Przez braki w obs?udze klienta firmy trac? 7 mld USD

Izabela Myszkowska
9 Min

MuleSoft, spó?ka zale?na Salesforce oraz dostawca czo?owej platformy integracyjnej i API, zaprezentowa? kolejn? wersj? raportu  „2022 Connectivity Benchmark Report”. Pokazuje on,  ?e 70% przedsi?biorstw ma problemy z zapewnieniem w pe?ni kompleksowej obs?ugi u?ytkowników we wszystkich kana?ach. Dane pokazuj?, ?e dzieje si? to w czasie, gdy prawie trzy czwarte (72%) interakcji z klientami ma teraz charakter cyfrowy. Wraz z przyspieszeniem cyfryzacji przedsi?biorstwa mog? straci? ?rednio 7 mln dolarów (6 846 979 USD) przychodów, je?li nie uda im si? zrealizowa? projektów zwi?zanych z transformacj? cyfrow?.

Aby móc rozwija? si? w dzisiejszym konkurencyjnym ?rodowisku biznesowym, firmy musz? zapewnia? kompleksow? obs?ug? cyfrow? – zarówno klientom, jak i pracownikom.

– W tym ca?kowicie cyfrowym ?wiecie klienci i pracownicy oczekuj? prawdziwie kompleksowej obs?ugipowiedzia? Brent Hayward, dyrektor generalny MuleSoft.Jednak odseparowane od siebie aplikacje i dane nadal utrudniaj? obs?ug? klientów i transformacj? cyfrow?, a obecnie kosztuj? przedsi?biorstwa miliony dolarów rocznie. Firmy musz? by? w stanie ?atwo integrowa? rosn?c? liczb? aplikacji i ?róde? danych, aby automatyzowa? swoj? dzia?alno??, zapewnia? bezproblemow? obs?ug? cyfrow? oraz przyspiesza? swój rozwój.

Raport „2022 Connectivity Benchmark Report”, oparty na globalnym badaniu przeprowadzonym w?ród 1050 dyrektorów i decydentów ds. IT, podkre?la wyzwania i mo?liwo?ci stoj?ce przed firmami, które chc? wykorzysta? potencja? swoich danych, aby zapewnia? zautomatyzowan? i bezproblemow? obs?ug?.

Klienci oczekuj? bezproblemowej obs?ugi

Aplikacje znajduj? si? w centrum cyfrowej transformacji i wysi?ków zmierzaj?cych do poprawy obs?ugi u?ytkowników. ?rednio przedsi?biorstwa korzystaj? z 976 pojedynczych aplikacji (w porównaniu z 843 rok temu). Jednak ?rednio tylko 28% z tych aplikacji jest zintegrowanych, co wskazuje na to, ?e wci?? istniej? ogromne mo?liwo?ci poprawy obs?ugi u?ytkowników. Z raportu MuleSoft wynika, ?e:

  • zapewnianie kompleksowej obs?ugi u?ytkowników staje si? coraz trudniejsze: ponad po?owa (55%) przedsi?biorstw stwierdzi?a, ?e ma trudno?ci z integracj? obs?ugi u?ytkowników. Jest to wzrost w porównaniu z 48% rok temu, co pokazuje, ?e firmy maj? coraz wi?ksze problemy z zaspokojeniem potrzeb cyfrowych swoich klientów;
  • rozwi?zanie problemów zwi?zanych z bezpiecze?stwem i zarz?dzaniem stanowi wyzwanie: bezpiecze?stwo i zarz?dzanie (54%) zosta?y wymienione jako najwi?ksze wyzwanie dla integracji obs?ugi u?ytkowników, przed przestarza?? infrastruktur? IT (46%) i niezdolno?ci? do nad??ania za stale zmieniaj?cymi si? procesami, narz?dziami i systemami (42%);
  • integracja obs?ugi u?ytkowników przynosi korzy?ci biznesowe: spo?ród przedsi?biorstw, które zintegrowa?y obs?ug? u?ytkowników, ponad po?owa stwierdzi?a, ?e poprawi?o to widoczno?? operacji (54%) i zwi?kszy?o zaanga?owanie klientów (54%). Inne osi?gni?te korzy?ci to innowacyjno?? (50%), zwi?kszenie zwrotu z inwestycji (48%) i wi?ksza automatyzacja (45%).

