Parafrazuj?c greckiego filozofa Heraklita z Efezu, rynek IT zarówno w Polsce jak i zagranic? charakteryzuje si? jedyn? sta?? rzecz? – zmianami. Czy mo?na jednak wymy?li? co? nowego je?eli chodzi o sprzeda? w IT? Odpowiedzi? jest nowopowsta?a platforma sprzeda?owa QPiTO (czyt. kup i to), która w sposób ?mia?y i nieoczekiwany to potwierdza.
Niejedna osoba spyta czy zmiany w sprzeda?y IT s? w ogóle potrzebne. Po co zmienia? co?, co dzia?a?o od zawsze i wci?? dobrze dzia?a? Odpowied? jest prosta – dobrze wcale nie znaczy idealnie. Czasem wr?cz trzeba podj?? decyzj?, ?eby porzuci? utarte rozwi?zania i zacz?? p?yn?? pod pr?d. Nie dlatego, ?e tak jest ?atwiej i stabilniej. Wr?cz przeciwnie, ruch ten jest trudny i ryzykowny, lecz nowe rozwi?zania maj? wi?kszy potencja? rozwoju, lepiej odpowiadaj? oczekiwaniom rynku i tylko one pozwalaj? na pomini?cie cyklu spadku i p?ynne wej?cie we wzrost sprzeda?y. Jednym s?owem ruch pod pr?d to, w okresie d?ugoterminowym, tak naprawd? pod??anie z nurtem przysz?o?ci. Przyk?adem dlaczego warto my?le? przysz?o?ciowo niech b?dzie bardzo kosztowna lekcja, jak? zap?aci?a Nokia i jej decyzja o zignorowaniu raczkuj?cego ówcze?nie systemu operacyjnego Android. Przecie? Symbian by? dla wi?kszo?ci pierwszym wyborem. By? lepiej rozwini?ty i stabilniejszy, jednak nie wykorzystywa? w pe?ni swojego potencja?u. Przysz?o?? uderzy?a szybko i mocno pozostawiaj?c niedawnego giganta i lidera sprz?tu telekomunikacyjnego na deskach.
Zmiany w obs?udze sprzeda?y IT s? nieuniknione. Raport Interaktywnie.com cytowany ch?tnie przez m.in. Polska Times czy Business Insider przedstawia bardzo optymistyczne perspektywy dla polskiego e-commerce. Szacowana przez portal warto?? polskiego rynku handlu online mia?a wzrosn?? o 23 proc. i w 2018 roku przekroczy? 50 mld z?otych. Przewidywany wynik w 2020 roku to imponuj?ce 70 mld z?otych. G?ównymi czynnikami stoj?cymi za wspomnianymi wynikami i prognozami s? wed?ug raportu rosn?ca liczba internautów, wprowadzenie zakazu handlu tradycyjnego w wybrane niedziele, inwestycje marek, omnichannel, zaawansowany programmatic, sztuczna inteligencja i popularno?? spersonalizowanej reklamy oraz upowszechnienie u?ywania smartfonów do wykonywania za ich po?rednictwem zakupów online.
