Ericsson opublikowa? swoje najwi?ksze badanie konsumenckie, obejmuj?ce opinie 2,3 mld konsumentów z 31 rynków
· Konsumenci do 2025 roku dodadz? do swoich aktywno?ci wykonywanych online ?rednio 2,5 nowej us?ugi
· Czas sp?dzany przez konsumentów online wzro?nie do 2025 roku ?rednio o dziesi?? godzin w tygodniu
Nowy raport konsumencki sporz?dzony przez Ericsson przewiduje, ?e tendencja do przenoszenia zasadniczych elementów codziennego ?ycia do sieci – zapocz?tkowana przez globaln? pandemi? Covid-19, pozostanie istotna dla ludzi z ca?ego ?wiata d?ugo po przemini?ciu pandemii.
Raport Ericsson ConsumerLab pt. The Future Urban Reality zawiera istotne spostrze?enia dotycz?ce tego, co w przekonaniu konsumentów b?dzie si? dzia?o po pandemii a? do roku 2025.
Raport ten opiera si? na równowa?nych opiniach 2,3 mld konsumentów z 31 rynków i przewiduje, ?e konsumenci nie tylko b?d? nadal wykonywa? rutynowe aktywno?ci – takie jak praca zdalna, e-nauka, e-zdrowie i internetowe zakupy spo?ywcze – online, ale jeszcze dodadz? do nich ?rednio 2,5 nowej us?ugi. Autorzy raportu przewiduj?, ?e zamiast tego konsumenci b?d? priorytetowo traktowa? przeznaczanie czasu wolnego na podró?e, praktykowanie mindfulness oraz sp?dzanie czasu z przyjació?mi i rodzin?.
Przewiduje si?, ?e gdy nowa norma stanie si? rzeczywisto?ci?, konsumenci b?d? sp?dza? w sieci ?rednio o dziesi?? godzin w tygodniu wi?cej. Zmiana ta prawdopodobnie zmniejszy te? luk? pomi?dzy umiarkowanymi i zaawansowanymi u?ytkownikami us?ug online, poniewa? wi?cej u?ytkowników zacz??o podczas pandemii wprowadza? wi?cej us?ug online do swojego codziennego ?ycia.
Zeynep Ahmet, Starszy Analityk, ConsumerLab, Ericsson Research, mówi: „Podczas pandemii technologie informatyczno-komunikacyjne sta?y si? kluczowymi sposobami radzenia sobie z wieloma aspektami ?ycia codziennego. Nasze najnowsze ustalenia sugeruj?, ?e sytuacja ta stanie si? „now? norm?” i b?dzie utrzymywa? si? w przysz?o?ci. Ten trend mo?e pomóc konsumentom skoncentrowa? si? na wa?nych elementach ?ycia – takich jak sp?dzanie wi?kszej ilo?ci czasu z bliskimi lub prowadzenie zdrowszego trybu ?ycia. Zarówno sieci mobilne, jak i starania maj?ce na celu zwi?kszenie w??czenia cyfrowego, jako czynniki wspieraj?ce nowe zwyczaje w zakresie aktywno?ci online, b?d? odgrywa? kluczow? rol? w budowaniu elastycznych, otwartych i równych spo?ecze?stw przysz?o?ci”.
Kluczowe wnioski p?yn?ce z raportu:
· Do 2025 roku wszelkie rutynowe aktywno?ci b?dzie mo?na realizowa? online: jeden na dwóch konsumentów spodziewa si? skorzysta? z mo?liwo?ci e-nauki w celu rozwijania swoich umiej?tno?ci. Ponad po?owa konsumentów na ?wiecie uwa?a, ?e wszystkie ich aktywno?ci rozrywkowe b?d? odbywa? si? online. Ponad jedna trzecia konsumentów b?dzie w przysz?o?ci zamawia? zakupy spo?ywcze g?ownie online.
· 64% konsumentów spodziewa si? podwy?szonego poziomu stresu w spo?ecze?stwie: ponad trzech na pi?ciu konsumentów wierzy, ?e utrzymanie odpowiedniego dochodu b?dzie wymaga?o ??czenia kilku prac. Jednocze?nie siedmiu na dziesi?ciu konsumentów spodziewa si?, ?e b?dzie prowadzi? zdrowszy tryb ?ycia.
· Wygoda zwi?kszy si? kosztem prywatno?ci: cho? 75% konsumentów przewiduje, ?e ?yciem w 2025 roku b?dzie kierowa? wygoda, siedmiu na dziesi?ciu spodziewa si? równie?, ?e b?dzie trzeba zwraca? wi?ksz? uwag? na bezpiecze?stwo i prywatno?? w sieci.
· Lokalne zakupy wzmocni? swoj? pozycj?: po cz??ci ze wzgl?du na kwestie ochrony ?rodowiska, po?owa konsumentów na ca?ym ?wiecie spodziewa si?, ?e w ramach nowej normy b?dzie kupowa? wi?cej produktów wytwarzanych lokalnie.
· Po?owa konsumentów wyra?a obawy w zwi?zku ze zmian? klimatu, a jednocze?nie 67% zamierza przeznacza? wi?cej wolnego czasu na podró?e: cho? wi?kszo?? konsumentów uwa?a, ?e dost?pne powinny by? bardziej zrównowa?one opcje podró?y, tylko jeden na trzech twierdzi, ?e w przysz?o?ci powstrzyma si? od lotów samolotem w przypadku podró?y w celach rozrywkowych.
· Do 2025 roku czas sp?dzany online zwi?kszy si? ?rednio o 10 godzin tygodniowo: zale?no?? od platform online b?dzie zgodnie z oczekiwaniami utrzymywa? si? równie? po pandemii, a konsumenci przewiduj?, ?e do 2025 roku ?rednio dodadz? 2,5 us?ugi do swojej codziennej aktywno?ci online. Podkre?la to znaczenie w??czenia cyfrowego dla zapewniania równo?ci i elastyczno?ci w ramach „nowej normy”.