Przej?cie Neonetu przez x-kom: strategiczny ruch na rynku elektroniki

Klaudia Ciesielska
4 Min
x-kom, neonet
?ród?o: x-kom

9 pa?dziernika 2024 roku spó?ki x-kom sp. z o.o. oraz Neonet S.A. og?osi?y podpisanie umowy inwestycyjnej, która stanowi istotny krok w realizacji strategii obu firm. Na mocy tej umowy x-kom planuje przej?cie Neonetu, jednej z najwi?kszych polskich sieci sklepów z bran?y RTV, AGD oraz multimediów. Transakcja, której finalizacja zale?y od zgód antymonopolowych oraz zatwierdzenia przez wierzycieli Neonetu, ma wzmocni? pozycj? obu podmiotów na rynku.

Synergia rozwoju i restrukturyzacji

Wspó?praca obu firm, jak podkre?lono w komunikacie, otwiera nowe mo?liwo?ci dla rozwoju zarówno w sferze stacjonarnej, jak i internetowej. Neonet, b?d?cy w trakcie procesu restrukturyzacji, zyska inwestora strategicznego, który nie tylko wesprze finansowo firm?, ale równie? pomo?e w zrealizowaniu jej celów d?ugoterminowych. W komunikacie zaznaczono, ?e umowa przyniesie korzy?ci nie tylko dla Neonetu, ale tak?e dla jego wierzycieli, dostawców oraz klientów.

Micha? ?wierczewski, prezes x-kom, wyrazi? przekonanie, ?e przej?cie Neonetu zako?czy proces restrukturyzacji tej spó?ki, co przyniesie wymierne korzy?ci zarówno dla jej pracowników, jak i klientów. Podobnego zdania jest Marek Majewski, prezes zarz?du Neonetu, który widzi w tym po??czeniu szans? na wzmocnienie sieci sprzeda?y oraz poszerzenie oferty produktowej.

Silniejszy gracz na rynku elektroniki

x-kom, dzia?aj?cy na rynku od 22 lat, rozwija swoj? sie? stacjonarn? w du?ych miastach, a jego platforma e-commerce – x-kom.pl – jest jedn? z najwa?niejszych w Polsce. Neonet, z kolei, z ponad 200 sklepami zlokalizowanymi w mniejszych i ?rednich miastach, odgrywa kluczow? rol? w dostarczaniu sprz?tu RTV, AGD i multimediów na terenie ca?ego kraju. Po??czenie obu firm ma na celu stworzenie silnego gracza, który operuj?c w modelu omnichannel, b?dzie móg? oferowa? klientom zarówno bogat? ofert? stacjonarn?, jak i internetow?.

Ad imageAd image

Przedstawiciele x-komu wskazuj?, ?e integracja Neonetu pozwoli zwi?kszy? zasi?g salonów stacjonarnych x-kom, co prze?o?y si? na lepsz? dost?pno?? oferty dla klientów w ca?ym kraju. Dodatkowo, komplementarne oferty obu firm umo?liwi? rozszerzenie zakresu produktów dost?pnych zarówno online, jak i offline, co z kolei mo?e przyczyni? si? do zwi?kszenia udzia?u w polskim rynku sprzeda?y detalicznej elektroniki.

Kluczowe wyzwania przed finalizacj?

Cho? podpisanie umowy to istotny krok w procesie przej?cia, przed x-kom i Neonetem stoj? jeszcze wyzwania formalne. Transakcja musi uzyska? zgod? Urz?du Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), co jest standardow? procedur? przy tego typu przej?ciach. Wa?nym elementem pozostaje tak?e zatwierdzenie uk?adu z wierzycielami Neonetu, co jest kluczowe dla pe?nego zamkni?cia procesu restrukturyzacji.

Mariusz Sza?aj, wiceprezes zarz?du x-kom odpowiedzialny za proces przej?cia, podkre?la, ?e jednym z priorytetów b?dzie wypracowanie docelowego modelu wspó?pracy po finalizacji transakcji. Sza?aj wyrazi? przekonanie, ?e po??czenie potencja?u obu firm przyniesie pozytywne zmiany na rynku elektroniki u?ytkowej oraz sprz?tu RTV i AGD w Polsce, wzmacniaj?c pozycj? x-komu oraz Neonetu na tle konkurencji.

Nowe perspektywy na rynku

Podpisana umowa inwestycyjna mo?e istotnie wp?yn?? na polski rynek elektroniki u?ytkowej. Dzi?ki synergii operacyjnej, finansowej i produktowej, po??czone si?y x-kom i Neonet maj? szans? zaoferowa? klientom nowoczesne rozwi?zania oraz lepsz? dost?pno?? produktów na terenie ca?ego kraju. Wraz z rosn?cym znaczeniem e-commerce, transakcja mo?e okaza? si? istotnym krokiem w kierunku zwi?kszenia udzia?u rynkowego obu firm.

Jednocze?nie przej?cie Neonetu przez x-kom, przy spe?nieniu wszystkich warunków, mo?e przyczyni? si? do stabilizacji sytuacji finansowej Neonetu oraz wzmocnienia jego obecno?ci na rynku. W obliczu dynamicznie rozwijaj?cego si? sektora elektroniki u?ytkowej, wspó?praca obu firm zapowiada istotne zmiany, które mog? w d?u?szej perspektywie wp?yn?? na konkurencyjno?? ca?ej bran?y.

Udostępnij