Narz?dzia oparte na rozszerzonej rzeczywisto?ci, które umo?liwiaj? wirtualne przymierzenie produktu przed zakupem w sieci, mog? zminimalizowa? liczb? zwrotów. – Wed?ug niemieckiego zrzeszenia bran?y internetowej Bitkom co ósmy zakup w internecie jest zwracany do sklepu, co zwi?ksza koszty poniesione przez sprzedawców – t?umaczy Beata Badzy?ska z Sensi Labs, firmy, która stworzy?a aplikacj? Glasses Click & Fit pozwalaj?c? wirtualnie dopasowa? okulary. Innowacyjne rozwi?zanie nie nak?ada oprawek na zdj?cie, ale tworzy realny model 3D twarzy, dzi?ki czemu klient mo?e w telefonie przejrze? si? jak w lusterku. Aplikacja dzia?a na platformie iOS oraz, co by?o dot?d niespotykane, na Androidzie.
– Wprowadzenie rozszerzonej rzeczywisto?ci do e-commerce pozwala zminimalizowa? liczb? zwrotów, gdy? przed zakupem klient ma mo?liwo?? wirtualnego przymierzania tych produktów – ocenia Beata Badzy?ska, dyrektor ds. operacyjnych Sensi Labs.
Jak wynika z badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020”, 27 proc. internautów nie kupuje w sieci, a w 43 proc. przypadków przyczyn? jest ch?? obejrzenia produktu przed zakupem. Dlatego te? coraz wi?cej e-sklepów inwestuje w rozwi?zania oparte na technologii rozszerzonej rzeczywisto?ci z my?l? o przyci?ganiu kolejnych klientów i zwi?kszaniu sprzeda?y. Mo?liwo?? wirtualnej przymiarki sprawdza si? w zakupach ubra? czy dodatków, ale tak?e np. mebli. Najwi?ksze koncerny meblowe wprowadzi?y mo?liwo?? wirtualnego dopasowania sprz?tu domowego do wn?trza.
Jednym z przyk?adów rozwi?za? dla bran?y fashion jest stworzona przez Sensi Labs aplikacja Glasses Click & Fit, która pozwala dopasowa? oprawki do kszta?tu twarzy i sprawdzi?, jak b?dziemy w nich wygl?da?.
– Rozwi?zanie zaproponowane przez Sensi Labs jest jednym z najnowocze?niejszych na ?wiecie. W trakcie wirtualnego przymierzania okularów do odwzorowania twarzy aplikacja na platform? iOS wykorzystuje technologi? wprowadzon? przez Apple w modelu iPhone X. Dzi?ki wykorzystaniu osi?gni?? technologii rozszerzonej rzeczywisto?ci i kamerze TrueDepth, która wy?wietla siatk? 30 tys. punktów, tworz?c realny model 3D twarzy, od razu wiemy, jak b?dziemy wygl?da? w danych oprawkach – mówi Beata Badzy?ska.
Co wi?cej, aplikacja dzia?a nie tylko na urz?dzenia iOS, ale tak?e na Androidzie.
– Innowacyjno?? rozwi?zania Sensi Labs polega równie? na tym, ?e jako jedyni w Europie stworzyli?my równolegle aplikacj? na Androida, która do rozszerzonej rzeczywisto?ci implementuje technologi? AR Foundation i Augmented Face. Z kolei ARCore pozwala prawid?owo tworzy? model 3D twarzy. Wszystko po to, aby odwzorowanie twarzy i przymierzanych okularów by?o jak najdok?adniejsze – wskazuje dyrektor ds. operacyjnych Sensi Labs.
Narz?dzie jest przeznaczone dla producentów okularów, dystrybutorów i sklepów optycznych. Mo?na je zintegrowa? z ju? istniej?cymi aplikacjami lub opracowa? jako niezale?n? aplikacj?. Glasses Click & Fit ma na celu zwi?kszenie sprzeda?y online, daj?c klientom mo?liwo?? wypróbowania produktów w zaciszu w?asnego domu. Technologia AR pozwala zobaczy? siebie w okularach, tak jakby u?ytkownik sta? przed prawdziwym lustrem.
– To us?uga komplementarna, obejmuj?ca tak?e wykonanie modeli 3D oraz wstawienie do aplikacji wszystkich oprawek. Klienci otrzymaj? komfort wirtualnego przymierzania przed zakupem. B?d? mogli zrobi? sobie zdj?cie, wys?a? znajomym, aby uzyska? opinie, czy te? opublikowa? je w social mediach. Wirtualne przymierzanie okularów gwarantuje realn? oszcz?dno?? czasu, pieni?dzy i nerwów przy zwracaniu nieudanych zakupów – podkre?la Beata Badzy?ska.
Wed?ug analityków Fortune Business Insights rynek rozszerzonej rzeczywisto?ci w najbli?szych latach ma si? rozwija? w tempie blisko 50 proc. ?redniorocznie. Jednym z g?ównych motorów nap?dowych ma by? bran?a sprzeda?y detalicznej.