy szcz??cie, ?e gospodarzem Wystawy ?wiatowej b?dzie akurat ten kraj. Wszystkie firmy, które skorzystaj? z dofinansowania w ramach programu „Go to Brand” niezmiennie zapraszamy na Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, zaplanowane na 6 grudnia 2021 roku – mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy ?wiatowej Expo 2020 w Dubaju.
Dofinansowanie w ramach „Go to Brand” otrzymaj? projekty, które maj? na celu promocj? marek produktowych (wyrobów/ us?ug) w ramach wydarze? organizowanych podczas ?wiatowej Wystawy EXPO w Dubaju okre?lonych w dedykowanym programie promocji (opracowanym przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i technologii). Program obejmuje kilkana?cie bran? i sektorów gospodarki, takich jak: biotechnologia i farmaceutyki, budownictwo, cz??ci samochodowe i lotnicze, maszyny i urz?dzenia, moda i kosmetyki, IT/ICT, jachty i ?odzie rekreacyjne, ?ywno??, sprz?t medyczny, meble, us?ugi prozdrowotne oraz energetyka, ochrona ?rodowiska, je?dziectwo i hodowla koni.
Firmy mog? uzyska? maksymalnie 455 650 z?, przy czym wymagany minimalny wk?ad w?asny wynosi 15 proc. warto?ci kosztów kwalifikowanych projektu. Sam projekt zg?aszany do konkursu mo?e mie? warto?? maksymalnie 1 000 000 z?.
„Go to Brand – EXPO 2020” jest jednym z najwa?niejszych elementów programu gospodarczego towarzysz?cego udzia?owi Polski w Expo 2020 w Dubaju. Firmy mog? przeznaczy? wsparcie na udzia? w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe dzia?ania promocyjne zwi?zane z udzia?em w EXPO 2020. Co wi?cej, pozyskane ?rodki mog? pos?u?y? do sfinansowania kosztów us?ug doradczych w zakresie przygotowania wej?cia na rynki krajów Zatoki Perskiej, tj. Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie.