Content to jeden z elementów, który wp?ywa na pozycjonowanie stron i sklepów. Teksty oceniaj? zarówno u?ytkownicy, jak i roboty Google. Zastanawiasz si?, jak tworzy? skuteczne tre?ci SEO? Jak pisa?, by wp?ywa? na pozycjonowanie i zapewni? sobie wysok? pozycj? w topie? Je?li szukasz odpowiedzi na te pytania, koniecznie przeczytaj nasz poradnik.
Jako?? tre?ci wp?ywa na pozycj?
Dlaczego jedne teksty dzia?aj? a inne nie? Optymalizacja stron pod wzgl?dem technicznym to jeden aspekt. Drugim, niezwykle istotnym jest content. Dobrze przygotowane tre?ci wp?ywaj? na indeksowanie witryny wy?ej w wynikach wyszukiwania Google. Jaka tre?? rankuje? Do czynników rankuj?cych mo?na do nich zaliczy? m.in.:
- dobór odpowiednich s?ów kluczowych
- odpowiednie nasycenie frazami,
- wysok? jako?? tre?ci (pod wzgl?dem merytorycznym i stylistycznym),
- stosowanie punktorów,
- stosowanie wyboldowa?.
Frazy – jak dobiera? i stosowa? frazy kluczowe
Czym jest s?owo kluczowe? To fraza, któr? u?ytkownik (a wi?c i potencjalny klient) wpisuje w wyszukiwark? Google. Mo?e by? ona ogólna, np. sklep z sukienkami, jak bardziej precyzyjna, np. sklep z sukienkami Pozna? ?azarz, jak i szczegó?owa, np. czarna sukienka w kwiaty z krótkim r?kawem online. Pierwszy typ frazy, czyli szerokie s?owo kluczowe w wynikach wyszukiwania pokazuje u?ytkownikowi sklepy z sukienkami, zarówno internetowe, jak i landing page sklepów stacjonarnych z ca?ego kraju. Dopiero dookre?lenie lokalizacyjne powoduje okrojenie wyników o pozycje, które s? niezgodne z zapytaniem. Ostatnia wspomniana fraza kluczowa to najbardziej szczegó?owy wariant – klient szuka konkretnego produktu lub grupy produktów – w wynikach wyszukiwarki wy?wietlaj? si? produkty lub kategorie produktowe.
Co zrobi?, je?li chcemy trafi? przez pozycjonowanie zarówno do klienta, który wie, jakiej sukienki szuka, jak i tego, który nie ma jeszcze zdefiniowanych planów zakupowych, lub po prostu potrzebuje porady w zakresie fasonu? Odpowied? jest jedna – najlepiej sprawdzaj? si? teksty zoptymalizowane w obr?bie ca?ego sklepu internetowego: strony g?ównej, tekstów na kategorie, opisów produktów, jak i tre?ci blogowych o charakterze poradnikowym.
Jak stosowa? s?owa kluczowe?
Tre?ci na stronie powinny by? tworzone zarówno pod u?ytkowników, czyli potencjalnych klientów, jak i boty. Aktualnie najwy?ej rankuj? teksty, które nie tylko zawieraj? frazy, ale i s? naturalne. Przyjazne, merytoryczne i wyczerpuj?ce dany temat tre?ci lubi? zarówno ludzie, jak i algorytm wyszukiwarki, dlatego tekst nie powinien by? przesycony frazami. By pozycjonowanie strony www by?o skuteczne, s?owa kluczowe powinny by? wplecione naturalnie w tre??.
Edycja tekstu czyli przyjazny wygl?d
Zbity blok testu, nawet najbardziej merytorycznego i najlepiej napisanego j?zykowo, nie zach?ca do czytania. Co zrobi?, by stworzony content by? przyjazny dla u?ytkownika? Wskazane jest stosowanie:
- boldów – podkre?lenie najwa?niejszych fragmentów u?atwia wy?apanie wa?nych informacji podczas skanowania tekstu wzrokiem. Boldy powinny zawiera? frazy, ale w nienachalny sposób;
- wypunktowa? – wtedy w naturalny sposób wyodr?bniamy wa?ne elementy;
- akapitów – oddzielaj? w?tki;
- nag?ówków – okre?laj? hierarchi? i porz?dkuj? tekst pod wzgl?dem logicznym. Powinny by? krótkie, dobrze opisywa?, co zawiera dany fragment.
Najcz?stsze b??dy w tekstach SEO
U?ycie fraz bez ich odmiany to cz?sty b??d, podobnie jak zbyt du?e nasycenie – wtedy od razu wida?, ?e dany tekst powsta? pod SEO. Algorytm Google indeksuje takie tre?ci du?o ni?ej ni? naturalny i przyjazny dla u?ytkownika content. Do cz?stych b??dów w tekstach pisanych pod pozycjonowanie nale?? tak?e:
- brak edycji tekstu – zbity w blok tekst nie zach?ca do czytania, równie? boty indeksuj? go du?o ni?ej;
- brak lub zaburzona hierarchia nag?ówków;
- brak spójno?ci tematycznej;
- boldy wy??cznie na frazach;
- z?e stosowanie fraz – wymienienie ich po przecinku, nienaturalne stosowanie;
- nieunikalne tre?ci (np. kopiowane od producenta).
Jak tworzy? warto?ciowy content, który wp?ywa na pozycjonowanie?
Dok?adna recepta na idealny tekst nie istnieje – pod enigmatycznym okre?leniem odpowiednie nasycenie i dobór fraz kluczowych za ka?dym razem kryje si? inna warto?? i wyraz. Dobór s?ów, a tak?e cz?stotliwo?? ich stosowania w tre?ci to dzia?ania, które powinny by? poprzedzone dok?adn? analiz? wyników wyszukiwania w kontek?cie konkurencji. Jedno jest jednak pewne – naturalne, merytoryczne i przyjazne dla u?ytkownika tre?ci promowane s? przez algorytm Google i to one wy?wietlaj? si? wy?ej. Dlatego podczas tworzenia tre?ci nie mo?na my?le? tylko o SEO, ale te? o kliencie. Dostarczenie mu rzetelnych informacji opisanych w ciekawy sposób i uzupe?nionych o frazy sprawi, ?e tekst b?dzie warto?ciowy zarówno dla klienta, jak i Google.
Artyku? powsta? przy wspó?pracy z Agencj? Widoczni
Artyku? sponsorowany