Cisco og?osi?o wprowadzenie na rynek us?ugi Cisco Spark Assistant. Jest to pierwszy na ?wiecie cyfrowy asystent sterowany g?osem, umo?liwiaj?cy nawi?zywanie kontaktów i organizowanie spotka? biznesowych w firmach i korporacjach, wykorzystuj?c mechanizm sztucznej inteligencji (AI).
Cyfrowi asystenci wykorzystuj?cy mechanizmy AI s? obecnie regularnie wykorzystywani przez setki milionów ludzi do sprawdzania prognoz pogody, generowania przypomnie? o wa?nych sprawach lub okre?lenia trasy do celu. Nie by?o jednak dot?d na rynku wirtualnych asystentów pomagaj?cych w pracy.
W ci?gu najbli?szych kilku lat do zespo?ów pracowników w firmach do??cz? boty wyposa?one w sztuczn? inteligencj?, których zadaniem b?dzie zarz?dzanie komunikacj? i organizacja spotka?. Ludzie, zamiast logistyk? i konfiguracj? systemów niezb?dn? do zorganizowania spotkania, b?d? mogli zaj?? si? w pracy kreatywnymi zadaniami. Platforma Spark wyposa?ona w AI to przysz?o?? systemów do zarz?dzania organizacj? spotka? biznesowych – powiedzia? Rowan Trollope, wiceprezes i Dyrektor Generalny Applications Group w Cisco.
Cisco Spark Assistant to innowacyjna us?uga wprowadzona do platformy komunikacyjnej Cisco Spark. W odró?nieniu od sterowanych g?osem asystentów cyfrowych ogólnego przeznaczenia, Cisco Spark Assistant ma jedno podstawowe zadanie: u?atwi? nawi?zywanie kontaktów s?u?bowych i organizacj? spotka? biznesowych.
Cisco Spark Assistant zosta? zaprojektowany, aby zredukowa? wszystkie uci??liwo?ci zwi?zane z do??czeniem do wirtualnych spotka?. Po wydaniu polecenia g?osowego, zarejestrowany w systemie Spark terminal wykonuje wszystkie czynno?ci niezb?dne do nawi?zania indywidualnego po??czenia lub uruchomienia wideokonferencji.
Cisco Spark Assistant zosta? zaprojektowany z wykorzystaniem nast?puj?cych technologii:
- Technologia uczenia maszynowego opracowana przez firm? MindMeld, któr? Cisco przej??o w tym roku;
- Technologia rozpoznawania mowy;
- Mechanizmy pozwalaj?ce na zrozumienie j?zyka naturalnego;
- Funkcje pozwalaj?ce na udzielanie odpowiedzi na pytania;
- Funkcje do zarz?dzania rozmow?.
Cisco Spark Assistant b?dzie udost?pniany w kilku etapach, poczynaj?c od pocz?tku przysz?ego roku. Pocz?tkowo b?dzie dost?pny jako element najnowszej serii terminali Cisco Spark Room 70, które zast?puj? najpopularniejszy system wideokonferencyjny Cisco MX800. W miar? rozwoju jego funkcjonalno?ci, Cisco Spark Assistant b?dzie udost?pniany wszystkim u?ytkownikom i urz?dzeniom dzia?aj?cym w ramach platformy Cisco Spark.
Funkcje dost?pne w pierwszej fazie praktycznego testowania systemu:
- Organizacja spotka? bez konieczno?ci u?ycia klawiatury, czy jakiejkolwiek manualnej formy inicjowania po??czenia, jedynie przy u?yciu komend g?osowych:
„Hej, Spark. Do??cz do spotkania.”
„Hej, Spark. Chc? rozpocz?? spotkanie.”
„Hej, Spark. Zaczynajmy.”
- Bezproblemowe nawi?zywanie po??cze? z osobistym lub nale??cym do innych pracowników wirtualnym pokojem spotka? systemu Cisco WebEx:
„Hej, Spark. Po??cz mnie z moim pokojem do spotka?.”
„Hej, Spark. Po??cz mnie z pokojem Wiktora.”
- Szybkie nawi?zywanie po??cze? z ka?d? osob? pracuj?c? w firmie bez potrzeby wykonywania jakichkolwiek manualnych dzia?a?:
„Hej, Spark. Po??cz mnie z Mari?.”
- Sterowanie osobistym terminalem Cisco Spark bez wstawania z krzes?a:
„Hej, Spark. Zako?cz spotkanie.”
Do dalszego rozwoju narz?dzia Cisco Spark Assistant wykorzystane zostan? opinie u?ytkowników z pierwszej fazy testów oraz d?ugoletnie do?wiadczenia Cisco w zakresie organizowania i przebiegu spotka? biznesowych. Systemy Cisco ka?dego roku obs?uguj? ok 50 miliardów minut wirtualnych spotka?.
Spark Assistant wykorzystuje innowacyjne rozwi?zania wideokonferencyjne ju? wcze?niej opracowane przez Cisco, jak inteligentne sterowanie zbli?eniami, automatyczne ?ledzenie wypowiadaj?cych si? osób oraz rozpoznawanie twarzy w czasie rzeczywistym. Dzi?ki takim funkcjom Cisco Spark Assistant wie kto wchodzi do pokoju konferencyjnego, kto z niego wychodzi, oraz kto w danym momencie mówi. W kolejnych fazach mo?liwo?ci oprogramowania zostan? rozszerzone o takie funkcje jak automatyczne przypisywanie obiektów do wykonywanych dzia?a? lub tworzenie dokumentów zawieraj?cych podsumowanie spotka?.
Najwa?niejsze cechy nowego systemu Cisco Spark Room 70:
– Cisco Spark Assistant;
– 70″ monitory 4K. Dost?pne s? wersje systemu z jednym lub dwoma monitorami;
– Eleganckie, nagradzane wzornictwo, oraz wysoka jako?? audio i wideo;
– Cztery kamery 5k. W porównaniu do systemu MX800, w dwa razy mniejszej przestrzeni umieszczono 2 razy wi?cej kamer wideo. Jedna z nich przez ca?y czas rejestruje ca?y obszar pokoju konferencyjnego co pozwala na dynamiczny, inteligentny przegl?d i kadrowanie obrazów. Kamery umo?liwiaj? równie? rozpoznawanie twarzy i automatyczne zliczanie liczby uczestników spotkania.
– Cisco Spark Room 70 mo?e funkcjonowa? lokalnie w firmie lub zosta? zarejestrowany w systemie Cisco Spark wykorzystuj?cym chmur? Cisco Collaboration Cloud.
Podstawowym elementem na bazie którego zbudowany zosta? Cisco Spark Room 70 jest platforma NVIDIA Jetson, która umo?liwi?a in?ynierom Cisco wykorzystanie mechanizmów AI do stworzenia intuicyjnego systemu oferuj?cego inteligentne funkcje.