Snowflake, firma dzia?aj?ca w obszarze Chmury Danych, og?osi?a uruchomienie autorskiej Chmury Danych dla handlu detalicznego (Retail Data Cloud), która ??czy platform? danych Snowflake, rozwi?zania dostarczane przez firm? i jej partnerów oraz zbiory danych dost?pne w bran?y. Retail Data Cloud umo?liwia detalistom, producentom, dystrybutorom, sprzedawcom dóbr konsumpcyjnych (CPG) i dostawcom technologii wykorzystanie w?asnych danych, dost?p do nowych danych i p?ynn? wspó?prac? w ramach bran?y retail. Dzi?ki temu firma Snowflake i jej ekosystem partnerów s? w stanie zwi?kszy? sprawno?? biznesow?, zbudowa? wyj?tkowe, spersonalizowane do?wiadczenia klientów i zoptymalizowa? dzia?ania firm z ca?ego sektora.
Firmy z bran?y retail s? w trakcie globalnych zmian w sposobie interakcji mi?dzy konsumentami, sprzedawcami i markami. Coraz trudniej jest pozyskiwa? i identyfikowa? dane, by podejmowa? jak najlepsze decyzje biznesowe. Przyspieszenie cyfryzacji i handlu elektronicznego, oczekiwania klientów oraz transformacja w ca?ym ?a?cuchu dostaw zwi?kszy?y presj? na przedsi?biorstwa, by dostosowywa? si? do dynamicznych zmian. Aby sprosta? potrzebom szybko zmieniaj?cego si? ?rodowiska, bran?a potrzebuje platformy, która b?dzie w stanie prze?ama? silosy danych i zapewni? bezpieczny, regulowany dost?p do danych.
Dzi?ki Retail Data Cloud od Snowflake przedsi?biorstwa mog?:
- Integrowa? wszystkie dane, niezale?nie od ich ?ród?a, ilo?ci i formatu oraz dzia?a? w oparciu o jedno ?ród?o prawdy.
- Zapewnia? zgodno?? z przepisami poprzez zarz?dzanie danymi dzi?ki pakietowi ?atwych w u?yciu funkcji bezpiecze?stwa, w tym funkcji “pokoju czystych danych” (data clean room), funkcji audytowalnych, takich jak podwójnie za?lepione z??czenia, ograniczone zapytania, scentralizowana RBAC oraz maskowanie na poziomie wierszy/kolumn, które umo?liwiaj? udost?pnianie danych bez ich przemieszczania i ryzyka ujawnienia PII.
- Optymalizowa? operacje z elastyczn? wydajno?ci?, skalowa? dzia?ania pionowo, aby zaspokoi? potrzeby analityczne w czasie zwi?kszonego zapotrzebowania oraz poziomo, aby poprawi? wydajno?? i rentowno??.
- Bezproblemowo udost?pnia? dane w ca?ym ekosystemie, w czasie zbli?onym do rzeczywistego w ramach trzech g?ównych platform chmury publicznej.
- Wykorzystywa? gotowe rozwi?zania bran?owe stworzone przez sie? partnerów firmy Snowflake, od standardowych modeli danych po spostrze?enia oparte na AI/ML, w celu skrócenia czasu potrzebnego do uzyskania rentowno?ci inwestycji.
Ze Snowflake Retali Data Cloud ju? teraz korzystaj? najwi?ksi klienci z bran?y retail i CPG Przyk?ady wdro?e? obejmuj? marki:
- 84.51° – to firma dzia?aj?ca w obszarze data science dla bran?y retail – wykorzystuje platform? Snowflake, aby umo?liwi? bezpieczn? wspó?prac? w zakresie danych mi?dzy 84.51° a klientami, agencjami i producentami z bran?y CPG w celu tworzenia bardziej spersonalizowanych do?wiadcze? konsumenckich. Dane transakcyjne 84.51° obejmuj? 60 milionów cz?onków kart lojalno?ciowych Kroger, które s? dost?pne w ramach 84.51° Collaborative Cloud.
- Albertsons – to sie? sklepów spo?ywczych, która wykorzystuje Retail Data Cloud do gromadzenia danych z ponad 2200 placówek w celu uzyskania ujednoliconych wniosków, które pomog? firmie lepiej obs?ugiwa? klientów.
