Ponad 20 nowych funkcji Microsoft Teams dla edukacji na nowy rok szkolny

Newsroom BrandsIT
8 Min

Rok 2020 pe?en jest nieoczekiwanych wydarze?. Pandemia koronawirusa dotar?a do wszystkich zak?tków ?wiata, wp?ywaj?c na nasze codzienne ?ycie i ca?kowicie zmieniaj?c sposoby uczenia si?. Microsoft Teams for Education dzi?ki og?oszonym nowo?ciom wspiera wychowawców, uczniów i ca?e rodziny w podj?ciu zdalnej nauki w tym trudnym okresie.

1. Prowadzenie anga?uj?cych zaj?? online.

Mo?liwo?? wyboru opcji widoku i sposobu zaanga?owania podczas zaj?? online

Nie ka?da lekcja czy dyskusja musi odbywa? si? w ten sam sposób. Dlatego wprowadzamy mo?liwo?? wyboru ró?nych opcji wy?wietlania klasy, zarówno na komputerze, jak i urz?dzeniu mobilnym. Dzi?ki opcji widoku „Large Gallery” (siatka 7×7), nauczyciele mog? zobaczy? wszystkich uczniów naraz. Dzi?ki trybowi „Razem” (Together Mode) wspólne dyskusje stan? si? ?atwiejsze (dowiedz si? wi?cej tutaj), a widok dynamiczny (Dynamic view) pozwoli z ?atwo?ci? ?ledzi? tre?ci lub przemawiaj?ce osoby. A je?li ucze? zaloguje si? z urz?dzenia mobilnego z systemem iOS lub Android, b?dzie móg? na swoim ekranie zobaczy? wi?cej osób w siatce 2×4 lub 3×3.

Aktualizacja Raportu Obecno?ci

Nauczyciele wkrótce b?d? dysponowali now? opcj? pobierania raportów obecno?ci po zako?czeniu lekcji. Dost?p do niego b?dzie mia? tylko organizator spotkania. Raport Obecno?ci b?dzie obejmowa? czas trwania lekcji, godzin? do??czenia i opuszczenia spotkania przez uczniów oraz ich adresy e-mail. Dzi?ki temu nauczyciele b?d? mogli monitorowa? uczestnictwo i zaanga?owanie uczniów. Funkcja ta nie jest domy?lna i musi zosta? w??czona przez administratora IT. Dowiedz si?, jak w??czy? Raporty Obecno?ci tutaj.

Wspó?praca wizualna w czasie rzeczywistym, z kontrol? aktywno?ci uczestników

Narz?dzia do wspó?pracy wizualnej mog? sprawi?, ?e lekcje stan? si? bardziej efektywne i integracyjne. Cyfrowa tablica w Microsoft Teams ma teraz nowe funkcjonalno?ci, w tym szybszy czas ?adowania, notatki sticky notes, mo?liwo?? dodawania tekstu oraz plików za pomoc? funkcji „przeci?gnij i upu??”. Dzi?ki nowym opcjom uczniowie, którzy nie maj? dost?pu do urz?dze? dotykowych, mog? uczestniczy? w sesjach z wykorzystaniem tablicy. Ponadto nauczyciele b?d? mieli mo?liwo?? zaprezentowania tablicy bez udost?pniania jej uczniom do edycji.

Wi?cej uczniów do??czy do lekcji i wyk?adów

Spotkania w Microsoft Teams dost?pne s? dla maksymalnie 300 uczestników. Do ko?ca roku 2020 b?dzie mog?o w nich uczestniczy? nawet 1000 uczniów. Microsoft Teams b?dzie równie? wspiera? prezentacje dla maksymalnie 20 000 osób.

