Podmorska infrastruktura celem dzia?a? sabota?owych? Rozpocz??a si? naprawa kabla na Ba?tyku

Klaudia Ciesielska
2 Min
?ród?o: Unplash

Na Morzu Ba?tyckim rozpocz??a si? naprawa uszkodzonego kabla telekomunikacyjnego C-Lion1, który ??czy Helsinki z Rostockiem. Specjalny statek naprawczy „Cable Vigilance” przyby? wczesnym rankiem z francuskiego Calais, aby rozpocz?? prace w rejonie awarii, zlokalizowanej na po?udniowy wschód od szwedzkiej wyspy Öland. Operator kabla, firma Cinia, zapowiedzia?a, ?e prace maj? zosta? zako?czone do ko?ca listopada.

Awaria kabla C-Lion1 zosta?a wykryta tydzie? temu. Od tego czasu po??czenia komunikacyjne, korzystaj?ce z tego odcinka infrastruktury, zosta?y przerwane. Wkrótce po tej awarii odkryto uszkodzenie innego kabla na Ba?tyku, mi?dzy szwedzk? wysp? Gotlandia a Litw?. Obie usterki s? badane przez odpowiednie s?u?by, a w przypadku pierwszej z nich rozpocz?to dochodzenie w sprawie ewentualnego sabota?u.

?ledztwo skupi?o si? na chi?skim statku „Yi Peng 3”, który od kilku dni znajduje si? w rejonie Kattegat, mi?dzy Dani? a Szwecj?. Na miejsce skierowano jednostki wojskowe pa?stw NATO, w tym niemieckie okr?ty. Jak dot?d nie potwierdzono, czy frachtowiec ma jakikolwiek zwi?zek z uszkodzeniami kabla.

Kabel C-Lion1, o d?ugo?ci 1,173 kilometra, jest kluczowym elementem infrastruktury ??cz?cej sieci telekomunikacyjne Finlandii z reszt? Europy Pó?nocnej. Mimo ?e awaria mog?a wp?yn?? na komunikacj? w regionie, operatorzy byli w stanie przekierowa? ruch danych na inne trasy, minimalizuj?c wp?yw na u?ytkowników.

?ledztwa w tej sprawie nadal trwaj?, a szczegó?y dotycz?ce przyczyn awarii pozostaj? niejasne.

TEMATY:
Udostępnij
Redaktor Brandsit