24 sierpnia 2022 r. rozpocz??y si? najwi?ksze targi gier interaktywnych i rozrywki w Europie Gamescom. Polska Agencja Rozwoju Przedsi?biorczo?ci ju? po raz trzeci jest obecna na tym wydarzeniu. W tym roku polska obecno?? na targach zostanie podkre?lona stoiskiem narodowym o powierzchni ponad 200 m². W jego ramach odb?dzie si? promocja ponad 60 polskich firm, z czego ponad 40 jest obecnych osobi?cie. B?dzie to doskona?a okazja do nawi?zania kontaktów biznesowych z partnerami z ca?ego ?wiata.
Targi Gamescom, które odbywaj? si? w Kolonii, corocznie odwiedza ponad 350 tys. osób, a swoje gry prezentuje ponad 1000 wystawców z ca?ego ?wiata. W tym roku organizatorzy zapowiadaj? oko?o 1100 wystawców z 53 krajów.
W ostatnich latach Polska sta?? si? dynamicznie rozwijaj?cym si? o?rodkiem bran?y gier. Powsta?o wiele niezale?nych firm zajmuj?cych si? ich tworzeniem. Aktywnie dzia?a tutaj ponad 460 podmiotów zajmuj?cych si? produkcj? oraz wydawaniem gier wideo. Wed?ug wydanego przez PARP raportu „The Game Industry of Poland 2021” w 2020 roku przychody polskiej bran?y gier wynios?y 969 mln euro. Eksport generuje blisko 96% przychodów polskiej bran?y gier. Bran?a, po roku pe?nym ogranicze? zwi?zanych z pandemi? COVID-19, wci?? dynamicznie si? rozwija. Polska jest niezaprzeczalnym liderem w produkcji gier na PC. W „Top 200 Steam wishlists” (ranking najbardziej oczekiwanych tytu?ów) Polska wysun??a si? na globalne prowadzenie z 38 tytu?ami gier w sierpniu 2021 roku. Dodatkowo w Polsce jest ponad 20 mln graczy i a? 80% z nich to osoby doros?e.
– Gamedev to stosunkowo m?oda i jednocze?nie najdynamiczniej rozwijaj?ca si? obecnie bran?a przemys?u kreatywnego. Z naszego raportu „The Game Industry of Poland 2021” wynika, ?e wzrost przychodów bran?y gier w Polsce, w uj?ciu rok do roku, od trzech lat utrzymywa? si? na poziomie blisko 30%, a w 2020 r. jeszcze przyspieszy?. W?ród spó?ek notowanych na warszawskiej gie?dzie, publikuj?cych swoje raporty finansowe, 73% odnotowa?o wzrost przychodów. W 2021 r. liczba osób zatrudnionych w bran?y gier w Polsce wzros?a o 24% w stosunku do roku poprzedniego – podkre?la prezes PARP Dariusz Budrowski.
Na polskim stoisku narodowym zwiedzaj?cy maj? okazj? pozna? ofert? prezentuj?cych si? tam firm, ale tak?e spróbowa? swoich si? w strefie gamingowej, w której ka?dego dnia targów prezentowane s? inne tytu?y polskich twórców.
Targi potrwaj? do pi?tku, 26 sierpnia.
Stoisko jest organizowane w ramach projektu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, poddzia?anie 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.