Salesforce: Media spo?eczno?ciowe i kana?y cyfrowe mog? zwi?kszy? zaufanie do w?adz

Izabela Myszkowska
3 Min

Podobnie jak w przypadku trendów obserwowanych w innych bran?ach, konsumenci domagaj? si?, by instytucje rz?dowe oferowa?y wi?cej swoich us?ug online. I chocia? technologie takie jak media spo?eczno?ciowe s? cz?sto obwiniane za erozj? zaufania do demokracji, us?ugi cyfrowe, w?a?nie takie jak wspomniane media spo?eczno?ciowe, s? krytycznym – i coraz popularniejszym – narz?dziem dla rz?dów do udost?pniania informacji i spe?niania oczekiwa? wyborców.

Te i inne wnioski pochodz? z raportu Connected Government, który podsumowuje pi?? zleconych przez Salesforce globalnych bada? konsumenckich, z których ka?de zawiera co najmniej 5 tys. odpowiedzi.

Z raportu wynika, ?e instytucje rz?dowe musz? skupi? si? na wyeliminowaniu problemów i budowaniu zaufania podczas wdra?ania strategii i narz?dzi cyfrowych – albo ryzykowa? dalsze os?abienie wiary wyborców w te kluczowe instytucje.

Dlaczego jest to wa?ne: globalne zaufanie do instytucji rz?dowych spada, co pog??bia przekonanie, ?e wspó?czesne rz?dy nie pracuj? na rzecz swoich wyborców:

  • Ponad 2 na 5 respondentów badania twierdzi, ?e zaufanie ma du?y wp?yw na ich sk?onno?? do g?osowania.
  • Jedna na trzy osoby stwierdzi?a, ?e zaufanie wp?ywa na jej gotowo?? do udost?pniania rz?dowi swoich danych osobowych.
  • Tylko 18% wyborców uwa?a, ?e jako?? obs?ugi jest priorytetem w ich kontaktach z instytucjami rz?dowymi.
  • Tylko 16% wyborców uwa?a, ?e rz?d z powodzeniem wykorzysta? technologi? do poprawy jako?ci obs?ugi.

Szanse: w raporcie stwierdzono równie?, ?e dost?pna i zaufana technologia mo?e umo?liwi? rz?dom spe?nienie – i przekroczenie – oczekiwa? wyborców:

  • Co czwarta osoba z pokolenia Z korzysta z mediów spo?eczno?ciowych jako podstawowego ?ród?a wiarygodnych informacji o us?ugach publicznych.
  • Ponad po?owa (54%) konsumentów twierdzi, ?e ?atwiej jest uzyska? pomoc od rz?du online ni? osobi?cie.
  • Respondenci uznali przejrzysto?? (53%), ?atwo?? kontaktu (44%) i dost?pno?? (44%) za trzy najwa?niejsze czynniki w odbudowywaniu zaufania do w?adz krajowych i lokalnych.

Perspektywa Salesforce: Nasi Jazayeri, wiceprezes i dyrektor generalny Salesforce ds. rozwi?za? dla sektora publicznego, wyja?nia:

  • „Bez zaufania instytucje rz?dowe napotykaj? trudno?ci w efektywnym funkcjonowaniu i zaspokajaniu potrzeb wyborców, jak równie? w rozwi?zywaniu problemów spo?ecznych i wspieraniu rozwoju gospodarczego”.
  • „Przyj?cie holistycznego, skoncentrowanego na ludziach podej?cia do transformacji cyfrowej mo?e zmieni? obecnie napi?te relacje mi?dzy lud?mi a organizacjami rz?dowymi, wzmacniaj?c instytucje i zapewniaj?c lepsze wyniki dla wyborców, którym s?u??”.
  • „Dost?pno?? w czasie rzeczywistym i rozpowszechnienie us?ug cyfrowych, takich jak media spo?eczno?ciowe, stanowi dla rz?dów szans? na wykorzystanie kana?ów cyfrowych do dzielenia si? pilnymi/krytycznymi informacjami podczas kryzysów, wyprzedzania rozwijaj?cych si? problemów oraz budowania zaufania dzi?ki autentycznej i jasnej komunikacji”.

Na co zwróci? uwag?: rozwijaj?ce si? technologie maj? potencja?, aby zrewolucjonizowa? sposób, w jaki wyborcy kontaktuj? si? z instytucjami rz?dowymi – a wi?kszo?? ludzi jest otwarta na tak? perspektyw? lub ni? podekscytowana.

Wi?kszo?? respondentów (82%) jest otwarta na dost?p do us?ug publicznych online.
Blisko trzy czwarte (72%) jest otwartych na g?osowanie przez Internet.
Wi?kszo?? (60%) jest otwarta na wykorzystanie sztucznej inteligencji w us?ugach publicznych.

Ostatnie s?owo: „Optymalizacja obs?ugi cyfrowej pozwoli instytucjom sektora publicznego nie tylko nad??y? za czasami, lecz tak?e je wyprzedzi?”powiedzia? Jazayeri.

TEMATY:
Udostępnij