Problemy w zakresie integracji utrudniaj? zapewnianie obs?ugi cyfrowej i realizacj? projektów w tym zakresie

Silosy danych pozostaj? istotn? barier? w zapewnianiu zintegrowanej obs?ugi u?ytkowników, przy czym liczba przedsi?biorstw wskazuj?cych je jako wyzwanie (90%) utrzymuje si? na niezmienionym poziomie w stosunku do roku ubieg?ego. Wnioski z raportu:

  • Problemy zwi?zane z integracj?: najwi?ksze wyzwania dla cyfrowej transformacji to integracja odseparowanych od siebie aplikacji i danych (38%) oraz zarz?dzanie ryzykiem i zgodno?? z przepisami (37%). 88% respondentów stwierdzi?o, ?e wyzwania w zakresie integracji nadal spowalniaj? realizacj? projektów zwi?zanych z transformacj? cyfrow?.
  • Zbyt wiele wydaje si? na integracj? niestandardow?: w swoich wysi?kach zmierzaj?cych do integracji aplikacji i danych w skali ca?ej organizacji firmy koncentruj? wi?cej zasobów w niew?a?ciwych obszarach, takich jak integracja niestandardowa. W rezultacie zwi?kszaj? swój d?ug techniczny. W ci?gu ostatnich 12 miesi?cy przedsi?biorstwa wyda?y ?rednio 3,65 mln USD* na niestandardowe prace integracyjne, co stanowi 4% wzrost w porównaniu z rokiem ubieg?ym (3,5 mln USD).
  • Bud?ety IT rosn?, ale ro?nie te? zapotrzebowanie: 85% przedsi?biorstw twierdzi, ?e bud?ety na IT wzros?y rok do roku (w porównaniu z 77% w zesz?ym roku). Jednocze?nie liczba projektów, których realizacji oczekuje si? od dzia?u IT, wzros?a ?rednio o 40%, co stanowi du?y skok w porównaniu z 30% rok temu. Pomimo dodatkowego bud?etu dzia?y IT maj? trudno?ci ze sprostaniem wymaganiom dzia?ów biznesowych. W ci?gu ostatnich 12 miesi?cy ?rednio ponad po?owa (52%) projektów nie zosta?a zrealizowana w terminie.

Przedsi?biorstwa korzystaj? z interfejsów API, aby przyspiesza? transformacj? cyfrow? i zwi?ksza? przychody

Pomimo wymienionych problemów z integracj? zdecydowana wi?kszo?? (98%) firm korzysta z interfejsów API. Wykorzystuj?c je do ??czenia danych i aplikacji, przedsi?biorstwa mog? dokona? cyfrowej transformacji w bardziej zrównowa?ony sposób i przyspieszy? osi?gni?cie sukcesu w biznesie. Ponadto w raporcie zwrócono uwag? na nast?puj?ce kwestie:

  • Odgórna strategia w zakresie integracji i interfejsów API: wi?kszo?? (90%) firm ma obecnie jasno okre?lon? strategi? w zakresie integracji i interfejsów API. Ponad jedna czwarta (26%) twierdzi, ?e liderzy wymagaj? obecnie, aby wszystkie projekty by?y zgodne z ogólnofirmow? strategi? integracji interfejsów API, w porównaniu z zaledwie 15% rok temu.
  • Ponowne wykorzystanie zasobów informatycznych jest coraz popularniejsze: przedsi?biorstwa coraz cz??ciej tworz? i wykorzystuj? zasoby IT wielokrotnego u?ytku oraz interfejsy API, aby zapewnia? now? jako?? obs?ugi oraz przyspiesza? realizacj? projektów, zamiast tworzy? je za ka?dym razem od podstaw. ?rednio 46% wewn?trznych zasobów i komponentów oprogramowania w przedsi?biorstwach jest dost?pnych dla programistów do ponownego wykorzystania — to wzrost z 42% w zesz?ym roku. Prawie po?owa (48%) firm stwierdzi?a, ?e dzia?y IT aktywnie wykorzystuj? te komponenty ponownie, w porównaniu z 41% w raporcie z 2021 roku.
  • Zwi?kszenie mo?liwo?ci u?ytkowników biznesowych: umo?liwienie u?ytkownikom nietechnicznym wykorzystania narz?dzi z niewielk? ilo?ci? kodu (low-code) do prowadzenia w?asnych projektów automatyzacji i transformacji cyfrowej mo?e w znacznym stopniu odci??y? zespo?y IT. Ponad po?owa (55%) firm ma obecnie „bardzo dojrza??” lub „dojrza??” strategi? umo?liwiaj?c? tym u?ytkownikom integrowanie aplikacji i ?róde? danych za pomoc? interfejsów API (w porównaniu z 36% w zesz?ym roku).
  • Interfejsy API zwi?kszaj? przychody: dwie pi?te (40%) przedsi?biorstw stwierdzi?o, ?e odnotowa?o wzrost przychodów jako bezpo?redni rezultat wykorzystania interfejsów API (w porównaniu z 28% rok temu).

