Skuteczna reklama na banerze – jak si? za ni? zabra??

Newsroom BrandsIT
3 Min
druk, praca

Wydawa? by si? mog?o, ?e dzisiaj niepodzielnie rz?dzi nami marketing internetowy. Tymczasem jest to wierutna bzdura – nie ma bowiem tej w?adzy na wy??czno??. Marketing bezpo?redni, wszelkiego rodzaju analogowe interakcje z potencjalnym klientem czy – mówi?c wprost – druki w postaci ulotek maj? nierzadko znacznie wi?ksz? si?? przebicia, zw?aszcza w niektórych grupach ludzi, którym z Internetem nie do ko?ca jest po drodze. Jak zatem zadba? o atrakcyjn? i skuteczn? reklam?? Podpowiadamy!

Skuteczny baner reklamowy

Banery reklamowe zwracaj? uwag?, o ile s? ciekawie zaprojektowane i maj? przemy?lan? tre??. Wówczas mamy gwarancj?, ?e nasza reklama zostanie zauwa?ona i zapami?tana – ale w pozytywny sposób. Oto gar?? podstawowych zasad, jakimi powinni?my si? kierowa? przy tworzeniu banerów.

  • ü Know your audience! Target to niezwykle wa?ne poj?cie w marketingu. Stwórzmy baner, który b?dzie skierowany do grupy osób, które maj? zosta? naszymi potencjalnymi klientami. ?aden produkt czy us?uga nie s? przeznaczone dla wszystkich. Dlatego warto wiedzie?, do kogo my chcemy trafi?.
  • ü Tre?? powinna wspó?gra? z grafik?. Dysonans na tym poziomie wszystko zepsuje!
  • ü Baner powinien przykuwa? uwag?, ale w dobrym stylu. Nie warto u?ywa? krzykliwych kolorów, kontrowersyjnych tre?ci lub niecenzuralnych grafik. To jedynie negatywnie wp?ynie na odbiór naszej dzia?alno?ci.
  • ü Nie bawmy si? w szczegó?y. Banery reklamowe maj? to do siebie, ?e zwykle ogl?damy je z trasy lub w biegu – nie ma czasu, aby wczytywa? si? w skomplikowan? symbolik? czy d?ugie elaboraty. Tre??, równie? ta wizualna, musi by? zwi?z?a i przekazywa? najwa?niejsze informacje.
  • ü Gra s?ów? Owszem, ale trzeba si? liczy?, ?e dla wielu odbiorców mo?e to by? zbyt skomplikowany przekaz. Dlatego te? warto wiedzie?, na jakiego klienta liczymy. To znacznie u?atwi spraw?.
  • ü Zadbajmy o estetyczn? kolorystyk?, nie zapominaj?c o zasadach psychologii kolorów. Nie ??czmy tych, które nam si? kojarz? z niebezpiecze?stwem czy ostrze?eniem (jak na przyk?ad czarny i ?ó?ty), unikajmy „wyborczych” kolorów (czyli po??czenia bieli, czerwieni i granatu, które pojawiaj? si? najcz??ciej na plakatach wyborczych, które w wi?kszo?ci z nas budz? najgorsze skojarzenia)
  • ü Konsekwentnie realizujmy za?o?enia pocz?tkowe. Pó?niejsze zmiany mog? okaza? si? nietrafione, dlatego spójny przekaz jest niezwykle istotny.
  • ü Pami?tajmy jednak, ?e banery reklamowe nie mog? za?mieca? przestrzeni miejskiej, bo wówczas ca?a praca strategiczna pójdzie na marne, a wszystkie skojarzenia b?d? negatywne. Nie wieszajmy reklam tak, by zas?ania?y okna mieszka?com danej kamienicy. Nie zas?aniajmy pi?knej zieleni parku, dbajmy o balans estetyczny w mie?cie. Tylko wtedy reklama b?dzie naprawd? skuteczna.

To tylko gar?? zasad, jakimi warto si? kierowa? przy tworzeniu reklam outdoorowych. Dzi?ki nim uda si? nam unikn?? wpadek, a ?rodki i si?y przeznaczone na ten cel przynios? wymierne, oby jak najwy?sze, efekty!

TEMATY:
Udostępnij