Wdro?enie sztucznej inteligencji (AI) deklarowa?o 6,8% jednostek administracji publicznej w 2024 r., poda? G?ówny Urz?d Statystyczny (GUS). Dostosowanie strony internetowej do obs?ugi przez urz?dzenia mobilne deklarowa?o 97,4% jednostek administracji publicznej, a posiadanie aplikacji mobilnych z e-us?ug? – 34,2% w ub.r.
“Potencja? sztucznej inteligencji (AI) sprawia, ?e staje si? ona technologi? coraz cz??ciej wykorzystywan? w administracji publicznej, zmieniaj?c sposób jej funkcjonowania. Optymalizacja procesów oraz automatyzacja czasoch?onnych zada? to tylko jedna z wielu korzy?ci, dla których jednostki administracji publicznej coraz ch?tniej si?gaj? po technologie AI. W 2024 r. jej wdro?enie deklarowa?o 6,8% jednostek administracji publicznej. Ze sztucznej inteligencji cz??ciej korzysta?y jednostki administracji rz?dowej (24,1%) ni? samorz?dowej (6,1%)” – czytamy w komunikacie.
Administracja publiczna nieustannie rozwija nowe e-us?ugi i udoskonala ju? istniej?ce. Wszystko po to, aby umo?liwi? obywatelom za?atwianie spraw urz?dowych z dowolnego miejsca i o ka?dej porze, podano tak?e.
“W 2024 r. dostosowanie strony internetowej do obs?ugi przez urz?dzenia mobilne deklarowa?o 97,4% jednostek administracji publicznej. Aplikacje mobilne oferuj?ce e-us?ugi posiada?o 34,2% jednostek administracji publicznej, a mo?liwo?? udzia?u w g?osowaniach czy konsultacjach spo?ecznych on-line zapewnia?o 25,3% jednostek administracji publicznej” – poda? GUS.
W 2024 r. z systemu e-Dor?czenia korzysta?o osiem z szesnastu urz?dów marsza?kowskich. Ponadto dostosowanie strony internetowej dla obcokrajowców deklarowa?o 39,9% jednostek administracji publicznej, poda? GUS.