– Cyfrowa elastyczno?? jest niezb?dna do przeprowadzenia udanej transformacji. Pozwala firmom na wprowadzanie innowacji na du?? skal?, szybsze realizowanie nowych projektów oraz zapewnianie obs?ugi, której oczekuj? klienci powiedzia? Kurt Anderson, dyrektor zarz?dzaj?cy i lider transformacji API, Deloitte Consulting LLP.Nowoczesna strategia, która ??czy integracj?, zarz?dzanie interfejsami API i automatyzacj?, jest kluczowa dla osi?gni?cia elastyczno?ci cyfrowej. Umo?liwia przedsi?biorstwom ?atwe ??czenie i integrowanie danych, aplikacji i urz?dze? w celu tworzenia nowych mo?liwo?ci cyfrowych i realizowania projektów transformacji.


Raport „2022 Connectivity Benchmark Report” zosta? opracowany we wspó?pracy z firm? Deloitte Digital, która wraz z Mulesoft mo?e pomóc dzia?om IT w ró?nych bran?ach sprosta? stale zwi?kszaj?cemu si? zapotrzebowaniu na ??czenie danych i tworzenie mo?liwo?ci transformacji biznesowej. Aby zapozna? si? z pe?nym raportem „2022 Connectivity Benchmark Report” firmy MuleSoft, pobierz go tutaj.

Metodologia
W siódmej edycji raportu „Connectivity Benchmark Report” firma MuleSoft, we wspó?pracy z Vanson Bourne, przeprowadzi?a badanie w?ród 1050 liderów IT z globalnych przedsi?biorstw. Celem badania by?o ustalenie, jakie korzy?ci przedsi?biorstwa faktycznie uzyskuj? dzi?ki transformacji cyfrowej, oraz poznanie najbardziej skutecznych strategii liderów IT w zakresie realizacji celów transformacji cyfrowej. Badanie online by?o prowadzone od pa?dziernika 2021 r. do listopada 2021 r. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Holandii, Australii, Singapurze, Hongkongu i Japonii. W badaniu wzi?li udzia? tylko odpowiedni kandydaci, którzy zostali zweryfikowani w wyniku rygorystycznego, wielopoziomowego procesu selekcji. Wszyscy respondenci pracuj? w przedsi?biorstwach z sektora publicznego lub prywatnego, zatrudniaj?cych co najmniej 1000 pracowników, i zajmuj? stanowisko kierownicze lub wy?sze w dziale IT.

*Respondenci badania zadeklarowali, ?e w ci?gu ostatnich 12 miesi?cy wydali ?rednio 9 491 188 USD na personel IT (zarówno na wynagrodzenia pracowników, jak i zewn?trznych wykonawców). ??cznie respondenci badania stwierdzili, ?e ich zespo?y IT sp?dzaj? ?rednio 38,46% czasu na projektowaniu, budowaniu i testowaniu niestandardowych integracji. 2022: 9 491 188 USD x 38,46% = 3 650 311 USD
2021: 9 870 901 USD x 35,55% = 3 509 105 USD

TEMATY:
Udostępnij