Powsta? w wakacje, ale ma ju? ponad 1000 sta?ych u?ytkowników. Stoi za nim zespó? do?wiadczonych lingwistów i programistów.
Pandemia, zamykaj?c nas w domach, niemal przymusi?a do wewn?trznego rozwoju i zdobywania nowych kompetencji. Z drugiej strony jeszcze bardziej pchn??a nas w ramiona nowych technologii. Dzi? ka?dy ju? wie co to Zoom, Slack czy Teamsy. Zdalna praca i zdalna nauka w zaledwie kilka miesi?cy sta?y si? nasz? codzienno?ci?. System edukacji przechodzi w?a?nie najwi?ksz? rewolucj? od lat. Rewolucj?, która otwiera nowe drogi i udowadnia, ?e dzi?ki technologii, miejsce, w którym si? uczymy, jest du?o mniej istotne, ni? to jak si? uczymy.
Ch?onny rynek w fazie du?ego wzrostu
Od uruchomienia us?ugi w lipcu, odnotowujemy miesi?czny wzrost u?ytkowników na poziomie 18,5%, co z kolei przek?ada si? na 37% wzrostu przychodu co miesi?c. Obecnie 50% u?ytkowników Englibota stanowi? osoby z Polski, 33% z Wielkiej Brytanii, reszta pochodzi z krajów takich jak: Niemcy, Norwegia, Irlandia, Stany Zjednoczone, Holandia, Hiszpania. – wylicza Karolina Mi?osz.
Englibota do ?ycia powo?a?a grupa do?wiadczonych lingwistów i programistów, dla których nie jest to pierwszy produkt zwi?zany z nauk? j?zyków. Przez ostatnie 5 lat zajmowali si? m.in. promowaniem produktów do nauki j?zyków obcych w ramach marketingu afiliacyjnego i prowadzili skutecznie kampanie reklamowe takich produktów na ca?ym ?wiecie. St?d wynie?li du?e do?wiadczenie w docieraniu do klientów zainteresowanych nauk? j?zyków obcych.
A rynek jest bardzo ch?onny i zmienia si? w szybkim tempie w zwi?zku z globalizacj? gospodarki i rynku pracy. Szacuje si?, ?e w latach 2020 – 2027 rynek nauki j?zyków online wzro?nie o 18,7%, osi?gaj?c 21,2 miliarda dolarów do 2027 roku. Dynamiczny wzrost jest nap?dzany przez takie czynniki, jak globalizacja i rosn?ca potrzeba komunikacji ponad granicami i udzia? sztucznej inteligencji w e-learningu. Dodatkowo pandemia okaza?a si? punktem zwrotnym dla rynku nauki j?zyków i spodziewany jest jeszcze wy?szy wzrost nauczania on-line w ci?gu najbli?szych 12 miesi?cy. Najbardziej popularny produkt w tym segmencie to Duolingo z 300 milionami u?ytkowników, w tym milionie korzystaj?cych z p?atnej wersji aplikacji.
Wystarczy smartphone i dost?p do Facebooka
A najlepiej uczymy si?, je?li proces nauki jest dla nas anga?uj?cy i zapewnia interaktywno??. Wbrew pozorom, na doros?ych dzia?aj? dok?adnie te same mechanizmy co na dzieci – zabawy, gry, rywalizacja. Dlatego rynek ch?onie pomys?y takie jak Englibot, czyli wirtualny nauczyciel, z którym mo?na sobie porozmawia?, nauczy? si? kilku nowych s?ówek, przypomnie? sobie gramatyk?.
Aby robi? post?py w nauce j?zyków, wystarczy po?wi?ci? na ni? 15 minut dziennie. Kluczowa jest tu systematyczno??. Dlatego Englibot jest aktywny na Fecebooku, bo skoro skroluj?c go codziennie, tracimy ok jednej godziny, to czemu nie zrobi? w tym czasie czego? rozwijaj?cego? – mówi Karolina Mi?osz, wspó?za?o?ycielka i CEO Englibota.
Englibot dociera do doros?ych w przedziale wiekowym 25-55 lat. Bot zaczyna interakcj? od ustalenia nie tylko naszego poziomu znajomo?ci j?zyka, ale i naszych zainteresowa?. Dzi?ki wykorzystaniu sztucznej inteligencji przygotuje lekcje, które b?d? u?o?one pod nasze indywidualne mo?liwo?ci i oczekiwania. Miesi?czna subskrypcja kosztuje 49,90 z?, ale bardzo ?atwo trafi? na promocj? i mie? j? ju? za 29,90 z?.
Ambitne plany na rozwój
Za?o?yciele Englibota przyznaj?, ?e szykuj? si? do emisji akcji, która ruszy na pocz?tku 2021 roku. B?d? chcieli pozyska? kwot? w przedziale 500 000 -1 000 000 USD. W dalszych planach jest tak?e stworzenie siostrzanych botów do nauki kolejnych j?zyków: hiszpa?skiego, niemieckiego czy francuskiego. Dzi?ki temu, ?e Englibot dzia?a przez Facebooka, target to nawet 700 milionów potencjalnych u?ytkowników.