- Kraft Heinz – The Kraft Heinz Company jest liderem w dziedzinie technologii cyfrowych. Firma zbudowa?a zaawansowan? platform? danych w chmurze w ramach Snowflake Retail Data Cloud, co pozwoli?o jej zwi?kszy? tempo wprowadzania innowacji, szybciej reagowa? na zmiany na rynku i realizowa? misj?, jak? jest “czynienie ?ycia smacznym”.
- Rakuten – firma zajmuj?ca si? handlem elektronicznym i sprzeda?? detaliczn? w Internecie wykorzystuje platform? Snowflake do skalowania dzia?alno?ci biznesowej w Ameryce Pó?nocnej oraz do zapewnienia bezpiecznego dost?pu do danych w czasie zbli?onym do rzeczywistego sprzedawcom i partnerom handlowym.
– W globalnej firmie funkcjonuj?cej w bran?y CPG zdolno?? do szybkiego reagowania na zmiany na rynku ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji naszych dzia?a? w okresach niepewno?ci – mówi Jorge Balestra, dyrektor ds. operacji zwi?zanych z uczeniem maszynowym w firmie Kraft Heinz.
– Retail Data Cloud od Snowflake umo?liwia nam ??czenie danych z wielu ?róde?. Dotycz? one m.in. zamówie?, zapasów i produkcji. Pozwala tak?e na wspó?prac? w czasie rzeczywistym z partnerami takimi jak Albertsons. Snowflake odegra? kluczow? rol? w transformacji cyfrowej firmy Kraft Heinz i pozwala nam teraz skoncentrowa? zasoby na wprowadzaniu innowacji dla naszych klientów – dodaje Balestra.
Rozwi?zania partnerskie w Chmurze Danych dla handlu
W ramach Retail Data Cloud klienci maj? dost?p do rozwi?za? i us?ug bran?owych, które umo?liwiaj? wykorzystanie najlepszych praktyk, zwi?kszenie efektywno?ci dzia?a? oraz ogólnego wp?ywu w ramach sektora. Obejmuj? one:
- Aplikacje stworzone w ramach programu Powered by Snowflake, takie jak Blue Yonder, Cart.com, Nulogy czy ?abka, które umo?liwiaj? sprzedawcom detalicznym, firmom z bran?y CPG i innym podmiotom udost?pnianie istotnych danych i wspó?prac? w zakresie kluczowych zastosowa?, od poprawy obs?ugi klienta po optymalizacj? operacji w ?a?cuchu dostaw.
- Partnerów Snowflake Data Marketplace, takich jak jak AccuWeather, Atlas, Catalina, Crisp, Experian, Heap, NCSolutions i Numerator, którzy umo?liwiaj? dost?p do danych pochodz?cych z zewn?trz dzi?ki mechanizmowi ich wspó?dzielenia, wspieraj?c kluczowe procesy, takie jak ulepszanie widoków 360° dla klientów, udoskonalanie prognoz popytu i wiele innych.
- Partnerów w dziedzinie konsultingu i us?ug, takich jak Capgemini, Infosys, Slalom, Tata Consultancy Services i TEK Systems, którzy pomagaj? w zwi?kszaniu rentowno?ci dzia?a? dzi?ki gotowym rozwi?zaniom partnerskim, pomagaj?cym w zarz?dzaniu priorytetami z zakresu merchandisingu, ?a?cucha dostaw i personalizacji.
- Partnery technologiczni, tacy jak Amazon Web Services (AWS), Dataiku, DataRobot, Robling i Tableau, zapewniaj?cy bezproblemowe integracje i nieszablonowe rozwi?zania, dzi?ki którym klienci mog? uzyska? bardziej kompleksowe informacje oraz w pe?ni wykorzysta? mo?liwo?ci, jakie oferuje Retail Data Cloud.
– Pakiet wspólnych rozwi?za? dla bran?y Retail & CPG w ramach Retail Data Cloud od Snowflake mo?e nap?dzi? kolejn? fal? transformacji cyfrowej, zapewniaj?c dost?p do danych, umo?liwiaj?c zarz?dzanie nimi i ich wspó?dzielenie, co jest niezb?dne do budowania przewagi konkurencyjnej w biznesie. Detali?ci i firmy CPG mog? ??czy? si? z partnerami i mi?dzy sob? w Chmurze Danych, aby podejmowa? dzia?ania oparte na danych i jeszcze lepiej obs?ugiwa? swoich klientów w szybko zmieniaj?cym si? ?rodowisku – podsumowuje Rosemary Hua, Retail and CPG Industry GTM lead Snowflake.