Konieczno?? ograniczenia kontaktów spo?ecznych wywo?ana pandemi? COVID-19 wymusi?a przyspieszenie procesów cyfryzacji w PKO Banku Polskim. To widocznie wp?yn??o na zmian? modelu podstawowych mechanizmów w organizacji i wprowadzenie na ogromn? skal? m.in. pracy zdalnej, komunikacji na odleg?o??. Tylko w ci?gu 2 miesi?cy, w banku zainstalowano Microsoft Teams na ponad 10 000 komputerach oraz 3000 telefonach. Otwarcie na tak kompleksowe rozwi?zania czy us?ugi chmurowe mocno wp?ywaj? na budow? istotnych przewag konkurencyjnych PKO Banku Polskiego.
W ci?gu 2 miesi?cy, Microsoft Teams zosta? zainstalowany na ponad 10 000 komputerów oraz 3000 telefonów pracowników PKO Banku Polskiego. Podczas wdro?enia zosta?o spe?nionych 57 wymaga? Standardu Polish Cloud. Korzystanie z Microsoft Teams w organizacji wp?ywa na efektywno?? komunikacji jej pracowników, realne oszcz?dno?ci i skrócenie czasu podejmowania decyzji biznesowych o 17,7% – wynika z badania Forrester Consulting. W projekt wdro?enia Microsoft Teams w PKO Banku Polskim by?y zaanga?owane zespo?y banku, Microsoft i Accenture.
Od kilku lat PKO Bank Polski skutecznie realizuje strategi? opart? na cyfryzacji. Buduje przewagi konkurencyjne oparte na systematycznie rozbudowywanym potencjale technologicznym, który wykracza poza tradycyjny obszar finansów. Zainicjowa? tak?e powstanie spó?ki Operator Chmury Krajowej (OChK), któr? obecnie rozwija wspólnie z udzia?owcem – Polskim Funduszem Rozwoju.
“Partnerstwa strategiczne jakie zawar? Operator Chmury Krajowej, tj. partnerstwo z Google i z Microsoft, pomog? w przej?ciu banku z tradycyjnego modelu IT, na model oparty na us?ugach chmurowych. Dzi?ki nim, spe?nione zosta?y wszystkie warunki niezb?dne do bezpiecznej realizacji projektu Road to Cloud. PKO Bank Polski korzysta z wybranych us?ug OChK. W pierwszej kolejno?ci stworzyli?my w chmurze 11 tys. stanowisk pracy doradców bankowych, które s? teraz uruchamiane. W ci?gu 2 miesi?cy wdro?yli?my na ponad 10 tys. stanowisk Microsoft Teams. Chcemy, aby w ci?gu najbli?szych trzech lat, kluczowe biznesowe systemy IT banku dzia?a?y w chmurze obliczeniowej opartej o architektur? hybrydow?” powiedzia? Adam Marciniak, wiceprezes zarz?du PKO Banku Polskiego.
Celem projektu wdro?enia Microsoft Teams by?o wsparcie procesów biznesowych oraz udost?pnienie pracownikom bezpiecznego i intuicyjnego narz?dzia do efektywnej pracy w trybie zdalnym. Narz?dzia umo?liwiaj?cego prowadzenie rozmów audio, video i czatów, zespo?ow? prac? na dzielonych plikach, zak?adanie i zarz?dzanie zespo?ami zarówno z wykorzystaniem komputerów, jak i telefonów komórkowych. Kluczowe by?o równie? sprawne przeprowadzenie ca?ego procesu w krótkim czasie. Bank rozpocz?? ju? prace nad udost?pnieniem Microsoft Teams dla pracowników w oddzia?ach, a w najbli?szym czasie zamierza przyst?pi? do wdro?enia us?ugi Teams poszerzonej o Microsoft Office 365. W projekt kompleksowego wdro?enia Microsoft Teams w banku by?y zaanga?owane zespo?y PKO Banku Polskiego, OChK, Microsoft i Accenture. Eksperci Accenture przeszkolili zespó? wewn?trznych trenerów banku oraz przeprowadzili warsztaty dla kilkuset pracowników. To pozwoli?o na szybkie i efektywne dzielenie si? wiedz? na temat rozwi?zania.
“W instytucjach finansowych z pozoru proste projekty wymagaj? szerszego spojrzenia bior?c pod uwag? m.in. kwestie zwi?zane z regulacjami i bezpiecze?stwem. Do?wiadczony i silny partner jest gwarancj? sukcesu tego typu przedsi?wzi??. Zespó? Accenture by? odpowiedzialny za przeprowadzenie procesu w obszarach infrastruktury, bezpiecze?stwa, a tak?e wyj?tkowo istotnego w bankowo?ci, obszaru „compliance”. Wspierali?my bank w zapewnieniu zgodno?ci z regulacjami KNF oraz wymaganiami Standardu Polish Cloud dotycz?cymi przetwarzania przez podmioty nadzorowane informacji w chmurze obliczeniowej. Wdro?enie zosta?o przeprowadzone przy zachowaniu restrykcyjnych polityk bezpiecze?stwa banku” mówi Karol Mazurek, Dyrektor Zarz?dzaj?cy, Accenture.
D?ugoterminowo projekt zapewni mo?liwo?? elastycznej pracy w rozproszonych zespo?ach, bezpieczn? wspó?prac? z partnerami zewn?trznymi, a tak?e skalowalno?? i bezpiecze?stw. Ponadto u?atwi wdra?anie do pracy nowych osób a tak?e zautomatyzuje procesy biznesowe.
“Og?aszaj?c w maju inwestycj? miliarda dolarów w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej podkre?lali?my, ?e cyfrowa zmiana b?dzie nabiera?a tempa. Inwestycja Microsoft w Polsce oznacza budow? pierwszego w Europie ?rodkowo-Wschodniej regionalnego centrum przetwarzania danych w chmurze, przeszkolenie ponad 150 000 osób, a tak?e wsparcie na drodze cyfrowego rozwoju banków, instytucji publicznych oraz przedsi?biorstw. Jak powiedzia? Satya Nadella, Microsoft CEO, jeste?my ?wiadkami technologicznego przyspieszenia, które planowane wcze?niej na 2 lata, wydarzy?o si? w 2 miesi?ce. PKO Bank Polski udowadnia, ?e technologia, która zapewnia bezpiecze?stwo, ci?g?o?? i p?ynno?? dzia?ania, a tak?e komfort pracy, staje si? nieodzownym elementem w organizacjach” mówi Pawe? Jakubik, Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Cz?onek Zarz?du Microsoft Polska.