Relacja klient – marka. Co zyskuje na znaczeniu?

Newsroom BrandsIT
2 Min
team min e1508779672950

Rosn?ce oczekiwania klientów dotycz?ce jako?ci obs?ugi, cen czy mo?liwo?ci personalizacji produktów to wa?ne trendy, które odgrywa?y i nadal b?d? mia?y du?e znaczenie w kszta?towaniu bran?y retail. To wnioski z bada? zrealizowanych na zlecenie Ricoh. W projekcie wzi??o udzia? 791 przedstawicieli kadry zarz?dzaj?cej z bran?y handlowej z 23 europejskich krajów.

Obok oczywistych kwestii takich jak: ni?sze ceny (74 proc.), wy?sza jako?? produktów (74 proc.), wed?ug badanych na znaczeniu zyskuje mo?liwo?ci personalizacji produktów (74 proc.). 62 proc. dostrzega natomiast rosn?ce znaczenie jako?ci obs?ugi klienta i budowania pozytywnego do?wiadczenia. S? te? ?wiadomi faktu, ?e dla wielu konsumentów ten aspekt ma i zyskuje nawet wi?ksze znaczenie ni? jako?? oferowanego produktu.

Konieczno?? bardzo szybkiej reakcji na potrzeby klienta stawia zupe?nie nowe wyzwania przed bran?? retail. Ta musi zadba? o popraw? standardów obs?ugi klienta i wi?ksz? personalizacj? swojej komunikacji. To, w jaki sposób firma wywi??e si? z tego zadania b?dzie mia?o ogromne znaczenie dla zdobycia i utrzymania lojalno?ci klienta.  Dlatego tak wa?ne jest posiadanie odpowiednich instrumentów, które pozwol? na efektywne korzystanie z danych. W sytuacji, gdy konsument chce uzyska? natychmiastow? odpowied? nie uda si? spe?ni? tego warunku bez wprowadzenia nowoczesnych narz?dzi do automatyzacji, elektronicznego obiegu dokumentów czy mo?liwo?ci szybkiego sprawdzenia danych w cyfrowym archiwum. Gromadzone dane stanowi? równie? bardzo wa?ny zasób w procesie planowania strategicznego.

Wed?ug bada? Ricoh ?le zaplanowana komunikacja wi??e si? nie tylko z niepotrzebnie ponoszonymi kosztami finansowymi, ale odbija si? równie? na wizerunku i przyczynia si? do spadku zaufania do danej marki czy organizacji. Dla du?ej cz??ci konsumentów jest bowiem jednoznaczna z nieodpowiednim wykorzystaniem ich danych.

Udostępnij