Powy?sze fakty i trendy rynkowe w po??czeniu z wiedz?, ?e wysoka specjalizacja jest jedn? z najbardziej widocznych tendencji, a zarazem i oczekiwa? w?ród klientów by?y czynnikami sprawczymi powstania QPiTO.pl. Jest to unikalna i rewolucyjna platforma, która oferuje w jednym miejscu kompleksowe rozwi?zania IT oraz sprz?t komputerowy najlepszych producentów dla ma?ych, ?rednich i du?ych firm, a tak?e organizacji rz?dowych. Przytaczaj?c s?owa pomys?odawcy i twórcy platformy Piotra Synowskiego: „?yjemy w dobie wysokiej konkurencji i stale zmieniaj?cego si? ?wiata. Aby by? konkurencyjnym i wybi? si? po?ród setek tysi?cy ma?ych podmiotów lub stawia? czo?a najwi?kszym z bran?y nale?y skoncentrowa? si? na najwy?szej jako?ci i specjalizacji. (…) Analizuj?c rynek zauwa?y?em pewn? luk?, czy mo?e ?ci?lej rzecz ujmuj?c niedoskona?o??. Widz?c jak skomplikowany i wieloetapowy jest proces zakupów sprz?tu, us?ug i oprogramowania wielu producentów firm, wpad?em na pomys? opracowania internetowego centrum handlowego skupionego na szeroko poj?tym IT. Przy?wieca?a mi idea wielkich domów handlowych znanych chocia?by z Wielkiej Brytanii, gdzie w jednym miejscu mo?na wyposa?y? ca?y dom i wszystkich domowników. Zobaczy?em, ?e nie ma takiego miejsca, które wyposa?y?oby we wszystkie niezb?dne sprz?ty i us?ugi dan? firm? niezale?nie od jej wielko?ci czy struktury. Tak w?a?nie zrodzi?o si? QPiTO – pierwszy megasklep IT, gdzie ka?dy markowy sklep to odr?bna witryna internetowa dedykowana produktom i rozwi?zaniom jednej firmy.” Co najwa?niejsze, mamy tu do czynienia z wielopoziomow? i kompleksow? platform?, która mimo to jest bardzo intuicyjna i przyjazna u?ytkownikom. Dzi?ki jednej rejestracji i jednemu bezpiecznemu logowaniu u?ytkownik otrzymuje dost?p do wszystkich wspó?pracuj?cych sklepów, a pojedynczy koszyk umo?liwia pobieranie zakupów z witryn oddzielnych sklepów firmowych w jedno miejsce. Jeden koszyk, jedna dedykowana paczka oznacza pojedynczy koszt wysy?ki i obs?ugi co umo?liwia zamykanie transakcji bez ponoszenia dodatkowych kosztów transportu.
Du?? przewag? platformy QPiTO jest bardzo w?ska specjalizacja i orientacja czysto na klienta biznesowego. Zdecydowanie nie jest to kolejny sklep z przekrojem asortymentu od kabelków do smartwatchów, przez netbooki dobre na komuni?, na serwerach do ma?ej firmy sko?czywszy. Srogo zawiedzie si? ten, kto b?dzie tam szuka? uchwytu do selfie, torby na skuter elektryczny, zasilacza do stacji pogody, czy oprogramowania do projektowania wymarzonego pokoju dla lalek dla 3-letniego dziecka. Wchodz?c na www.QPiTO.pl od razu wida?, ?e jest to portal zaprojektowany i stworzony przez kogo? z bran?y IT. Panuje tu czysty utylitaryzm, a typowy podzia? na kategorie produktowe wielkich sklepów internetowych zosta? zast?piony, o wiele bardziej przejrzystym dla osoby z bran?y, podzia?em na producentów. Jak?e od?wierzaj?cym jest fakt, ?e nie musimy b??dzi? w poszukiwaniu interesuj?cych nas produktów w g?szczu rozwijaj?cych si? w niesko?czono?? list. Opcje s? tu jasne i widoczne, a wybory proste i intuicyjne. Tu, niczym w najlepszej restauracji, znajdziemy krótsz? list? pozycji, ale mamy pewno??, ?e cokolwiek zamówimy b?dzie najwy?szej jako?ci. Nie wiem jak Wy, ale ja mia?bym obiekcje przeciw zamawianiu owoców morza w knajpie serwuj?cej tak?e kaszank? z grilla. Ostatecznym argumentem przemawiaj?cym na rzecz QPiTO jest zespó? profesjonalnych doradców handlowych, który zapewnia najwy?sz? jako?? obs?ugi, gwarantuje pomoc w doborze sprz?tu i optymalnych rozwi?za? lub jest w stanie zaoferowa? specjalne ceny projektowe.
Rozwi?zania z pozoru proste i oczywiste jest inteligentn? odpowiedzi? na oczekiwania nowoczesnego rynku. O tym jak trafny jest to pomys?, ?wiadczy chocia?by du?a liczba znanych i szanowanych partnerów, którzy przy??czyli si? ju? na wst?pnym etapie rozwoju platformy. Nale?y spodziewa? si?, ?e pierwsze w Polsce wirtualne centrum handlowe IT dedykowane zarówno dla klientów B2B jak i B2G, którzy chc? kompleksowo wyposa?y? swoje biuro w elektronik? i oprogramowanie, b?dzie systematycznie poszerza?o grono swoich zadowolonych klientów. Cieszymy si?, ?e jej e-charakter nie ma ogranicze? przestrzennych, gdy? przy??czenie si? kolejnych producentów wydaje si? by? tylko kwesti? czasu.