MuleSoft, spó?ka zale?na Salesforce oraz dostawca czo?owej platformy integracyjnej i API, zaprezentowa? kolejn? wersj? raportu „2022 Connectivity Benchmark Report”. Pokazuje on, ?e 70% przedsi?biorstw ma problemy z zapewnieniem w pe?ni kompleksowej obs?ugi u?ytkowników we wszystkich kana?ach. Dane pokazuj?, ?e dzieje si? to w czasie, gdy prawie trzy czwarte (72%) interakcji z klientami ma teraz charakter cyfrowy. Wraz z przyspieszeniem cyfryzacji przedsi?biorstwa mog? straci? ?rednio 7 mln dolarów (6 846 979 USD) przychodów, je?li nie uda im si? zrealizowa? projektów zwi?zanych z transformacj? cyfrow?.
Aby móc rozwija? si? w dzisiejszym konkurencyjnym ?rodowisku biznesowym, firmy musz? zapewnia? kompleksow? obs?ug? cyfrow? – zarówno klientom, jak i pracownikom.
– W tym ca?kowicie cyfrowym ?wiecie klienci i pracownicy oczekuj? prawdziwie kompleksowej obs?ugi – powiedzia? Brent Hayward, dyrektor generalny MuleSoft. – Jednak odseparowane od siebie aplikacje i dane nadal utrudniaj? obs?ug? klientów i transformacj? cyfrow?, a obecnie kosztuj? przedsi?biorstwa miliony dolarów rocznie. Firmy musz? by? w stanie ?atwo integrowa? rosn?c? liczb? aplikacji i ?róde? danych, aby automatyzowa? swoj? dzia?alno??, zapewnia? bezproblemow? obs?ug? cyfrow? oraz przyspiesza? swój rozwój.
Raport „2022 Connectivity Benchmark Report”, oparty na globalnym badaniu przeprowadzonym w?ród 1050 dyrektorów i decydentów ds. IT, podkre?la wyzwania i mo?liwo?ci stoj?ce przed firmami, które chc? wykorzysta? potencja? swoich danych, aby zapewnia? zautomatyzowan? i bezproblemow? obs?ug?.
Klienci oczekuj? bezproblemowej obs?ugi
Aplikacje znajduj? si? w centrum cyfrowej transformacji i wysi?ków zmierzaj?cych do poprawy obs?ugi u?ytkowników. ?rednio przedsi?biorstwa korzystaj? z 976 pojedynczych aplikacji (w porównaniu z 843 rok temu). Jednak ?rednio tylko 28% z tych aplikacji jest zintegrowanych, co wskazuje na to, ?e wci?? istniej? ogromne mo?liwo?ci poprawy obs?ugi u?ytkowników. Z raportu MuleSoft wynika, ?e:
- zapewnianie kompleksowej obs?ugi u?ytkowników staje si? coraz trudniejsze: ponad po?owa (55%) przedsi?biorstw stwierdzi?a, ?e ma trudno?ci z integracj? obs?ugi u?ytkowników. Jest to wzrost w porównaniu z 48% rok temu, co pokazuje, ?e firmy maj? coraz wi?ksze problemy z zaspokojeniem potrzeb cyfrowych swoich klientów;
- rozwi?zanie problemów zwi?zanych z bezpiecze?stwem i zarz?dzaniem stanowi wyzwanie: bezpiecze?stwo i zarz?dzanie (54%) zosta?y wymienione jako najwi?ksze wyzwanie dla integracji obs?ugi u?ytkowników, przed przestarza?? infrastruktur? IT (46%) i niezdolno?ci? do nad??ania za stale zmieniaj?cymi si? procesami, narz?dziami i systemami (42%);
- integracja obs?ugi u?ytkowników przynosi korzy?ci biznesowe: spo?ród przedsi?biorstw, które zintegrowa?y obs?ug? u?ytkowników, ponad po?owa stwierdzi?a, ?e poprawi?o to widoczno?? operacji (54%) i zwi?kszy?o zaanga?owanie klientów (54%). Inne osi?gni?te korzy?ci to innowacyjno?? (50%), zwi?kszenie zwrotu z inwestycji (48%) i wi?ksza automatyzacja (45%).
