Apple stan??o w obliczu istotnych wyzwa? produkcyjnych zwi?zanych z nowym zestawem s?uchawkowym do mieszanej rzeczywisto?ci, Vision Pro. W ?rod? pojawi?a si? informacja, ?e produkcja tego innowacyjnego urz?dzenia gwa?townie spad?a od pocz?tku lata, a obecna wersja Vision Pro mo?e przesta? by? wytwarzana do ko?ca roku. ?ród?a bliskie ?a?cuchowi dostaw potwierdzaj? te doniesienia, wskazuj?c na problemy z produkcj? kluczowych komponentów.
Spadaj?ca sprzeda? i rosn?ca konkurencja
Vision Pro, zaprezentowane w lutym tego roku, pocz?tkowo wzbudzi?o du?e zainteresowanie, jednak wysoka cena zestawu – oko?o 3500 USD – szybko zacz??a odstrasza? klientów. Rynek headsetów do rzeczywisto?ci mieszanej jest coraz bardziej konkurencyjny, a Meta Platforms z ta?szymi urz?dzeniami, takimi jak Meta Quest 3, sprzedawanymi za oko?o 500 USD, szybko zdobywa popularno?? w?ród konsumentów.
Z raportu wynika, ?e dotychczas trzej g?ówni dostawcy Vision Pro wyprodukowali komponenty pozwalaj?ce na z?o?enie od 500 000 do 600 000 egzemplarzy zestawu. Jeden z pracowników jednej z fabryk potwierdzi? jednak, ?e produkcja komponentów zosta?a zawieszona ju? w maju tego roku.
Redukcja zamówie? i plany na przysz?o??
Apple równie? zmniejszy?o zamówienia na monta? gotowych urz?dze?. Firma Luxshare, odpowiedzialna za sk?adanie Vision Pro, zosta?a poinformowana przez Apple, ?e produkcja zestawów mo?e zosta? ograniczona w listopadzie. Apple nie udzieli?o jak dot?d oficjalnego komentarza w tej sprawie.
Problemy te mog? wp?yn?? na dalsze plany firmy dotycz?ce rozwoju technologii rzeczywisto?ci rozszerzonej i mieszanej. Ju? w czerwcu pojawi?y si? doniesienia, ?e Apple pracuje nad ta?sz? wersj? Vision Pro, której premiera jest przewidywana na 2025 rok. Ta?szy model mia?by oferowa? mniej zaawansowane funkcje, co mog?oby pomóc firmie przyci?gn?? szersz? grup? odbiorców.
Innowacje w trudnym momencie
Vision Pro mia?o by? jednym z kluczowych produktów Apple, maj?cych przyci?gn?? nowych klientów i o?ywi? popyt w czasie, gdy firma stara si? zintegrowa? sztuczn? inteligencj? z innymi swoimi urz?dzeniami, w tym z iPhone’ami. Apple ?ciga si? z innymi gigantami technologicznymi, by zaoferowa? u?ytkownikom najnowsze rozwi?zania AI, co dodatkowo zwi?ksza presj? na sukces produktów takich jak Vision Pro.