Praca asynchroniczna to przysz?o??

Klaudia Ciesielska
7 Min

Z bada? przeprowadzonych przez Sony Professional Displays & Solutions w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, W?oszech, Hiszpanii i Polsce wynika, ?e model pracy asynchronicznej — w którym nie wszyscy cz?onkowie zespo?u musz? by? dost?pni równocze?nie — to kolejny krok w ewolucji pracy, wymagaj?cy jednak od firm ulepszenia posiadanej technologii

  • 45% ankietowanych z Polski  uwa?a, ?e przysz?o?? nale?y do pracy asynchronicznej, ale zdaniem 56% ich firma nie dysponuje odpowiednimi narz?dziami do jej wspierania, przez co nie mog? przystosowa? si? do tego modelu
  • Pracownicy nadal t?skni? za bezpo?rednim kontaktem — w celu wspó?pracy z kolegami ponad po?owa (51%) przychodzi do biura.
  • Ponad jedna trzecia (37%), osób zgadza si?, ?e praca asynchroniczna umo?liwi?aby lepiej przemy?lan? i mniej rozpraszaj?c? komunikacj?

Pracownicy biurowi pragn? przej?? na prac? asynchroniczn?, ale barier? jest brak odpowiednich rozwi?za? i narz?dzi technicznych, a tak?e kwestia zaufania. Nowe studium zamówione przez Sony Professional Displays & Solutions pokaza?o, ?e blisko po?owa ankietowanych pracowników biurowych z Polski oczekuje od pracodawców mo?liwo?ci pracy asynchronicznej, a 45% uwa?a j? za przysz?y model wykonywania pracy.

Zdaniem jednej trzeciej (37%) pracowników model ten — w którym osoby z jednego zespo?u mog? pracowa? w ró?nych porach, a nie tradycyjnie od dziewi?tej do siedemnastej  — zaowocowa?by lepiej przemy?lan? i mniej rozpraszaj?c? komunikacj?. Zwi?ksza on elastyczno?? i odpowiedzialno??, a przy tym daje czas na bardziej efektywn? prac?, gdy pracownicy s? w tym samym czasie online lub w biurze.

Zdaniem ponad po?owy (55%) pracowników z Polski formu?a asynchroniczna poprawi?aby równowag? mi?dzy prac?, a ?yciem prywatnym, ale w ocenie 56% ankietowanych ich firma nie dysponuje odpowiednimi narz?dziami do wspierania takiego modelu, co uniemo?liwia im przystosowanie si? do niego. Co wi?cej, ponad po?owa (51%) nie wierzy, ?e pracodawca ufa im na tyle, by zezwoli? na prac? w dogodnych dla nich godzinach — nawet pod warunkiem osi?gania wyników i dotrzymywania terminów.

Cho? biuro pozostaje wa?ne dla pracowników, ponad po?owa nie ma mocnego przekonania, ?e jest ono dobrze wyposa?one w rozwi?zania i narz?dzia techniczne umo?liwiaj?ce ka?demu najlepsz? prac?. Mimo ?e dwie pi?te (39%) polskich pracowników – przychodzi do biura, ?eby korzysta? z lepszej technologii, firmy mog? zrobi? wi?cej, by zapewni? swoim pracownikom dost?p do w?a?ciwych narz?dzi i rozwi?za?, a w rezultacie sta? si? centrum technologicznym oferuj?cym potrzebne oprogramowanie i sprz?t.

Generalnie, wyniki bada? wskazuj? na wa?n? rol? biura w przysz?o?ci pracy. Powinno ono jednak pe?ni? rol? o?rodka u?atwiaj?cego wspó?prac?, z prac? asynchroniczn? jako modelem promuj?cym elastyczno?? i równowag? mi?dzy prac?, a ?yciem prywatnym.

Je?li chodzi o przysz?o?? pracy, polscy pracownicy za najwa?niejszy uwa?aj? dost?p do najnowszych narz?dzi i technologii, które umo?liwiaj? zdaln?, elastyczn? prac? (45%), na drugim miejscu znajduje si?  nastawienie „przede wszystkim ludzie” (42%). Istotna tez jest mo?liwo?? nawi?zania relacji z kolegami (38%). Aby osi?gn?? sukces, firmy musz? inwestowa? we w?a?ciwe narz?dzia technologiczne, a ponadto dostosowywa? swoj? polityk? do oczekiwa? wspó?czesnego pracownika biurowego, który chce jak najlepiej wykorzysta? zarówno warunki w biurze, jak i elastyczno?? pracy zdalnej.