Problemy w zakresie integracji utrudniaj? zapewnianie obs?ugi cyfrowej i realizacj? projektów w tym zakresie
Silosy danych pozostaj? istotn? barier? w zapewnianiu zintegrowanej obs?ugi u?ytkowników, przy czym liczba przedsi?biorstw wskazuj?cych je jako wyzwanie (90%) utrzymuje si? na niezmienionym poziomie w stosunku do roku ubieg?ego. Wnioski z raportu:
- Problemy zwi?zane z integracj?: najwi?ksze wyzwania dla cyfrowej transformacji to integracja odseparowanych od siebie aplikacji i danych (38%) oraz zarz?dzanie ryzykiem i zgodno?? z przepisami (37%). 88% respondentów stwierdzi?o, ?e wyzwania w zakresie integracji nadal spowalniaj? realizacj? projektów zwi?zanych z transformacj? cyfrow?.
- Zbyt wiele wydaje si? na integracj? niestandardow?: w swoich wysi?kach zmierzaj?cych do integracji aplikacji i danych w skali ca?ej organizacji firmy koncentruj? wi?cej zasobów w niew?a?ciwych obszarach, takich jak integracja niestandardowa. W rezultacie zwi?kszaj? swój d?ug techniczny. W ci?gu ostatnich 12 miesi?cy przedsi?biorstwa wyda?y ?rednio 3,65 mln USD* na niestandardowe prace integracyjne, co stanowi 4% wzrost w porównaniu z rokiem ubieg?ym (3,5 mln USD).
- Bud?ety IT rosn?, ale ro?nie te? zapotrzebowanie: 85% przedsi?biorstw twierdzi, ?e bud?ety na IT wzros?y rok do roku (w porównaniu z 77% w zesz?ym roku). Jednocze?nie liczba projektów, których realizacji oczekuje si? od dzia?u IT, wzros?a ?rednio o 40%, co stanowi du?y skok w porównaniu z 30% rok temu. Pomimo dodatkowego bud?etu dzia?y IT maj? trudno?ci ze sprostaniem wymaganiom dzia?ów biznesowych. W ci?gu ostatnich 12 miesi?cy ?rednio ponad po?owa (52%) projektów nie zosta?a zrealizowana w terminie.
Przedsi?biorstwa korzystaj? z interfejsów API, aby przyspiesza? transformacj? cyfrow? i zwi?ksza? przychody
Pomimo wymienionych problemów z integracj? zdecydowana wi?kszo?? (98%) firm korzysta z interfejsów API. Wykorzystuj?c je do ??czenia danych i aplikacji, przedsi?biorstwa mog? dokona? cyfrowej transformacji w bardziej zrównowa?ony sposób i przyspieszy? osi?gni?cie sukcesu w biznesie. Ponadto w raporcie zwrócono uwag? na nast?puj?ce kwestie:
- Odgórna strategia w zakresie integracji i interfejsów API: wi?kszo?? (90%) firm ma obecnie jasno okre?lon? strategi? w zakresie integracji i interfejsów API. Ponad jedna czwarta (26%) twierdzi, ?e liderzy wymagaj? obecnie, aby wszystkie projekty by?y zgodne z ogólnofirmow? strategi? integracji interfejsów API, w porównaniu z zaledwie 15% rok temu.
- Ponowne wykorzystanie zasobów informatycznych jest coraz popularniejsze: przedsi?biorstwa coraz cz??ciej tworz? i wykorzystuj? zasoby IT wielokrotnego u?ytku oraz interfejsy API, aby zapewnia? now? jako?? obs?ugi oraz przyspiesza? realizacj? projektów, zamiast tworzy? je za ka?dym razem od podstaw. ?rednio 46% wewn?trznych zasobów i komponentów oprogramowania w przedsi?biorstwach jest dost?pnych dla programistów do ponownego wykorzystania — to wzrost z 42% w zesz?ym roku. Prawie po?owa (48%) firm stwierdzi?a, ?e dzia?y IT aktywnie wykorzystuj? te komponenty ponownie, w porównaniu z 41% w raporcie z 2021 roku.
