Lotnictwo i kosmonautyka, motoryzacja, informatyka i telekomunikacja oraz jako?? ?ycia – to inteligentne specjalizacje Podkarpacia, które b?d? promowane w ramach pierwszej kampanii po?wi?conej promocji gospodarczej regionu. Uroczysta inauguracja kampanii odby?a si? 8 sierpnia br. w Centrum Wystawienniczo – Kongresowym Województwa Podkarpackiego G2A Arena
w Jasionce k. Rzeszowa.
Nadrz?dnym celem projektu jest wzmocnienie wizerunku Podkarpacia jako regionu nie tylko atrakcyjnego turystycznie, ale równie? dynamicznie rozwijaj?cego si? pod wzgl?dem gospodarczym, wdra?aj?cego innowacyjne rozwi?zania i buduj?cego potencja? inwestycyjny w oparciu o inteligentne specjalizacje. Kampania ma przyczyni? si? do wzrostu zainteresowania regionem w?ród krajowych
i zagranicznych inwestorów, pobudzenia eksportu regionalnych produktów i us?ug, a tak?e promocji podkarpackich firm.
– Dzia?ania promocyjne zainicjowane przez Województwo Podkarpackie s? odpowiedzi? na stawiane przed regionem wyzwania, a tak?e potrzeby naszego spo?ecze?stwa. Realizuj?c kampani? pn. „Podkarpackie. Wy?szy poziom innowacji”, chcemy podkre?li? gospodarczy potencja? regionu i zaprezentowa? go jako najlepsze miejsce do ?ycia i pracy. Lotnictwo i kosmonautyka, motoryzacja, informatyka i telekomunikacja, a tak?e jako?? ?ycia to obszary, o które chcemy oprze? komunikacj? kampanii, poniewa? to w?a?nie one wytyczaj? drog? naszego gospodarczego rozwoju – mówi W?adys?aw Ortyl, Marsza?ek Województwa Podkarpackiego. – Poprzez nasze dzia?ania chcemy podkre?li?, ?e Podkarpacie to nie tylko walory przyrodnicze – Podkarpacie to równie? miejsce, gdzie inteligentne specjalizacje, rozbudowana struktura komunikacyjna, techniczna i badawczo-rozwojowa w towarzystwie nieska?onej przyrody i bogatej kultury stwarzaj? mo?liwo?? prowadzenia zrównowa?onego trybu ?ycia – dodaje.
Podczas wydarzenia zosta?y omówione kluczowe dzia?ania, które b?d? prowadzone w ramach kampanii, a tak?e zaprezentowano spoty promocyjne oraz elementy identyfikacji wizualnej. Wydarzenie by?o równie? pretekstem i punktem wyj?cia do dyskusji dotycz?cej wp?ywu inteligentnych specjalizacji na rozwój i inwestycje, kreowania pozytywnego wizerunku regionu
w oparciu o jego g?ówne atuty oraz korzy?ci spo?ecznych wynikaj?cych z budowania zrównowa?onego rozwoju regionu. W panelach dyskusyjnych wzi?li udzia? przedstawiciele najwa?niejszych przedsi?biorstw, organizacji i instytucji dzia?aj?cych na Podkarpaciu.
– Podkarpacie jest idealnym przyk?adem na to, ?e wspó?praca mi?dzy przedsi?biorstwami, organizacjami pozarz?dowymi i o?rodkami badawczo-rozwojowymi jest kluczem do rozwoju regionu, wdra?ania innowacyjnych rozwi?za?, a przez to lokowania inwestycji – mówi Marek Darecki, Prezes Pratt & Whitney Poland i Stowarzyszenia Dolina Lotnicza, jeden z prelegentów wydarzenia. – To w?a?nie tutaj we wspó?dzia?aniu wielu podmiotów powsta?a Dolina Lotnicza, najwi?kszy klaster firm lotniczych w tej cz??ci Europy. Stowarzyszenie obecnie zrzesza ponad 160 organizacji, zatrudnia ok. 28 tys. pracowników i ca?y czas przyci?ga nowych inwestorów.
Dolina Lotnicza to tylko jeden z przyk?adów wspó?pracy przedsi?biorstw w ramach bran? nale??cych do inteligentnych specjalizacji. W regionie dzia?aj? te? takie organizacje jak Wschodni Sojusz Motoryzacyjny czy Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny „Aeropolis”. Województwo podkarpackie nale?y te? do regionów o wyró?niaj?cym si? potencjale biznesowym oraz naukowo-badawczym w zakresie technologii informatycznych i telekomunikacyjnych.
– Asseco jest najwi?ksz? w Polsce i jedn? z najwi?kszych w Europie firm informatycznych, która dzia?a w ponad 50 krajach. Mimo, ?e mamy du?e oddzia?y w takich miastach, jak Warszawa, Kraków czy Wroc?aw to niezmiennie, z czego jestem bardzo dumny, nasz? g?ówn? siedzib? pozostaje Rzeszów. Na Podkarpaciu zatrudniamy setki pracowników i pomagamy w edukacji m?odych informatyków. Ju? wkrótce stworzymy tu Asseco Innovation Hub, b?d?ce nowatorskim centrum R&D dla ca?ej Grupy Asseco. Realizacja tej inwestycji pozwoli nam, jako polskiej firmie, jeszcze skuteczniej konkurowa? na zagranicznych rynkach, ale tak?e prze?o?y si? na wzrost innowacyjno?ci i konkurencyjno?ci ca?ego regionu – mówi Adam Góral, Prezes Asseco Poland.
Wydarzenie zosta?o obj?te patronatem Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Rektora Politechniki Rzeszowskiej, Wschodniego Sojuszu Motoryzacyjnego, Klastra Firm Informatycznych Polski Wschodniej, Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i G2A Areny Centrum Wystawienniczo – Kongresowego Województwa Podkarpackiego.
Kampania realizowana jest w ramach projektu Promocja Gospodarcza Województwa Podkarpackiego finansowanego ze ?rodków Unii Europejskiej – Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Dzia?ania obejm? radio, Internet, pras?, a tak?e reklam? outdoorow?, w tym billboardy. Ca?a kampania potrwa do 30 listopada br.