Pokoje do wspó?pracy

Nauczyciele, którzy zechc? podzieli? uczniów na mniejsze grupy dyskusyjne od pa?dziernika b?d? mogli korzysta? z wirtualnych pokoi do wspó?pracy. Istnieje mo?liwo?? przydzielenia do nich uczniów w sposób losowy lub r?czny, a tak?e przenoszenia ich pomi?dzy pokojami, wysy?ania og?osze? do ka?dej z grup i sprowadzenia wszystkich uczniów jednocze?nie do g?ównej lekcji.

2. Zapewnienie bezpiecze?stwa uczniów poprzez kontrol? spotka? i pokoi.

Wi?cej kontroli przed, w trakcie i po zaj?ciach online

Dzi?ki technologii Hard Audio Mute nauczyciele maj? wi?cej kontroli nad dyskusjami. Organizator spotkania b?dzie móg? wyciszy? wszystkich uczestników bezpo?rednio z panelu Uczestnika i kontrolowa? mo?liwo?ci uczniów do samodzielnego wyciszania si?.

Administratorzy IT mog? kontrolowa? czas do??czenia uczniów do spotkania. Dzi?ki temu b?d? one lepiej zabezpieczone, a interakcje mi?dzy uczniami b?d? odbywa? si? zgodnie z planem. Poczekalnia daje wychowawcom kontrol? nad tym, kiedy uczniowie s? przyjmowani na zaplanowane spotkanie.

Administratorzy IT mog? równie? tworzy? niestandardowe polityki dot. t?a wideo (kliknij tutaj po wi?cej informacji).

Aby uzyska? wi?cej informacji na temat bezpiecze?stwa wirtualnych spotka? w Microsoft Teams kliknij tutaj, je?eli jeste? nauczycielem, lub tutaj, je?eli jeste? administratorem IT.

Nauczyciele mog? usuwa? wpisy uczniów

Je?eli ucze? umieszcza nieodpowiednie tre?ci na wielu kana?ach, nauczyciel mo?e je usun?? za pomoc? zaledwie kilku klikni??.

3. ?atwe wdra?anie i zarz?dzanie platform? Teams w szkole lub instytucji.

?atwiejsze zarz?dzanie polityk? Microsoft Teams dla wszystkich u?ytkowników

Korzystaj?c z polityki przydzielania grupowego, administratorzy IT mog? zaoszcz?dzi? czas i zmniejszy? z?o?ono?? zarz?dzania grupami studentów lub wydzia?ów. Dowiedz si? wi?cej tutaj.

Wi?cej kontroli and tworzeniem i zarz?dzaniem klasami

Dzi?ki School Data Sync (SDS) automatyczne tworzenie klas jest ponownie mo?liwe. Administratorzy po raz kolejny mog? automatycznie tworzy? zarówno grupy M365 jak i klasy. Nawet je?li klasy s? tworzone automatycznie, edukatorzy zachowuj? pe?n? nad nimi kontrol?.

Interfejs API Early Class Access daje dodatkow? kontrol? administratorom IT nad obs?ug? i tworzeniem zespo?ów wraz z nauczycielami.

Aby uzyska? wi?cej informacji, zapoznaj si? z rekomendowanymi metodami i najlepszymi praktykami tworzenia zespo?ów klasowych.

4. Wykonywanie wi?kszej ilo?ci zada? z Assignments w Teams.

Przegl?danie nadchodz?cych zada?

Mo?liwo?? przejrzenia przysz?ych zada?, niezale?nie od tego czy jeste? nauczycielem, czy uczniem jest bardzo wa?na, aby zaplanowa? tydzie?, miesi?c lub rok. Wkrótce zarówno nauczyciele, jak i uczniowie ponownie b?d? mogli zobaczy? nadchodz?ce zadania w poszczególnych lub wszystkich klasach. Wystarczy odwiedzi? stron? Assignments (Zadania) na pasku aplikacji po lewej stronie, aby zobaczy? zadania we wszystkich klasach.

Szybki podgl?d

Dodatkowo, gdy nauczyciel doda link jako ?ród?o zadania, studenci b?d? mogli zobaczy? podgl?d miniaturek przed klikni?ciem.

