Na Snowflake Summit 2023 og?oszono, ?e Snowflake Native App Framework jest teraz dost?pny dla programistów do tworzenia i testowania aplikacji Snowflake Native Apps, z ponad 25 nowymi aplikacjami dost?pnymi do zainstalowania przez klientów ze Snowflake Marketplace. Platforma umo?liwia programistom tworzenie aplikacji z wysok? dost?pno?ci? i skalowalno?ci?, jednocze?nie eliminuj?c problemy zwi?zane z bezpiecze?stwem i prywatno?ci? klientów. Aplikacje dzia?aj? bezpo?rednio na kontach u?ytkowników Snowflake, otwieraj?c nowe strumienie przychodów i u?atwiaj?c znalezienie i instalacj? tych aplikacji. Zastosowanie Custom Event Billing i monetyzacji na platformie umo?liwia p?ynn? dystrybucj? i zarabianie na aplikacjach bez konieczno?ci konfigurowania kosztownych systemów rozliczeniowych.
Dzi?ki Custom Event Billing (public preview) i monetyzacji na platformie (ogólna dost?pno??) za po?rednictwem Snowflake Marketplace, organizacje mog? nast?pnie p?ynnie dystrybuowa? i zarabia? na swoich aplikacjach bez konieczno?ci konfigurowania kosztownych systemów rozliczeniowych. Ten natywny model wdra?ania i dystrybucji zmienia tradycyjne podej?cie do kopiowania danych do aplikacji, zamiast tego przenosz?c prac? do Chmury Danych, umo?liwiaj?c uruchamianie aplikacji na istniej?cym koncie Snowflake u?ytkownika ko?cowego. Klienci nie musz? ju? eksportowa? ani zapewnia? zewn?trznego dost?pu do swoich danych, co znacznie przyspiesza ?cie?k? pozyskiwania i przyjmowania klientów przez dostawców.
– Ka?dy rodzaj aplikacji opartej na danych wymaga? w przesz?o?ci od klientów przenoszenia lub kopiowania swoich danych i powierzania ich zewn?trznym dostawcom, co jest szczególnie problematyczne, gdy dane klientów s? wra?liwe. Snowflake Native App Framework zmienia status quo, umo?liwiaj?c programistom korzystanie z aplikacji bezpo?rednio na danych klienta, bez konieczno?ci opuszczania przez nie ?rodowiska, w którym si? znajduj? – mówi Christian Kleinerman, SVP of Product w Snowflake. – Sprawiamy, ?e deweloperzy mog? ?atwiej, szybciej i wydajniej tworzy? oraz dostarcza? wiod?ce aplikacje na du?? skal?, dzi?ki czemu mog? skupi? si? na uzyskiwaniu przychodów od najwi?kszych firm obecnych w Chmurze Danych, a Snowflake dba o bezpiecze?stwo, prywatno?? i kwestie zwi?zane z zarz?dzaniem.
25 organizacji opublikowa?o natywne aplikacje Snowflake dost?pne na Snowflake Marketplace
Snowflake Marketplace oferuje ju? 25 nowych natywnych aplikacji, a ponad stu dostawców opracowuje obecnie aplikacje obejmuj?ce wiele bran? i mo?liwo?ci zastosowania. Na przyk?ad The Depository Trust & Clearing Corporation (DTCC), oferuj?ca infrastruktur? rynku potransakcyjnego dla globalnej bran?y us?ug finansowych, buduje natywne aplikacje Snowflake w Chmurze Danych, aby udost?pni? swoje modele i interfejs u?ytkownika wi?kszej liczbie klientów. DTCC tworzy zarówno rzeczywiste, jak i hipotetyczne portfele, które analitycy i klienci mog? wykorzysta? w Chmurze Snowflake do modelowania i przewidywania scenariuszy. Dzi?ki temu s? lepiej przygotowani do poruszania si? po rynku i bardziej odporni na ryzyko.
Inne organizacje buduj?ce Snowflake Native Apps to m.in:
Bond Brand Loyalty: Natywna aplikacja Snowflake firmy Bond, SynapzeXi, pozwala na analiz? klientów organizacjom, które chc? rozpocz?? personalizacj? danych na du?? skal?. SynapzeXi przenosi modele i sposoby zaanga?owania klientów firmy Bond, zastrze?one testy porównawcze i w?asno?? intelektualn? bezpo?rednio do klientów, skracaj?c czas wymagany do uruchomienia i skalowania personalizacji oraz optymalizacji oferty. SynapzeXi tworzy równie? i optymalizuje oferty na poziomie pozycji i segmentów dla ró?nych zastosowa? marketingowych przy u?yciu generatywnej sztucznej inteligencji i zaawansowanych modeli consumer lifetime value (CLV).
