Snowflake, firma oferuj?ca Chmur? Danych, zwi?kszy?a liczb? pracowników do ponad 350 specjalistów od czasu uruchomienia w Warszawie drugiego europejskiego o?rodka in?ynieryjnego w lutym 2021 r. i planuje kontynuowa? ten wzrost w ci?gu najbli?szych lat. Jak wskazano w komunikacie, polscy in?ynierowie Snowflake odegrali kluczow? rol? w ulepszaniu platformy Snowflake dla klientów globalnych, odpowiadaj?c za opracowanie m.in. Document AI, rozwi?zania, które pomaga przedsi?biorstwom korzysta? z du?ych modeli j?zykowych w celu ?atwego wyodr?bniania tre?ci z danych nieustrukturyzowanych, natywnej integracji do migracji danych z ServiceNow, czy wsparcia dla repozytoriów git.
W odpowiedzi na dynamiczny wzrost liczby pracowników, w 2022 r. Snowflake przeniós? si? do nowszego, wi?kszego obiektu na warszawskiej Woli. W 2023 r. udost?pniono w ramach tej lokalizacji kolejne pi?tro. W efekcie mowa dzi? o umiejscowionej na dwóch pi?trach nowoczesnej przestrzeni biurowej o powierzchni blisko 7 tys. m kwadratowych, która wyposa?ona jest w setki wielofunkcyjnych stanowisk pracy, ponad trzydzie?ci sal konferencyjnych, taras oraz strefy relaksu. Na czele polskiego oddzia?u firmy stoi Grzegorz Kapusta.
– Dotychczasowe tempo wzrostu i nasze osi?gni?cia przesz?y moje oczekiwania – mówi Grzegorz Kapusta, dyrektor ds. in?ynierii i szef warszawskiego biura Snowflake (na zdj?ciu). – Snowflake przyci?ga dzi? do siebie utalentowanych programistów, którzy maj? bezpo?redni wp?yw na funkcjonowanie i rozwój platformy Snowflake. Rozwijamy si? zarówno organicznie przy wsparciu rozbudowanego zespo?u rekrutacyjnego, jak i poprzez akwizycje lokalnych firm programistycznych – dodaje Grzegorz Kapusta.
Swoj? przygod? na polskim rynku firma Snowflake rozpocz??a w 2021 roku od przej?cia studia deweloperskiego Polidea. W kolejnych latach przedsi?biorstwo dokona?o akwizycji kolejnych lokalnych innowatorów, takich jak Pragmatists, Applica, czy – w ubieg?ym roku – TouK.
Snowflake podaje, ?e w krótkim czasie zbudowano centrum badawczo-rozwojowym, a tak?e pozyskano lokalnych klientów, do których nale?? dzi? firmy, takie jak ?abka czy Respect Energy.
Plany na 2024
Jak wskazuje szef warszawskiego biura Snowflake, rok 2024 jest dla firmy czasem dalszego wzrostu na rynku lokalnym.
– W nadchodz?cym roku b?dziemy nadal koncentrowa? si? na ulepszaniu Chmury Danych Snowflake dla naszych klientów, kontynuuj?c prac? nad istniej?cymi projektami i anga?uj?c si? w nowe. Naszym priorytetem pozostaje te? pozyskiwanie nowych pracowników. Chcemy bowiem rok 2024 zako?czy? ze znacznie wi?ksz? liczb? specjalistów na pok?adzie. Planujemy pozyskiwanie in?ynierów w kilku g?ównych obszarach: programistów, specjalistów infrastruktury chmurowej, jak i ogólnie rozumianego bezpiecze?stwa danych oraz produktu. K?adziemy wi?kszy nacisk na rozwój funkcjonalno?ci zwi?zanych ze sztuczn? inteligencj?, takich jak Document AI czy Snowflake Cortex, rozbudowanie oferty dla programistów chc?cych pracowa? z platform? Snowflake oraz narz?dzi u?atwiaj?cych migracj? do Chmury Danych – wymienia Grzegorz Kapusta ze Snowflake.
Wzrost lokalnie i globalnie
Zarówno w regionie EMEA, jak i w skali globalnej firma ro?nie w dwucyfrowym tempie. Sumaryczny przychód z produktu za trzeci kwarta? roku fiskalnego 2024 wyniós? 698,5 mln dolarów (wzrost o 34 proc. rok do roku). Wed?ug stanu na dzie? 31 pa?dziernika 2023 Snowflake mo?e si? pochwali? obs?ug? 647 klientów z listy Fortune 2000, a ??czna liczba klientów firmy wynosi ponad 8,9 tys. przedsi?biorstw.