Prawie dwie godzinny dziennie siedzimy w sieci

Newsroom BrandsIT
3 Min

Coraz cieplejsza pogoda i s?o?ce za oknem, ale polskiego u?ytkownika sieci to nie powstrzymuje przed surfowaniem po cyber?wiecie. W maju z Internetu regularnie korzysta?o 28,3 mln Polaków. Wed?ug analizy PBI Gemius ??cznie wykonali?my ponad 57 mld ods?on.

Zwraca uwag?, ?e coraz mniej u?ytkowników sieci ??czy si? z Internetem wy??cznie za pomoc? komputerów stacjonarnych i laptopów. W poprzednim miesi?cu tylko 17 proc. internautów w ten sposób buszowa?o po sieci. Czy?by nadchodzi? zmierzch takich urz?dze??

Stajemy si? coraz bardziej mobilnym spo?ecze?stwem wi?c nie dziwi, ?e smartfon lub tablet w r?ku to teraz priorytet. Poszukujemy szybkiego dost?pu do informacji, portali spo?eczno?ciowych oraz bankowo?ci elektronicznej. Kto b?dzie czeka? a? dojedzie do domu czy biura ?eby odpali? Internet? Studiuj? dane PBI i widz?, ?e u?ytkownicy, którzy wykorzystuj? w tym celu wy??cznie urz?dzenia mobilne, stanowili w maju najliczniejsz? grup? – 44% ogó?u. Mnie to nie dziwi – komentuje Bartosz Gadzimski, CEO cz?stochowskiej firmy hostingowej Zenbox.

A co by?o przede wszystkim na tapecie (nie ekranowej)? Wiosenna, a nawet czasami letnia aura zrobi?a swoje. Internauci zacz?li coraz ch?tniej przegl?da? strony zwi?zane z dietami, odchudzaniem i fitnessem. Wygl?da na to, ?e masowo zacz?li?my pracowa? nad form? przed wakacjami. W ostatnim tygodniu maja ?rednia czasu sp?dzanego na tego rodzaju witrynach wynios?a 4,7 minuty na u?ytkownika, czyli ponad 2,5 razy d?u?ej, ni? wynosi ?rednia dla tygodni poprzedzaj?cych omawiany okres.

Pora roku i Internet to dwie sk?adowe, które cz?sto ze sob? si? ??cz?. Na wiosn? szukamy aktywno?ci fizycznych, latem ofert wyjazdów, jesieni? internauci przegl?daj? masowo strony zwi?zane z mod?. Dodatkowo dochodzi do tego zainteresowanie bie??cymi wydarzeniami. Kibice skupiaj? si? na poszczególnych wydarzeniach sportowych, a wielu z nas tak?e na tych politycznych – podsumowuje Gadzimski.

Jego opini? potwierdzaj? dane PBI. Ko?cówka miesi?ca to przecie? wybory do Europarlamentu. Dzie? po g?osowaniu zainteresowanie witrynami z tej kategorii wzros?o we wszystkich grupach wiekowych. W przypadku internautów 60+ zasi?g witryn z publicystyk? wyniós? 48,3%, podczas gdy w najm?odszej grupie uprawnionych do g?osowania (18-29 lat) jedynie 23,8%.

Najbardziej cyber-aktywnym dniem poprzedniego miesi?ca by? 15 maja. Prawie 25 mln Polaków po??czy?o si? wtedy z cyfrowym ?wiatem.

Udostępnij