Japonia to kraj innowacji i post?pu technicznego, ale te? rynek trudny, hermetyczny i zdominowany przez lokalne marki. Jakie szanse maj? zatem na zaistnienie tam firmy z zewn?trz? Polski producent pami?ci komputerowych postanowi? spróbowa? swoich si? i rozpoczyna w?a?nie podbój trzeciego najwi?kszego rynku technologii informacyjnych (ICT) na ?wiecie.
Na to pytanie chce odpowiedzie? Wilk Elektronik S.A. – polski producent pami?ci komputerowych i w?a?ciciel marek GOODRAM oraz IRDM. Firma podj??a w?a?nie strategiczn? decyzj? o rozpocz?ciu sprzeda?y swoich produktów do Kraju Kwitn?cej Wi?ni. W tym celu nawi?za?a ju? nawet wspó?prac? z jednym z najwi?kszych japo?skich dystrybutorów w bran?y ICT i jednocze?nie najwi?kszym partnerem firm Microsoft i Intel w tym regionie. Rozpocz?cie wspó?pracy zosta?o zainaugurowane pod koniec stycznia konferencj? prasow? w Tokio, w której uczestniczyli przedstawiciele polskiej firmy.
Mimo ogromnej konkurencji ze strony azjatyckich producentów oraz lokalnych marek, wierzymy w sukces polskich produktów na japo?skim rynku. Tamtejsi konsumenci doceniaj? wysok? jako??, a pami?ci, które produkujemy i testujemy w 100% w Polsce, spe?niaj? te za?o?enia. – mówi Wies?aw Wilk, Prezes Wilk Elektronik S.A. – Niedawny audyt japo?skiego partnera przeprowadzony w naszej siedzibie wypad? bardzo pozytywnie i potwierdzi? nasze przekonanie – dodaje.
Historia zna wiele przypadków nieudanych prób wej?cia na japo?ski rynek przez mi?dzynarodowe korporacje i marki. Ameryka?scy giganci sprzeda?y eBay w 2002 roku, brytyjska sie? Tesco czy fi?ska Nokia w 2011, a nawet Ford w 2016 roku to tylko wybrane przyk?ady firm, które musia?y obej?? si? smakiem i zrezygnowa? z podboju tego lukratywnego, ale i bardzo trudnego rynku. Co wi?c mog? zaproponowa? Polacy, czego nie mog?y firmy z miliardowymi bud?etami? Kluczem do sukcesu ma by? silna integracja warto?ci marki z kultur?, ale i oczekiwaniami japo?skich konsumentów. Stawk? s? udzia?y w uznawanym za trzeci co do wielko?ci na ?wiecie, stabilnie rosn?cym rynku ICT wartym 323 miliardy dolarów (OECD, 2014).
Ze wzgl?du na du?e ró?nice – zarówno w schematach podejmowania decyzji przez konsumentów, jak i estetyk? i sposób przekazu marketingowego na japo?skim rynku elektroniki u?ytkowej – razem z lokalnymi partnerami b?dziemy budowali odr?bn? strategi? sprzeda?y i promocji. Mamy nadziej?, ?e to pozwoli nam sprofilowa? przekaz pod japo?skich konsumentów. Nawi?zali?my w tym celu wspó?prac? z lokalnym zespo?em konsultantów z wieloletnim do?wiadczeniem w bran?y, którzy b?d? na bie??co monitorowa? sytuacj? na rynku – t?umaczy Wies?aw Wilk.
O tym, jak polska marka zostanie przyj?ta przez japo?skich konsumentów, przekonamy si? podczas targów Japan IT Week, których kolejna edycja odb?dzie si? ju? w maju w Tokio. S? to najwi?ksze targi bran?y ICT w Japonii, skupiaj?ce niemal 2000 wystawców i przyci?gaj?ce ponad 90 000 odwiedzaj?cych. Wilk Elektronik S.A. planuje zaprezentowa? najnowsz? ofert? swoich marek GOODRAM oraz IRDM, zorientowan? na jako?? i innowacje.
O firmie
Firma Wilk Elektronik S.A. zosta?a za?o?ona w 1991 roku. Jest w?a?cicielem marek GOODRAM oraz IRDM. Specjalizuje si? w produkcji pami?ci operacyjnych DRAM, nap?dów SSD, kart pami?ci Flash oraz no?ników USB. Polska firma zatrudniaj?ca ponad 170 pracowników jest jedynym producentem konsumenckich pami?ci komputerowych w Europie.