Capital One Software: Capital One Slingshot pomaga firmom zoptymalizowa? ich wydatki obliczeniowe w Snowflake, zmniejszaj?c marnotrawstwo i nieefektywno??. Za po?rednictwem Snowflake Marketplace klienci mog? szybko do??czy? do bezp?atnej wersji próbnej Slingshot i rozpocz?? identyfikacj? swoich najwi?kszych czynników kosztowych oraz obszarów optymalizacji w celu poprawy wydajno?ci i zwi?kszenia wymiernej warto?ci biznesowej.
Goldman Sachs: Aplikacja Legend firmy Goldman Sachs, zbudowana przy u?yciu Snowflake Native App Framework, ??czy Goldman Sachs Financial Cloud for Data z otwart? platform? danych Legend w celu generowania wniosków i obserwacji dotycz?cych biznesu dla klientów, partnerów biznesowych i in?ynierów poprzez udost?pnianie odpowiednich zestawów danych i umo?liwienie klientom dodawania do nich w?asnych danych.
LiveRamp: Rozwi?zania LiveRamp do rozpoznawania i przetwarzania to?samo?ci tworz? dok?adne i trwa?e identyfikatory, które chroni? dane osobowe i umo?liwiaj? interoperacyjno?? w ca?ym ekosystemie. Rozpoznawanie to?samo?ci zast?puje identyfikatory pojedynczego punktu kontaktu (single-touchpoint identifiers), takie jak zaszyfrowane wiadomo?ci e-mail, pliki cookie stron trzecich, identyfikatory MAID i identyfikatory CTV w celu konsolidacji fragmentów danych konsumenckich oraz lepszego pomiaru, personalizacji, optymalizacji i modelowania odbiorców. Przetwarzanie ??czy dane klienta z danymi partnera za po?rednictwem Snowflake, konwertuj?c identyfikatory RampID we wspóln? przestrze? to?samo?ci, co skutkuje lepszymi wnioskami, analizami i interoperacyjno?ci? z szerok? sieci? partnerów.
Matillion: Natywna aplikacja Snowflake firmy Matillion, Matillion Connector for Google Sheets, umo?liwia u?ytkownikom tworzenie i planowanie potoków ?adowania danych w celu pozyskiwania danych bezpo?rednio do Snowflake z Arkuszy Google, automatyzuj?c ?adowanie danych dla in?ynierów danych i przechowywanie danych bezpo?rednio na koncie Snowflake u?ytkowników ko?cowych w celu zwi?kszenia bezpiecze?stwa i lepszego zarz?dzania.
My Data Outlet: My Data Outlet stworzy? aplikacj? Snowflake dla wspólnych klientów, aby upro?ci? systematyczny proces badania inwestycji po?ród wielu ?róde? danych finansowych, a wszystko to natywnie w Snowflake Data Cloud. Od czasu uruchomienia natywnej aplikacji Snowflake pod koniec ubieg?ego roku, My Data Outlet zabezpieczy? ju? umowy licencyjne z wieloma firmami zarz?dzaj?cymi inwestycjami i wygenerowa? znaczny wzrost rocznych powtarzalnych przychodów ze Snowflake Marketplace.
W ci?gu ostatniego roku Snowflake Marketplace zwi?kszy? liczb? dostawców z publicznie dost?pnymi ofertami o 66 proc. (rok do roku, stan na 30 kwietnia 2023 r.) do ponad 430 publicznie dost?pnych dostawców (stan na 30 kwietnia 2023 r.) i zwi?kszy? liczb? podmiotów wspó?pracuj?cych prywatnie. Ponadto efekt sieciowy Snowflake mierzony „stabilnymi kraw?dziami” („stable edges”) wzrós? o 84 proc. (rok do roku na dzie? 30 kwietnia 2023 r.), a ponad 25 proc. klientów Snowflake posiada co najmniej jedn? stabiln? kraw?d? (na dzie? 30 kwietnia 2023 r.).
Zawarto?? danych dost?pna wy??cznie w Chmurze Danych na Snowflake Marketplace poszerza si? równie? o Cybersyn, firm? oferuj?c? dane jako us?ug?, za?o?on? w 2022 r. przez by?ego szefa dzia?u nauki o danych Coatue, Alexa Izydorczyka. Przedsi?biorstwo dostarcza zastrze?one zbiory danych ekonomicznych dla korporacji, inwestorów i rz?dów. Cybersyn uruchomi? równie? dwie natywne aplikacje, które umo?liwiaj? klientom porównywanie wyników sprzeda?y i akwizycji w handlu elektronicznym oraz monitorowanie ameryka?skiej bran?y finansowej.
Snowflake wprowadzi? program Marketplace Capacity Drawdown (ogólna dost?pno??), umo?liwiaj?cy klientom p?ynne kupowanie danych i aplikacji natywnych Snowflake przy zaanga?owaniu Snowflake Capacity. Umo?liwiaj?c wykorzystanie zaanga?owanych zasobów Snowflake Capacity do zakupów w Snowflake Marketplace, organizacje mog? teraz skróci? d?ugie cykle zaopatrzenia i zawierania umów, takie jak wdra?anie dostawców, negocjowanie umów i logistyka p?atno?ci.