Rynek produktów RTV, AGD i sprz?tu elektronicznego urós? w dobie COVID-19

Izabela Myszkowska
2 Min

Czynnikiem, który najmocniej wp?ywa? w ostatnich dwóch latach (2020-2021) na rynek produktów RTV, AGD i elektroniki u?ytkowej jest pandemia COVID-19. Jak wynika z najnowszego raportu PMR pt. Handel detaliczny artyku?ami RTV, AGD i sprz?tem elektronicznym w Polsce 2022. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2022-2027, który w 2020 r. wzrós? o ponad 15% w porównaniu do roku wcze?niejszego.

Pandemia koronawirusa, w porównaniu do innych rynków handlu detalicznego, pozytywnie wp?yn??a na rynek RTV, AGD i elektroniki u?ytkowej. Cz?stsze przebywanie w domu, nauka oraz praca zdalna wi?za?y si? z wymian? lub doposa?eniem mieszkania w sprz?t elektroniczny. Wed?ug danych PMR, rynek ten osi?gn?? w 2020 r. warto?? 36,1 mld z?, wzrastaj?c o ponad 15% r/r.

Z drugiej strony, problemy z dostawami cz??ci do produktów elektronicznych, znacz?co wp?ywa?y na dost?pno?? elektroniki w sklepach w 2021 roku. Problemy poda?owe skutkowa?y tym, ?e wzrost dynamiki sprzeda?y by? ni?szy, porównuj?c wzrost mi?dzy 2019, a 2020 rokiem. Cho? pod wzgl?dem popytu konsumentów, rok 2021 okaza? si? lepszym w porównaniu do poprzedniego.

Od 2021 r. sprzeda? internetowa najwi?kszym kana?em rynku

Bior?c pod uwag? sprzeda? produktów nie w wersji elektronicznej, artyku?y RTV, AGD i sprz?t elektroniczny nale?? do najch?tniej kupowanych przez internet, co ma odzwierciedlenie w bardzo wysokim i wci?? rosn?cym udziale kana?u internetowego w tym segmencie. Wed?ug danych PMR, udzia? sprzeda?y internetowej w segmencie w 2021 r. osi?gn?? 45%, staj?c si? jednocze?nie najwi?kszym kana?em na rynku produktów RTV, AGD i elektroniki u?ytkowej, wyprzedzaj?c sieci specjalistyczne. Co wi?cej, do 2027 r. udzia? ten b?dzie nadal wzrasta?, osi?gaj?c ponad po?ow? sprzeda?y w rynku.

TEMATY:
Udostępnij