Adam Dover, Trade & Segment Marketing Manager, Sony Professional Displays and Solutions Sony postrzega prac? asynchroniczn? jako wielk? szans? dla przysz?o?ci pracy, zwi?kszaj?c? wydajno?? miejsca pracy i przyczyniaj?c? si? do poprawy zdrowia pracowników. Poprzez zapewnienie wi?kszej autonomii i dost?pu do najnowszych technologii, firmy mog? tworzy? pracownikom warunki do osi?gania sukcesów. Wspó?czesne firmy maj? dost?p do szerokiego wachlarza rozwi?za? wspomagaj?cych i technologicznych, takich jak w ofercie Sony, dzi?ki czemu mog? nad??a? za zmianami spo?ecznymi i nowymi trendami oddzia?uj?cymi na miejsce pracy.

Sony u?atwia organizacjom wykorzystywanie potencja?u wszystkich cz?onków zespo?u poprzez innowacyjne, ?atwe w u?yciu i wysoce skalowalne rozwi?zania do zmieniaj?cego si? miejsca pracy. Dzi?ki TEOS — pakietowi rozwi?za? do zarz?dzania miejscem pracy, które umo?liwiaj? elastyczne i zdalne rezerwowanie sal spotka? — pracownicy mog? komunikowa? si?, spotyka? i wspó?pracowa? w bardziej efektywny, wci?gaj?cy i produktywny sposób, oszcz?dzaj?c miejsce i czas. System TEOS mo?na po??czy? z monitorami profesjonalnymi 4K BRAVIA, uzyskuj?c znakomity obraz HDR o rozdzielczo?ci 4K, funkcje przeznaczone specjalnie dla biznesu i elastyczno?? w integracji.

Podsumowanie wyników bada? – Sony Corporate Research – zestawienie informacji dot. bada? przeprowadzonych w Polsce.

  • Ponad dwie pi?te (45%) ankietowanych pracowników biurowych uwa?a, ?e ??praca asynchroniczna to przysz?o??
  • Ponad po?owa (56%) nie wierzy, ?e ich firma ma narz?dzia potrzebne do wspierania pracy asynchronicznej
  • Ponad po?owa (51%) pracowników biurowych przychodzi do biura, aby móc wspó?pracowa? z kolegami
  • Ponad jedna trzecia (37%) pracowników biurowych zgadza si?, ?e praca asynchroniczna umo?liwi?aby lepiej przemy?lan? i mniej rozpraszaj?c? komunikacj?
  • Ponad po?owa (55%) pracowników biurowych zgadza si?, ?e praca asynchroniczna poprawi?aby równowag? mi?dzy prac?, a ?yciem prywatnym,
  • Ponad po?owa (51%) pracowników biurowych nie wierzy ?e pracodawca ufa im na tyle, by zezwoli? na prac? w dogodnych dla nich godzinach — nawet pod warunkiem osi?gania wyników i dotrzymywania terminów.
  • Ponad pi??dziesi?t procent (53%) pracowników biurowych nie zgadza si? z tez?, ?e ich biuro jest dobrze wyposa?one w narz?dzia i rozwi?zania technologiczne, które umo?liwiaj? wszystkim prac? na najwy?szym poziomie
  • Dwóch na pi?ciu (39%) pracowników biurowych przychodzi do biura, aby korzysta? z lepszej technologii
  • 00W kwestii przysz?o?ci pracy, polscy pracownicy za najwa?niejszy uwa?aj? dost?p do najnowszych narz?dzi i technologii, które umo?liwiaj? zdaln?, elastyczn? prac? (45%),Na drugim miejscu znajduje si? podej?cie „najpierw ludzie” (42%) i mo?liwo?? nawi?zania relacji z kolegami (38%).

Dodatkowo

  • Ponad jeden na pi?ciu (23%) pracowników biurowych rozwa?a? odej?cie z pracy z powodu braku elastyczno?ci pracy
  • Po?owa pracowników biurowych (50%) chce, aby pracodawcy oferowali elastyczno?? pracy asynchronicznej
  • „Mniej czasu na spotkaniach, w których nie bior? udzia?u”, to najwa?niejsza zmiana, która zdaniem pracowników biurowych pomog?aby zwi?kszy? ich produktywno?? (39%), Wa?na jest te? mo?liwo?? s?uchania spotka? w dogodnym czasie (35%) i posiadanie wi?cej ?wiadomych spotka? (29%).

Informacje o badaniu:

Badanie przeprowadzi?a firma 3Gem na zlecenie Sony Professional Displays & Solutions w dniach 4–11 kwietnia 2022 r. Wzi??o w nim udzia? 3000 pracowników biurowych — po 500 z Francji, Niemiec, Hiszpanii, W?och, Polski i Wielkiej Brytanii.

TEMATY:
Udostępnij
Redaktor Brandsit