Prognoza sprzeda?y – jak sztuczna inteligencja usprawnia piekarnie i cukiernie?

Newsroom BrandsIT
5 Min

Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence) znajduje coraz szersze zastosowanie w biznesie. Równie? w Polsce pojawia si? trend, który polega na zast?powaniu dotychczasowych pracowników przez AI. Badania pokazuj?, ?e szeregi czasowe oraz uczenie maszynowe pozwalaj? na osi?gni?cie oczekiwanych efektów mniejszymi nak?adami pracy. ?wietnie sprawdza si? w usprawnieniu pracy piekarni oraz cukierni.

Wp?yw prognozy sprzeda?y na usprawnienie biznesu

Prognoza sprzeda?y stanowi innowacyjne rozwi?zanie skierowane do ró?nych rodzajów dzia?alno?ci gospodarczej. Jednak?e strategia, przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji poprzez swoje mo?liwo?ci analityczne i predykcyjne, polecana jest szczególnie w bran?y piekarniczej oraz cukierniczej. Na podstawie analizy milionów paragonów, algorytm przewidzi nie tylko ilo?? towarów, jaka b?dzie potrzebna do kontynuowania dzia?alno?ci gospodarczej, ale równie? zapewni optymalny poziom sprzeda?y, dopasowany do indywidualnych preferencji konsumentów. Stosuj?c uj?cie kompleksowe, prognoza sprzeda?y zagwarantuje usprawnienie dzia?ania przedsi?biorstwa, co bezpo?rednio prze?o?y si? na wzrost zysków. Co wi?cej, nowoczesny algorytm zast?pi w pracy analityków, zmniejszaj?c ?rodki przeznaczane na wyp?at? wynagrodze?. AI potrafi ponadto podda? analizie lokalizacj?, godziny funkcjonowania sklepu oraz ilo?? produktów na ladzie, aby jak najlepiej dopasowa? ofert? do wymagaj?cych klientów.

Strategia zastosowania prognozy sprzeda?y w bran?y piekarniczo-cukierniczej

Prognoza sprzeda?y w bran?y piekarniczo-cukierniczej wykazuje wiele pozytywnych cech. W?ród nich znajduj? si? przede wszystkim:

1). Elastyczno?? – sztuczna inteligencja nie wykorzystuje wy??cznie danych pochodz?cych z zestawie? historycznych, ale na bie??co analizuje rzeczywiste dane i na tej podstawie sygnalizuje zmian? lub korekt? strategii oraz dopasowuje model do sytuacji. B?yskawiczna reakcja to klucz do sukcesu w ka?dym biznesie, poniewa? potrafi szybko odpowiedzie? na zmieniaj?ce si? potrzeby konsumentów na rynku.

2). Wydajno?? – procesy zachodz?ce dzi?ki prognozom sprzeda?y wp?ywaj? pozytywnie na wydajno?? przedsi?biorstwa. Dzieje si? to dzi?ki ograniczeniom strat i lepszemu dopasowaniu oferty do sytuacji rynkowej. Wraz ze wzrostem wydajno?ci, redukcji ulegaj? koszty, dochodzi nawet do ca?kowitego wyeliminowania b??dów ludzkich, poniewa? automatyzacja zada? pozwala na utrzymanie jednakowej jako?ci przez d?ugi okres czasu.

3). Poprawa wyników sprzeda?y – opracowanie istotnych czynników ryzyka oraz precyzyjne prognozowanie skutków decyzji bezpo?rednio wp?ywaj? na popraw? wyników sprzeda?y, co przek?ada si? na zwi?kszaj?ce si? zyski przedsi?biorstwa. Algorytm Ada++ wychwytuje istotne b??dy w zamówieniach oraz eliminuje je, co ogranicza straty finansowe.

4). Dok?adniejsze analizy – umys? ludzki bywa zawodny, a wydajno?? zale?na od wielu pomniejszych czynników, które istotnie wp?ywaj? na kondycj? biznesow?. Jednak?e prognoza sprzeda?y wykorzystuje nie tylko metod? polegaj?c? na danych strumieniowych i wyci?ganiu wniosków na ich podstawie, ale korzysta równie? z techniki niedost?pnej dla umys?u cz?owieka – opieraj?cej na si? na analizach predykcyjnych, na podstawie których ukierunkowuje swoje dzia?ania.

5). Algorytmy jako wst?p do innowacji biznesowych – wysoki poziom automatyzacji biznesu oraz zastosowanie prognoz sprzeda?y b?dzie stanowi?o wst?p do przysz?ych innowacji. Wprowadzaj?c sztuczn? inteligencj? w celu usprawnienia dzia?ania piekarni i cukierni, du?o ?atwiej b?dzie w przysz?o?ci wprowadzi? kolejne innowacyjne rozwi?zania, gdy? lepsze obeznanie otworzy nowe mo?liwo?ci zwi?zane z zastosowaniem AI w biznesie.

AI – umiej?tno?ci analityczne 

Sztuczna inteligencja i stosowane algorytmy posiadaj? wiele zalet, w?ród których najbardziej przydatn? w biznesie jest umiej?tno?? analizowania. Interpretacji zostaje poddane ka?de zachowanie konsumenta, a oferta ?ci?le dopasowana do jego preferencji. AI stosuje równie? analiz? w uj?ciu holistycznym, poniewa? na podstawie trendu jest w stanie oceni? przysz?e czynno?ci dotycz?ce zamówie? oraz zakupów.

Wiarygodno?? systemu prognozy sprzeda?y jest o wiele wi?ksza od analiz dokonywanych przez cz?owieka. Sztuczna inteligencja analizuje miliony paragonów zapami?tuj?c istotne dane, co jest niemo?liwe w przypadku fizycznych osób. To nie tylko kierowanie zakupami, ale przede wszystkim istotna wskazówka odno?nie dziedziny, w której nale?y skoncentrowa? dzia?ania. Skupienie si? na oszacowanej przez algorytm grupie docelowej pozwoli na bezb??dne okre?lenie priorytetu przysz?ych strategii biznesowych. Algorytm Ada++ pozwoli znale?? odpowied? na pytanie czy bardziej op?aca si? ci?gle zwi?ksza? sprzeda?, czy skupi? si? na konkretnej grupie docelowej, która zapewni wi?ksze wp?ywy z dzia?alno?ci. Analiza mikroekonomiczna przeprowadzona przez sztuczn? inteligencj? firmy http://infopiek.pl b?dzie inwestycj? w rozwój, która prze?o?y si? na d?ugoterminow? wydajno?? przedsi?biorstwa.

Udostępnij