VMware, nale??cy do koncernu Broadcom, zdecydowa? si? na liberalizacj? swojej polityki licencyjnej, oferuj?c oprogramowania Workstation Pro i Fusion Pro bezp?atnie do u?ytku osobistego. Decyzja ta zosta?a podj?ta w kontek?cie wcze?niejszego przej?cia VMware przez Broadcom i wprowadzonych restrukturyzacji, które spotka?y si? z pewnym niezadowoleniem w?ród profesjonalnych u?ytkowników.
Workstation Pro i Fusion Pro to zaawansowane narz?dzia s?u??ce do wirtualizacji, które umo?liwiaj? u?ytkownikom uruchamianie maszyn wirtualnych na systemach Windows i Linux (Workstation Pro) oraz na komputerach Mac z procesorami Intel oraz Apple (Fusion Pro). Oferowanie tych produktów za darmo u?ytkownikom indywidualnym mo?e by? widziane jako próba pozyskania wi?kszej sympatii i lojalno?ci w?ród szerokiej bazy klientów, szczególnie tych, którzy nie wykorzystuj? oprogramowania w celach komercyjnych.
W ramach nowej polityki, VMware wprowadza dwa modele licencjonowania: “Bezp?atny u?ytek osobisty” oraz “P?atne wykorzystanie komercyjne”. Pierwsza opcja skierowana jest do u?ytkowników prywatnych, którzy mog? korzysta? z pe?nych wersji oprogramowania bez jakichkolwiek op?at. Druga opcja, jak sugeruje nazwa, adresowana jest do firm i organizacji, które nadal b?d? musia?y p?aci? za komercyjne wykorzystanie tych narz?dzi.
Przej?cie VMware przez Broadcom nie oby?o si? bez kontrowersji. Ograniczenie oferty i skoncentrowanie si? g?ównie na dwóch kluczowych produktach – Cloud Foundation i vSphere Foundation – wywo?a?o niezadowolenie w?ród niektórych segmentów rynku. Firma wydaje si? jednak reagowa? na te g?osy, poszerzaj?c swój zakres oferty nie tylko o rozwi?zania pami?ciowe i bezpiecze?stwa, ale równie? wprowadzaj?c innowacje w obszarze sztucznej inteligencji.
Decyzja o bezp?atnym dost?pie do Workstation Pro i Fusion Pro mo?e równie? ?wiadczy? o próbie VMware do przyci?gni?cia nowej grupy u?ytkowników, którzy w przysz?o?ci mog? zdecydowa? si? na skorzystanie z bardziej zaawansowanych i p?atnych us?ug firmy. To tak?e wyraz adaptacji firmy do zmieniaj?cych si? warunków rynkowych, gdzie dost?pno?? bezp?atnych narz?dzi sta?a si? kluczowym czynnikiem w przyci?ganiu i utrzymywaniu klientów.