Wi?ksza elastyczno?? i ustawienia dla nauczycieli

Opcja anonimowego oceniania uczniów (Anonymous Grading) tymczasowo ukrywa nazwiska i awatary studentów, przedstawiaj?c losow? list? studentów. Dzi?ki temu nauczyciele mog? unikn?? nie?wiadomej stronniczo?ci w ocenianiu.

Nauczyciele mog? teraz zarz?dza? zestawem ?wicze? w zak?adce Zadania (Assignments). Mo?liwe jest ustawienie domy?lnych terminów, preferencji dotycz?cych procesu dodawania nowego ucznia do klasy lub zmienianie miejsca, w którym b?d? wysy?ane powiadomienia o ?wiczeniu (jak np. kana? specyficzny dla danego zadania). Zmiany ustawie? b?d? mia?y zastosowanie do nowych zada? utworzonych po zapisaniu ustawie?.

Obs?uga wi?kszej ilo?ci j?zyków

Zadania (Assignments) w Microsoft Teams obs?uguj? teraz nowe j?zyki, w tym chorwacki, esto?ski, grecki, w?gierski, indonezyjski, ?otewski, litewski, rumu?ski, s?owe?ski, ukrai?ski i wietnamski.

Dodatkowe usprawnienia w Zadaniach (Assignments)

Wprowadzone zosta?y zmiany poprawiaj?ce czytelno?? i obs?ug? aplikacji rozpoczynaj?c od uproszczonych okre?le? i od?wie?enia ikon. Zadania (Assignments) wkrótce b?d? mog?y obs?ugiwa? wi?ksze rozmiary plików (do 500MB) i wi?cej ni? 10 za??czników jednocze?nie. Pojawi? si? równie? ulepszenia interfejsu u?ytkownika klasy, które poprawi? szybko?? przegl?dania i tworzenia ?wicze? dla klas do 200 uczniów. U?atwiamy równie? rozpoznawanie, kiedy uczniowie nie s? ju? zapisani do klasy i zapewniamy, ?e nie otrzymaj? zada? po opuszczeniu klasy.

5. Zaanga?owanie i zach?cenie do wspó?pracy uczniów

Uczniowie powinni mie? dost?p do podstawy programowej niezale?nie od tego z jakiego urz?dzenia korzystaj?. Aby nauka by?a bardziej sprawiedliwa, folder Class Materials jest teraz dost?pny w systemie Android.

Wi?cej powodów by ?wi?towa? uko?czenie zadania

Je?eli uczniowie s? fanami zwisaj?cych kawa?ków pizzy lub animacji hu?taj?cego si? leniwca, w nowym roku szkolnym b?d? mieli jeszcze wi?cej motywacji do dotrzymywania terminów i osi?gania lepszych rezultatów, dzi?ki nowym animacjom.

6. Zadbaj o dobre warunki spo?eczne i emocjonalne uczniów poza zaj?ciami

Zbieraj refleksje na temat tego, co uczniowie czuj? i robi? w czasie rzeczywistym

Emocje s? wa?n? cz??ci? edukacji. To, jak czuj? si? uczniowie, wp?ywa na ich gotowo?? do nauki, samopoczucie psychiczne i zachowanie wobec nauczycieli i ich rówie?ników.

Obecnie polegamy na wielu niewerbalnych interakcjach. Je?li szko?a przyj??a model zdalny lub hybrydowy, uchwycenie wskazówek dotycz?cych tego, jak czuj? si? uczniowie i nauczyciele jest utrudnione.

Rozszerzenie wiadomo?ci Reflect umo?liwia wychowawcom i pracownikom nawi?zanie kontaktu spo?ecznego i emocjonalnego z uczniami i kolegami. Dzi?ki szybkim pytaniom i ankietom studenci i koledzy mog? dzieli? si? swoimi odczuciami.

Udostępnij