Chi?ska marka Huawei kojarzy si? szerokiemu gronu odbiorców jako producent smartfonów, ale, jak si? okazuje, ?wietnie radzi sobie równie? w sektorze Enterprise, gdzie wspó?pracuje z S4E. O przebiegu wspó?pracy obu firm oraz o zmianach i konieczno?ci nad??enia za nimi rozmawiamy z Piotrem Gasto?em, Huawei team leader, S4E.
BrandsIT: Jak uk?ada si? wspó?praca pomi?dzy S4E a Huawei?
Piotr Gasto?: Cztery lata temu obj??em funkcj? Team Lidera zespo?u Huawei Enterprise w S4E S.A.
Od tamtego czasu buduj? zespó?, który jest obecnie moj? najwi?ksz? dum? i niesamowitym wsparciem w codziennej pracy.
Pocz?tki, jak zawsze nie by?y ?atwe. Ró?nice w podej?ciu do prowadzenia biznesu by?y dla obu stron wyzwaniem. Dzisiaj mamy bardzo dobrze wypracowany model wspó?pracy, co owocuje zadowoleniem partnerów i tym samym dynamicznym wzrostem zamówie?. Efekty naszej pracy zacz?li?my obserwowa? ju? na prze?omie 2016 / 2017r. Osi?gali?my wzrosty mimo trudnej sytuacji rynkowej. Byli?my konsekwentni i mieli?my wizj?. To si? op?aci?o. Po czterech latach ci??kiej pracy nasz pion jest licz?c? si? si?? w strukturze S4E S.A.
Nieskromnie dodam, ?e rok do roku zaliczamy widoczne wzrosty. Skupili?my si? maksymalnie na pozyskiwaniu nowych partnerów. Codziennie pomagamy im rozwi?zywa? problemy biznesowe i technologiczne ich partnerów. Bran?a IT przechodzi niesamowit? transformacj?, jednak spokojnie i z optymizmem patrzymy w przysz?o??.
BrandsIT: Co mo?e Pan powiedzie? o produktach, które w swojej ofercie ma S4E?
Piotr Gasto?: Portfolio Huawei Enterprise, jest naprawd? pot??ne. Wk?adamy mas? wysi?ku w poznanie spektrum produktów, które mamy w sprzeda?y. Jeste?my gotowi na ka?de wyzwanie od strony technicznej i serwisowej.
Od strony handlowej dotkn?li?my ju? ka?dego produktu Huawei Enterprise. W wielu miejscach ?wiadczymy us?ugi serwisowe. Mamy na pok?adzie fachowców, którzy „wgryzaj?” si? w produkt. Znaj? ka?d? jego zalet? i mo?liwo?ci wykorzystania w danym projekcie.
Powo?uj?c si? na opinie in?ynierów i odnosz?c si? do zg?osze? serwisowych, których mamy niewiele w stosunku do realizowanych z partnerami projektów, mog? stanowczo stwierdzi?, ?e produkty które oferujemy reprezentuj? doskona?? relacj? jako?ci do ceny i mog? spokojnie konkurowa? z najlepszymi technologiami na rynku.
Dynamika rozwoju i nak?ady na R&D firmy Huawei s? zauwa?alne za ca?ym ?wiecie. Konkurencja czuje na plecach oddech chi?skiego smoka.
BrandsIT: Jakie korzy?ci mo?e wynie?? integrator ze wspó?pracy z S4E?
Piotr Gasto?: Przede wszystkim jeste?my naturalnym suportem dla prowadzenia biznesu w Polsce z ogromn? korporacj? jak? jest Huawei. Gwarantujemy pe?ne wsparcie techniczne i projektowe dla oferowanych rozwi?za? z sektora Enterprise. Oprócz wsparcia sprzeda?owego i technologicznego oferujemy pe?ne wsparcie partnerów pod k?tem marketingowym, prawnym i finansowym. Dzisiaj wiemy jak porusza? si? w biznesie tego Dostawcy.
Oczywi?cie jest to pochodna bliskiej wspó?pracy z nimi, rozumieniem zasad funkcjonowania chi?skiej organizacji i jej filozofii biznesu.
Gwarantujemy równie? zabezpieczenie projektu. Mo?na powiedzie?, ?e to jest tak na prawd? najwa?niejsze w kwestii naszej pracy z partnerami.
BrandsIT: Rynek zmienia si? bardzo dynamicznie. W jaki sposób S4E chce nad??y? za zmianami, które nast?puj??
Piotr Gasto?: Stawiamy przede wszystkim na rozwój kana?u partnerskiego. To dla nas jest i b?dzie priorytetem. Wspó?praca musi by? jasna, przejrzysta i bezpieczna dla Partnerów. Pami?tajmy, ?e rol? dystrybutora VAD jest rozwi?zywanie ka?dego problemu biznesowego i technicznego, na który napotyka Partner. Wiernie si? tego trzymamy.
Naszym celem jest stworzenie szerokiej sieci Partnerów Huawei w Polsce. Chcemy nadal rozwija? obszary wspó?pracy z firmami, które ju? zaufa?y nam i produktom Huawei Enterprise.
BrandsIT: W jaki sposób S4E zamierza realizowa? te za?o?enia? Jakie dzia?ania zostan? podj?te w tym roku?
Piotr Gasto?: Przewidujemy szereg ró?nego rodzaju dzia?a? szkoleniowych. Mi?dzy innymi spotkania warsztatowe z Partnerami, szkolenia dzia?ów handlowych, dzia?ów technicznych, a tak?e wspólne prowadzenie projektów i przekonywanie Partnerów, ?e z Huawei po prostu warto wspó?pracowa?.
Na przestrzeni prawie czterech lat istnienia naszego Pionu w S4E S.A, mo?na dostrzec globaln? zmian? w podej?ciu naszych Partnerów do marki Huawei. Obecnie mamy bardzo du?? grup? Partnerów, którzy si? do nas sami zg?aszaj?, co oznacza, ?e ten rynek widzi ca?y wachlarz zalet i potencja? biznesowy tej marki. ?wiat zaczyna z zazdro?ci? patrze? na innowacyjno??
i elastyczno??, któr? zaskakuje nasz Dostawca.
Mimo, ?e nie ma to bezpo?redniego zwi?zku z Enterprisem, to jednak udzia? Roberta Lewandowskiego w spotach reklamowych Huawei znacznie wp?yn?? na wysokie pozycjonowanie marki. Takie elementy równie? nam pomagaj? w budowaniu wspólnie silnego wizerunku marki na rynku polskim.
Jeste?my zmotywowani aby nad??y? za dynamicznym tempem zmian w bran?y. Wiem, ?e z chi?sk? mark? nam si? to uda.