Ha?as, rozpraszaj?ce czynniki, brak w?a?ciwych narz?dzi i konieczno?? pracy po godzinach stanowi? znacznie wi?kszy problem, ni? s?dz? menad?erowie. Rozd?wi?k pomi?dzy wyobra?eniami pracodawców a rzeczywisto?ci?, w jakiej funkcjonuje zwyk?y pracownik, okaza? si? jednym z najwi?kszych zaskocze?, jakie przynios?y badania przeprowadzone przez Plantronics wspólnie z Oxford Economics.
Nie jest dla nikogo tajemnic?, ?e we wspó?czesnym biznesie ka?dego dnia trzeba si? mierzy? z wyzwaniami zwi?zanymi z komunikacj?. Najwi?ksz? trudno?? stanowi utrzymanie produktywno?ci pomimo tego rodzaju przeszkód. Aby pozna? najwi?ksze bol?czki, z jakimi mierz? si? pracownicy i firmy, Plantronics we wspó?pracy z Oxford Economics przeprowadzi? badania nad wp?ywem naszego skomunikowanego ?wiata na zawodowe oraz prywatne ?ycie pracowników i menad?erów. Oxford Economics przeprowadzi? wywiady z 600 szefami i 600 pracownikami. Wyniki zapewni?y g??boki wgl?d w badane grupy i dostarczy?y interesuj?cych spostrze?e? na temat wp?ywu ?rodowiska pracy na efektywno??.
Cz??? z poruszonych tematów ma ?cis?y zwi?zek z ide?, któr? Plantronics okre?la jako Smarter Working — przystosowanie miejsca pracy tak, by zapewnia?o wysok? wydajno?? i satysfakcj? z wykonywanej pracy. Rozd?wi?k pomi?dzy wyobra?eniami pracodawców a rzeczywisto?ci?, w jakiej funkcjonuje zwyk?y pracownik, okaza? si? jednym z najwi?kszych zaskocze?, jakie przynios?y badania.
Zwi?kszenie produktywno?ci i satysfakcji pracownika
Odkryli?my, ?e pomi?dzy perspektyw? szefa a pracownika istnieje ogromna przepa??, szczególnie je?li chodzi o kwesti? przestrzeni biurowej, dost?pnych rozwi?za? technologicznych oraz równowagi mi?dzy ?yciem prywatnym a prac?. Na przyk?ad 63% szefów jest przekonanych, ?e ich pracownicy dysponuj? narz?dziami, które pozwalaj? na ograniczenie czynników przeszkadzaj?cych w pracy. Jednak tylko 41% pracowników uzna?o, ?e ma dost?p do niezb?dnych narz?dzi. Innym przyk?adem rozd?wi?ku jest fakt, ?e 35% menad?erów uwa?a, ?e ha?asy p?yn?ce z otoczenia powoduj? spadek satysfakcji pracowników, podczas gdy 53% zatrudnionych uwa?a, ?e ha?as obni?a ich zadowolenie z pracy i produktywno??.
Zatem ha?as, rozpraszaj?ce czynniki i brak w?a?ciwych narz?dzi pracy, podobnie jak konieczno?? pracy po godzinach, stanowi? znacznie wi?kszy problem, ni? s?dz? menad?erowie. Firmy, które zdadz? sobie z tego spraw? i potraktuj? j? powa?nie, b?d? mia?y wi?ksz? szans? na znalezienie sposobów radzenia sobie z nimi.
Co robi??
Firmy mog? podj?? kilka kroków, by poprawi? produktywno?? i satysfakcj? oraz zmniejszy? rozd?wi?k pomi?dzy zarz?dzaj?cymi a ich zespo?ami. Po pierwsze powinny znale?? sposób na ha?as. Dobrym rozwi?zaniem jest wyposa?enie pracowników narz?dzia takie jak s?uchawki t?umi?ce odg?osy otoczenia i redukuj?c rozpraszaj?ce czynniki. Dzi?ki lepszej koncentracji wzrasta produktywno??. To z kolei zmniejsza prawdopodobie?stwo, ?e pracownik b?dzie musia? zostawa? po godzinach.
Pracodawca mo?e równie? da? cz?onkom swego zespo?u mo?liwo?? wyboru miejsca pracy. Wielu pracowników potrzebuje innych przestrzeni do wspó?pracy, koncentracji i kreatywno?ci o ró?nych porach. Je?li szefowie podejd? bardziej elastycznie do kwestii organizacji miejsca pracy, daj?c pracownikom mo?liwo?? wyboru stanowisk sprzyjaj?cych ró?nym aktywno?ciom i eliminuj?ce rozpraszaj?ce czynniki, jest du?a szansa, ?e spowoduje to wzrost produktywno?ci i satysfakcji.
Obecnie wszystko sprowadza si? do tego, ?e pracownicy i kadra zarz?dzaj?ca maj? inne poj?cie o tym, jak wygl?da i jak powinno wygl?da? ?rodowisko pracy. Dzi?ki odpowiedniemu planowaniu i w?a?ciwym narz?dziom rozd?wi?k pomi?dzy pracownikami a menad?erami mo?e zosta? wyeliminowany.