- Zwi?kszenie mo?liwo?ci u?ytkowników biznesowych: umo?liwienie u?ytkownikom nietechnicznym wykorzystania narz?dzi z niewielk? ilo?ci? kodu (low-code) do prowadzenia w?asnych projektów automatyzacji i transformacji cyfrowej mo?e w znacznym stopniu odci??y? zespo?y IT. Ponad po?owa (55%) firm ma obecnie „bardzo dojrza??” lub „dojrza??” strategi? umo?liwiaj?c? tym u?ytkownikom integrowanie aplikacji i ?róde? danych za pomoc? interfejsów API (w porównaniu z 36% w zesz?ym roku).
- Interfejsy API zwi?kszaj? przychody: dwie pi?te (40%) przedsi?biorstw stwierdzi?o, ?e odnotowa?o wzrost przychodów jako bezpo?redni rezultat wykorzystania interfejsów API (w porównaniu z 28% rok temu).
– Cyfrowa elastyczno?? jest niezb?dna do przeprowadzenia udanej transformacji. Pozwala firmom na wprowadzanie innowacji na du?? skal?, szybsze realizowanie nowych projektów oraz zapewnianie obs?ugi, której oczekuj? klienci – powiedzia? Kurt Anderson, dyrektor zarz?dzaj?cy i lider transformacji API, Deloitte Consulting LLP. – Nowoczesna strategia, która ??czy integracj?, zarz?dzanie interfejsami API i automatyzacj?, jest kluczowa dla osi?gni?cia elastyczno?ci cyfrowej. Umo?liwia przedsi?biorstwom ?atwe ??czenie i integrowanie danych, aplikacji i urz?dze? w celu tworzenia nowych mo?liwo?ci cyfrowych i realizowania projektów transformacji.
Raport „2022 Connectivity Benchmark Report” zosta? opracowany we wspó?pracy z firm? Deloitte Digital, która wraz z Mulesoft mo?e pomóc dzia?om IT w ró?nych bran?ach sprosta? stale zwi?kszaj?cemu si? zapotrzebowaniu na ??czenie danych i tworzenie mo?liwo?ci transformacji biznesowej. Aby zapozna? si? z pe?nym raportem „2022 Connectivity Benchmark Report” firmy MuleSoft, pobierz go tutaj.
Metodologia
W siódmej edycji raportu „Connectivity Benchmark Report” firma MuleSoft, we wspó?pracy z Vanson Bourne, przeprowadzi?a badanie w?ród 1050 liderów IT z globalnych przedsi?biorstw. Celem badania by?o ustalenie, jakie korzy?ci przedsi?biorstwa faktycznie uzyskuj? dzi?ki transformacji cyfrowej, oraz poznanie najbardziej skutecznych strategii liderów IT w zakresie realizacji celów transformacji cyfrowej. Badanie online by?o prowadzone od pa?dziernika 2021 r. do listopada 2021 r. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Holandii, Australii, Singapurze, Hongkongu i Japonii. W badaniu wzi?li udzia? tylko odpowiedni kandydaci, którzy zostali zweryfikowani w wyniku rygorystycznego, wielopoziomowego procesu selekcji. Wszyscy respondenci pracuj? w przedsi?biorstwach z sektora publicznego lub prywatnego, zatrudniaj?cych co najmniej 1000 pracowników, i zajmuj? stanowisko kierownicze lub wy?sze w dziale IT.
*Respondenci badania zadeklarowali, ?e w ci?gu ostatnich 12 miesi?cy wydali ?rednio 9 491 188 USD na personel IT (zarówno na wynagrodzenia pracowników, jak i zewn?trznych wykonawców). ??cznie respondenci badania stwierdzili, ?e ich zespo?y IT sp?dzaj? ?rednio 38,46% czasu na projektowaniu, budowaniu i testowaniu niestandardowych integracji. 2022: 9 491 188 USD x 38,46% = 3 650 311 USD
2021: 9 870 901 USD x 35,55% = 3 509 105 USD